Телеметрія на автомобільному транспорті

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 7.274.01.O.009
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к. т. н., доцент Бритковський Василь Михайлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набуття студентами знань і вмінь розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми з отримання, перетворення і передачі інформації для дистанційного контролю технічного стану і функціонування автомобіля під час професійної діяльності у галузі автомобільного транспорту, або у навчальних процесах ЗВО і наукових програмах НДІ, що передбачає застосування теорій та методів дослідження і обслуговування автомобілів.
Завдання: ЗК-1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації за допомогою сучасних інформаційних та комунікаційних технологій. ФК-2. Загальні знання у сфері трансакцій інформаційного простору автомобільного транспорту. ФК-4. Здатність впроваджувати і використовувати нове обладнання в технологічних процесах технічної експлуатації та ремонту автомобілів.
Результати навчання: • Знання фізичних основ роботи телеметричних засобів та їх застосування у комунікаційних системах; • Знання основних видів сигналів, що використовуються в телекомунікаціях автомобільних транспортних засобів; • Знання особливостей проходження сигналів в приймальних та передавальних трактах телекомунікаційних системах автомобільної техніки та обслуговуючого устаткування; • Знання термінів, категорії, базових знань із сучасної теорії передачі сигналів; • Знання математичного апарату для опису основних фізичних процесів передавання сигналів і завад та методів забезпечення граничних характеристик систем зв'язку як за достовірністю, так і за швидкістю передачі інформації; • Знання принципи планування розвитку телеметричних систем транспортної мережі зв 'язку. • Вміння аналізувати основні телеметричні процеси в мехатронних системах автомобілів та засобах технічного обслуговування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Алгоритми і методи комп'ютерного діагностування автомобілів • Організація та безпека руху автотранспортних засобів • Екологічна безпека автомобільного транспорту • Аналіз і синтез мехатронних систем автомобілів • Мехатронні діагностичні і контрольно-вимірювальні системи автомобілів
Короткий зміст навчальної програми: Основні терміни та означення. Структура і класифікація телеметричних систем. Телеметричні параметри. Похибки телевимірювань. Кількісна оцінка телеметричної інформації. Телеметричні сенсори та їх класифікація. Канали та лінії передачі телеметричної інформації. Інформаційно-телеметричні системи та поділ каналів. Первинна обробка. Вторинна обробка. Системи позиціонування. Системи зв'язку на базі геостаціонарних та низькоорбітальних супутників. Тракінговий, стільниковий зв'язок. Системи обробки і зберігання та аналізу телеметричної інформації. Способи визначення розташування транспортного засобу. Пасивні навігаційні системи. Оперативні навігаційні системи. Інтелектуальні сенсори. Інтелектуальні транспортні засоби.
Опис: Основні задачі телеметрії та їх застосування в автомобільному транспорті. Основи теорії телеметрії. Методи передачі телеметричних сигналів. технічні засоби телеметрії. Основи обробки та аналізу телеметрічної информації. Стандарти і технології сучасної транспортної телеметрії. Системи моніторингу мобільніх об'єктів. Навігаційні системи. Інтелектуальні транспортні засоби.
Методи та критерії оцінювання: • виконання практичних робіт (30%) • підсумковий контроль (тести (60%), усне опитування (10%)): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Телеметрія на автомобільному транспорті» проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного й екзаменаційного контролів. Поточний контроль знань студентів з дисципліни «Телеметрія на автомобільному транспорті» проводиться за такими формами: усне опитування студентів з теоретичного матеріалу; виконання практичних робіт; оцінювання виконання студентами заочної форми навчання двох контрольних робіт. Максимальна кількість балів при оцінюванні знань студентів виставляється за такими критеріями: - під час опитувань на практичних заняттях — за повну і ґрунтовну відповідь на задане запитання з теми заняття; Екзаменаційний контроль з дисципліни «Телеметрія на автомобільному транспорті» проводиться у вигляді виконання контрольних завдань. Для об’єктивного оцінювання знань та умінь студента завдання включають тести трьох рівнів складності. Тести першого рівня складності (20 завдань) використовуються для перевірки якості засвоєння навчального матеріалу на рівні «розпізнавання», «розрізнення» та «класифікації» об’єктів, явищ і понять аналітичного дослідження. Максимальна кількість балів по кожному з цих тестів виставляється за вказаний правильний варіант відповіді з декількох поданих варіантів. Кожен з них оцінюється 2 балами. Завдання другого рівня складності (2 завдань) забезпечують контроль рівня знань та умінь і оцінюються 5 балами, які висвілюють теоретичні знання студентів, їх вміння формулювати думку. Завдання третього рівня складності передбачають пошук рішень задач, які оцінюються відповідно 10 балами. Розв’язання задач забезпечує перевірку якості засвоєння навчального матеріалу на рівні продуктивної діяльності, на основі якої студент здатний застосувати засвоєну інформацію для виконання аналітичних процедур і написання короткого аналітичного висновку. Сумарна екзаменаційна оцінка, яку студент може отримати за результатами семестрового контролю, складається з кількості балів, отриманих за результатами поточного контролю знань під час семестру, та кількості балів, отриманих під час екзаменаційного контролю. Максимальна кількість балів, яку студент може отримати під час екзаменаційного контролю, визначається як сума балів тестової та усної компоненти (у межах балів, відведених на екзаменаційний контроль).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова: 1. Алексієв В.О. А Мехатроніка, телематика, синергетика у транспортних додатках: навчально-методичний посібник / В.О. Алексієв, О.П. Алексієв, Ніконов О.Я. – Харків : ХНАДУ, 2011. – 212 с 2. Волков. В.П. Інформаційні технології в технічній експлуатації автомобілів [Текст]: навч. посіб. [для студентів автомоб.-дорож. вузів і ф-тів] / [В. П. Волков, В. П. Матейчик, П. Б. Комов та ін.; за заг. ред. В. П. Волкова]; Харків. нац. автомоб.-дорож. ун-т. - Харків: ХНАДУ, 2015. - 387 с. 3. Бєляєвський Л.С., Топольськов Є.О., Сердюк А.А. та інш. Глобальні супутникові системи навігації та зв’язку на транспорті. Навчальний посібник для ВУЗів транспортного профілю. – К.: В-во «ДажБог», 2009. – 216 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).