Спецкурс з наукових досліджень спеціальності

Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.073.00.O.013
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: д.е.н., проф. Двуліт З.П. д.е.н., проф. Завербний А.С. д.е.н., проф. Кишакевич Б.Ю.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Спецкурс з наукових досліджень спеціальності» є оволодіння студентами практичними знаннями щодо застосування методологій, методик та методичних прийомів у наукових дослідженнях при написанні наукової статті, класичних і сучасних теорій та інструментів менеджменту за широким спектром його різновидів в умовах невизначеності.
Завдання: 1. ЗК2. Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності); 2. ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність); 3. СК4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації; 4. СК8. Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом. 5. ФКС 1. Здатність застосовувати одержані знання та розуміння ресурсного забезпечення бізнесу, що лежать в основі достатнього та необхідного обсягу матеріальних та нематеріальних активів, інтелектуального капіталу, фінансових та інформаційних ресурсів.
Результати навчання: 1. ПРН9. Вміти спілкуватись в професійних і наукових колах державною та іноземною мовами; 2. ПРН12. Планувати і проводити наукові дослідження, демонструвати результати наукових робіт та готувати їх до оприлюднення. 3. ПРНС3. Ухвалювати обґрунтовані стратегічні маркетингові рішення, поєднувати різноманітні економіко-математичні методи та моделі планування, організування та оцінювання результативності господарської діяльності підприємств і організацій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Іноземна мова за професійним спрямуванням Кореквізити: Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Короткий зміст навчальної програми: Сутність понять і категорій основ наукових досліджень спеціальності; процес наукового дослідження спеціальності; об’єкти наукового дослідження спеціальності; методи наукового дослідження спеціальності; етапи та форми процесу наукового дослідження спеціальності; типологія методів наукового пізнання; зміст та структура процесу наукового дослідження спеціальності; оформлення результатів наукових досліджень спеціальності та впровадження їх у практику; інформаційне забезпечення процесу наукового дослідження спеціальності.
Опис: Тема 1. Наука як продуктивна сила розвитку суспільства. Предмет і сутність науки, її цілі та функції. Структурні елементи науки, їх характеристика. Наукознавство як система знань. Класифікація наук. Методологічні підходи до класифікації економічної науки. Тема 2. Організація науково-дослідної діяльності в Україні. Організаційна структура науки. Система підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів. Науково-дослідна робота студентів. Тема 3. Інформаційна база наукових досліджень. Структура інформаційного простору, інформаційні ресурси. Наукометричні бази. Дослідницькі мережі. Тема 4. Наукометричні бази як інструмент дослідника. Наукометрія. Формування та склад наукометричних баз. Використання баз даних для проведення досліджень. Тема 5. Основи методології науково-дослідної діяльності Ч.1. Основні поняття та категорії. Основні функції методології. Методи наукового пізнання. Методи наукового дослідження. Тема 6. Основи методології науково-дослідної діяльності Ч.2. Методи емпіричних досліджень: спостереження, експеримент, порівняння, вимірювання. Тема 7. Спеціальні методи економічних досліджень. Ч.1. Методи збору та узагальнення інформації. Методи аналізу. Методи прогнозування. Тема 8. Спеціальні методи економічних досліджень. Ч.2. Методи моделювання. Програмно-цільовий метод. Евристичні методи. Тема 9. Застосування техніки інтелектуальних карт для економічних досліджень. Інтелектуальні карти: основні поняття та визначення, відмінні риси та особливості застосування. Побудова інтелектуальних (ментальних) карт. Тема 10. Організація наукового дослідження. Ч.1. Вибір напряму наукового дослідження. Сутність та основні етапи організації досліджень. Вибір проблеми та вимоги до теми дослідження. Тема 11. Організація наукового дослідження. Ч.2. Конкретизація проблеми дослідження. Основи методики планування наукового дослідження. Ефективність наукових досліджень. Тема 12. Академічна доброчесність. Основні поняття та визначення. Академічна грамотність. Практичні поради щодо запобігання плагіату.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (100 балів)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100%): усне експрес-опитування (5%), оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень (5%), виступи та презентації (20%), лабораторні роботи (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бабайлов В. К., Пахомова Л.В. Навчальний посібник «Методологія наукових досліджень» (друге видання) для студентів спеціальностей 051 «Економіка», 071 «Облік і оподаткування», 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», 073 «Менеджмент». Х.:ХНАДУ, 2023. 196 с. 2. Бідюк П.І., Тимощук О.Л., Коваленко А.Є., Коршевнюк Л.О. Системи і методи підтримки прийняття рішень. Київ: КПІ ім.Ігоря Сікорського, 2022. 610 с. 3. Академічна доброчесність: проблеми дотримання та пріоритети поширення серед молодих вчених: монографія / за заг. ред. Н. Г. Сорокіної, А. Є. Артюхова, І. О. Дегтярьової. Дніпро: ДРІДУ НАДУ, 2017. 169 с. 4. Вихрущ В. О., Козловський Ю. М. Методологія та методика наукового дослідження: Підручник., Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. 336 с. 5. Данильян О. Г., Дзьобань О. В. Методологія наукових досліджень: Підручник. Харків: Право, 2019. 368 с. 6. Менеджмент: навчальний посібник. Страпчук С.І., Миколенко О.П., Попова І.А., Пустова В.В. Львів: Видавництво «Новий Світ – 2000», 2024. 356 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).