Агільний менеджмент та лідерство

Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.073.00.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н, професорЛисяк Н.М.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування системи теоретичних знань і практичних навичок у сфері методології гнучкого управління, вивчення теоретичних основ agile-менеджменту, набуття вмінь застосовувати інструменти методології гнучкого управління на практиці, використовуючи сучасні програмні комплекси для розробки та ведення проектів.
Завдання: Інтергральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог. Загальні компетентності (ЗК): ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні; ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності спеціальності (СК): СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів; СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани; СК7. Здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість; Фахові компетентності спеціалізації (ФКС): ФКС 2. Уміння досліджувати вітчизняні та іноземні ринки, здійснювати порівняльно-аналітичний моніторинг конкурентів, діагностувати та підвищувати конкурентоспроможність підприємств і організацій
Результати навчання: ПРН4. Обґрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї; ПРН15. Ідентифікувати та класифікувати нові задачі в сфері менеджменту, описувати, аналізувати та оцінювати відповідні об’єкти, явища та процеси, обирати оптимальні методи їх дослідження; ПРНС 1. Продемонструвати поглиблені знання та розуміння класичних і сучасних підходів до менеджменту організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності), принципів, законів, технології, методів організування міжнародних комерційних операцій; ПРНС 3. Ухвалювати обґрунтовані стратегічні маркетингові рішення, поєднувати різноманітні економіко-математичні методи та моделі планування, організування та оцінювання результативності господарської діяльності підприємств і організацій; ПРНС 4. Забезпечувати ефективну взаємодію з іноземними партнерами та клієнтами шляхом використання міжнародних економічних інструментів, аналізувати макроекономічні та мікроекономічні фактори, які впливають на зовнішньоекономічну діяльність та розробляти стратегії для їх врахування; АіВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити: Агільний менеджмент та лідерство (КП), Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи; Виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Агільний менеджмент і лідерство» дозволяє сформувати у здобувачів освіти компетенції, необхідні для розв’язання практичних задач професійної діяльності, пов’язаної із управління проектами з використанням сучасних гнучних методологій. Надати студентам можливість оволодіти методами гнучкого управління проектами, виробити вміння застосовувати інструменти методології Agile в діяльності, пов’язаній з проектним менеджментом; ознайомити з можливостями найпоширеніших в Україні програмних засобів управління проектами та їх практичним застосуванням. Дисципліна належить до професійних дисциплін, викладається як обов’язкова. Її обсяг, зміст та направленість визначені освітньою програмою підготовки магістрів.
Опис: Вступ. Категорійно-понятійний апарат. Гнучкі методології в системі управління проектами організацій. Теоретичні основи в контексті проблем і задач агільного менеджменту. Інформаційно-інноваційна система гнучкого управління. Гнучкі методи організації роботи в командах. Роль лідера в гнучкій організації. інструменти гнучкого лідерства. Гнучкість процесу планування. комунікаційний чинник в системі агільного менеджменту. Управління змінами. Agile підхід. Методи гнучкого управління ризиками. Інструментарій реалізації гнучких управлінських рішень
Методи та критерії оцінювання: Лекційні, практичні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Поточний контроль:вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за тестами протягом 5-10 хв; фронтальна перевірка виконаних домашніх завдань тощо. Екзамен: письмова (тестова) частина, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: письмові звіти з лабораторних і практичних робіт, усне опитування (40 балів); підсумковий контроль (екзамен: письмова форма (60 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Stern, Terra Vanzant. Lean and agile project management: how to make any project better, faster, and more cost-effective. CRC Press, 2017. 2. Raharjo, Teguh, and Betty Purwandari. "Agile Project Management Challenges and Mapping Solutions: A Systematic Literature Review." Proceedings of the 3rd International Conference on Software Engineering and Information Management. 2020. 3. Schwaber, Ken; Sutherland, Jeff (2017), The Scrum Guide: The Definitive Guide to Scrum: The Rules of the Game 4. Project Management Institute. [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://www.pmi.org/. 5. Огляд Jira: https://coursera.org/share/1e6a54842c1e0e22a84ae1 a6e073dceb 6. Посібник. Робота в Jira. https://www.atlassian.com/ru/software/ jira/guides/getting-started/basics#step-1-create-a-project 7. Роман Піхлер, (2020). Управління продуктом у Scrum. Agile-методи для вашого бізнесу. Print2print 240 с. 8. Стівен Деннінг, (2019). Епоха Agile. Як розумні компанії змінюються і досягають результатів. 380 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Агільний менеджмент та лідерство (курсовий проєкт)

Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.073.00.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., професор Лисяк Наталія Михайлівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування у здобувачів освіти здатності обирати методологію розробки проєктів відповідно до визначених вимог та середовища проектування; застосовувати різноманітні практики Agile в проектній діяльності; проводити аналіз ефективності застосування практик тапроцесів з Agile.
Завдання: Загальні копметентності (ЗК): ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні; ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК): СК7. Здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість; Фахові компетентності спеціалізації (ФКС): ФКС 2. Уміння досліджувати вітчизняні та іноземні ринки, здійснювати порівняльно-аналітичний моніторинг конкурентів, діагностувати та підвищувати конкурентоспроможність підприємств і організацій; ФКС 4. Здатність планувати, організовувати, контролювати та регулювати зовнішньоекономічну діяльність на усіх рівнях економіки, використовувати класичні та інноваційні механізми мотивування персоналу у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Результати навчання: ПРН4. Обґрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї; ПРНС1. Продемонструвати поглиблені знання та розуміння класичних і сучасних підходів до менеджменту організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності), принципів, законів, технології, методів організування міжнародних комерційних операцій; ПРНС3. Ухвалювати обґрунтовані стратегічні маркетингові рішення, поєднувати різноманітні економіко-математичні методи та моделі планування, організування та оцінювання результативності господарської діяльності підприємств і організацій; АіВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: -. Кореквізити: Агільний менеджмент та лідерство, Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи; Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Виконання курсового проекта дозволяє закріпити у здобувачів освіти навики і компетенції, необхідні для розв’язання практичних задач професійної діяльності з використанням гнучких методологій. Виробити вміння застосовувати інструменти методології Agile в діяльності, пов’язаній з проектним менеджментом.
Опис: Вступ та актуальність проекту та можливості його реалізації. Загальна характеристика та основні параметри проекту. Робоча структура проекту. Організаційна структура проекту та управління командою проекту. Система мотивації команди проекту. Контроль реалізації проекту. Подається шляхом здіснення обговорення по проекту. Управління проектними ризиками.
Методи та критерії оцінювання: Вступна лекція: евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Поточний та заліковий контроль: перевірка розділів курсового проекту, усне опитування, презентація курсового проекту, захист курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Заліковий контроль: захист курсового проекту (100 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Agile Development at Scale: The Next Frontier. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.researchgate.net/publication/ Agile_Development_at_Scale 2. Extreme programming. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.xprogramming.com/xpmag/whatisxp.htm 3. Jim Highsmith. Agile Project Management: Creating Innovative Products - 2nd edition. Publisher: Addison-Wesley Longman, Inc.- 2010. 4. Pichler, Roman; Stefan Schulze (2005). "Book Reviews: Agile Project Management: Creating Innovative Products by Jim Highsmith, and Agile Project Management with Scrum by Ken Schwaber". Journal of Product Innovation Management. 5. Raharjo, Teguh, and Betty Purwandari. "Agile Project Management Challenges and Mapping Solutions: A Systematic Literature Review." Proceedings of the 3rd International Conference on Software Engineering and Information Management. 2020. 6. Schwaber, Ken; Sutherland, Jeff (2017), The Scrum Guide: The Definitive Guide to Scrum: The Rules of the Game 7. Stellman, Andrew, and Jennifer Greene. Learning agile: Understanding scrum, XP, lean, and kanban. " O'Reilly Media, Inc.", 2014. 8. Stern, Terra Vanzant. Lean and agile project management: how to make any project better, faster, and more cost effective. CRC Press, 2017. 9. Wysocki, Robert K. Effective project management: traditional, agile, extreme. John Wiley & Sons, 2011. 10. Мартін Р. Чистий Agile: назад до основ./пер з англ. / - Харків : Вид-во «Ранок», 2021.- 224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).