Управління якістю і сертифікація автомобілів
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 7.274.01.E.021
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к. т. н., доцент Нємий Степан Володимирович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Фахові компетентності:
ФКС 1.3. Знання законодавства, нормативної бази системи управління якістю, методологію створення й організацію функціонування системи управління якістю на автомобільному транспорті, законодавство у галузі сертифікації автомобілів.
Результати навчання:
1. Володіти достатніми знаннями в галузі автомобільного транспорту, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію та визначати ключові тенденції розвитку галузі;
2. Знати:основи організації сервісного обслуговування та ремонту мехатронних діагностичних і контрольно-вимірювальних систем автомобіля за допомогою сучасних методів та технологій;
3. Знати основні задачі та принципи системи управління якістю на автомобільному транспорті; законодавчі основи і методологію управління якістю та сертифікацією автомобілів;
4. Знати загальні принципи створення СУЯ автотранспортних та автосервісних підприємств;основні принципи створення нормативної бази СУЯ підприємства (стандартів підприємства);
5. Знати основні принципи управління СУЯ, методологію статистичного оцінювання процесів СУЯ;
6. Знати нормативну методологію сертифікації СУЯ автотранспортних та автосервісних підприємств; основи класифікації для сертифікації автомобільних систем та їх складових за нормативними класифікаційними ознаками;
7. Знати нормативну методологію сертифікації автомобілів, автомобільних систем та їх складових.
8. Вміти: організовувати та забезпечувати функціонування систем управління якістю на автотранспортних підприємствах та сертифікації автомобілів;
9. Вміти визначати основні процеси СУЯ, визначити критерії та вимірники процесів СУЯ, сформувати систему відслідковування процесів;
10. Вміти організувати систему запобіжно-коригувальних дій процесів, оцінити результативність процесів статистичними методами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Основи технології виробництва і ремонту автомобіля. Технічна діагностика автомобілів. Технічна експлуатація автомобілів, частини 1 і 2. Фірмове обслуговування автомобілів.
• Супутні — немає.
Короткий зміст навчальної програми: Особливості розвитку СУЯ на сучасному етапі. Класифікація продукції як об’єкта оцінювання якості. Методи оцінювання якості продукції. Основи теорії вимірювань. Статистичні методи управління якістю. Кваліметрія. Стандартизація. Сертифікація
Опис: СУСПІЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ СУЯ
Розвиток управління якістю. Економічні аспекти функціо-нування СУЯ, як основної складової менеджменту організації.
ЗАГАЛЬНИЙ ОПИС СУЯ ЗГІДНО НОРМАТИВНОЇ БАЗИ
Поняття про якість. Нормативна основа та принципи упра-вління якістю. Принципи побудови СУЯ. Вимоги до доку-ментації СУЯ та управління нею. Процесний підхід. Відпо-відальність керівництва. Поліпшення результативності СУЯ
КЛАСИФІКАЦІЯ ПРОДУКЦІЇ, ЯК ОБ'ЄКТА ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ
Класифікація продукції. Показники якості продукції. Ергоно-мічні і естетичні показники продукції. Показники технолог-ічності, стандартизації та уніфікації продукції. Номенклатура показників технічного рівня і якості складових автомобілів/
МЕТОДИ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ І ПОСЛУГ
Диференційний, комплексний та експертний методи/
УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ В ТЕХНІЧНОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ ТА РЕМОНТІ АВТОМОБІЛЯ
Основні процеси в технічному обслуговуванні та ремонті автомобілів. Критерії та показники оцінювання процесів у технічному обслуговуванні та ремонті автомобілів.
СТАТИСТИЧНІ МЕТОДИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ
Загальні особливості статистичного управління якістю. Систе-матизація методів статистичного управління якістю. Статис-тичне оцінювання ознак якості. Контрольні карти та їх види. Статистичне управління точністю технологічного обладнання.
ОСНОВИ ТЕОРІЇ ВИМІРЮВАНЬ
Основний постулат метрології. Врахування дієвих факторів. Виключення помилок. Вимірювальна інформація. Одноразові і багаторазові вимірювання. Похибки результату вимірювань.
СТАНДАРТИЗАЦІЯ
Із історії становлення та розвитку стандартизації. Державна система стандартизації. Види стандартизації та категорії стандартів. Теоретичні основи стандартизації.
СЕРТИФІКАЦІЯ
Державна система сертифікації. Структура органів з акредитації. Проведення акредитації органів з оцінки відповідності.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (30 %) практичні заняття.
• Підсумковий контроль (70 %) – іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: Проведення семестрового контролю – екзамен
Розподіл балів за формою контролю навчальної роботи студентів стаціонарної форми навчання.
Максимальна оцінка в балах -100
Поточний контроль (ПК) - 30 Екзаменаційний контроль -70 Разом за дисципліну -100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література:
1. Бубела Т. З. Методи та засоби визначення показників якості продукції: навч. посібник/Т. З. Бубела, П. Г. Столярчук, Є. В. Походило та ін. – Львів: Вид. Львівської політехніки, 2012.– 292 с.
2. Закон України «Про підтвердження відповідності» від 17 травня 2001 року №2406-ІІІ.
3. Закон України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17 травня 2001 року, № 2407-ІІІ.
4. Х.–Й. Миттаг, Х. Ринне. Статистические методы обеспечения качества. Пер. с нем.– Машиностроение. 1995. – 616 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).