Економіка бізнесу
Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.073.04.E.036
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доц. Гвоздь Мар'яна Ярославівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності (ЗК):
ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні;
ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів;
СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани;
СК7. Здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість
Результати навчання: ПРН1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах;
ПРН4. Обґрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї.
ПРНС4. Забезпечувати ефективну взаємодію з іноземними партнерами та клієнтами шляхом використання міжнародних економічних інструментів, аналізувати макроекономічні та мікроекономічні фактори, які впливають на зовнішньоекономічну діяльність та розробляти стратегії для їх врахування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Іноземна мова за професійним спрямуванням, Управління міжнародним бізнесом, Управління міжнародним бізнесом (КР).
кореквізити: Економіка бізнесу (КР), Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи, Виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Економічні засади функціонування підприємств в системі ринкових відносин. Ресурсне забезпечення діяльності підприємства. Економічні результати фінансово-господарської діяльності підприємства. Управління власним бізнесом: практичний аспект.
Опис: Теоретичні основи економіки бізнес-структур. Основні функції та принципи ведення сучасного бізнесу. Суть, види та особливості формування стратегії розвитку бізнесу. Управління ресурсами на підприємстві. Методи оцінки економічної ефективності інвестиційних бізнес-проектів. Інструменти менеджменту для сучасного бізнесу. Розрахунок основних економічних показників діяльності бізнес-структур. Оцінка та види ризиків у бізнесі.
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання і викладання: Лекційні та практичні заняття: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо, Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (45%); підсумковий контроль (екзамен: письмова форма (55%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Васильців Т. Г. Економіка малого підприємства : навч. посіб. / Т. Г. Васильців, О. І. Іляш, Н. Г. Міценко ; за ред. д-ра екон. наук Т. Г. Васильціва. – К. : Знання, 2013. – 446 с.
2. Грибик І. І. Економіка та управління підприємством: теорія і практика : навч. посіб. / І. І. Грибик. – К. : Ліра-К, 2014. – 428 с.
3. Данилюк М. О. Планування і контроль на підприємництві : навч. посіб. / М. О. Данилюк. – К. : Ліра-К, 2015. – 328 с.
4. Яркіна Н. М. Економіка підприємства : навч. посіб. / Н. М. Яркіна – Київ : Ліра-К, 2015. – 498 с.
5. Круш П. В. Економіка (розрахунки фінансово- інвестиційних операцій в EXCELL) : навч. посіб. / П. В. Круш. – К. : Цул, 2014. – 256 с.
6. .Мороз В. С. Організація виробництва : навч. посіб. / В. С. Мороз, А. С. Тельнов. – К. : Ліра-К, 2015. – 256 с.
7. Карий О.І., Лісовська Л.С., Кулиняк І.Я., Галаз Л.В., Бондаренко Ю.Г. Менеджмент та інновації: теорія і практикум: Навчальний посібник. Львів: Видавництво «Растр-7», 2020. 298 с.
8. Гвоздь М.Я. «Прийняття управлінських рішень» Конспект лекцій для студентів спеціальності 6.030601 «Менеджмент». //. / Укл.: Р.О. Мірошник, М.Я. Гвоздь. – Львів.: 2016. – 90 с. (Зареєстровано №6867 від 13.05.2016)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Економіка бізнесу (курсова робота)
Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.073.04.E.039
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доц. Гвоздь Мар'яна Ярославівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності (ЗК):
ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні;
ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів;
СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани;
СК7. Здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість.
Результати навчання: ПРН1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах;
ПРН4. Обґрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї.
ПРНС4. Забезпечувати ефективну взаємодію з іноземними партнерами та клієнтами шляхом використання міжнародних економічних інструментів, аналізувати макроекономічні та мікроекономічні фактори, які впливають на зовнішньоекономічну діяльність та розробляти стратегії для їх врахування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: -.
кореквізити: Економіка бізнесу, Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи, Виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект спрямований на вирішення наступних завдань:
вирішуються наступні завдання:
• розглядаються методичні основи оцінки ефективності інвестиційних проєктів;
• досліджуються поняття і етапи обґрунтування інвестиційних проєктів;
• вивчаються методи оцінки ефективності інвестиційних проєктів.
Опис: Виконання курсової роботи складається з таких етапів:
1. Вивчення та аналіз літератури за запропонованою темою, складання попереднього плану роботи.
2. Добір загальних відомостей про підприємство, на базі якого буде виконуватися курсовий проєкт.
3. Консультація з викладачем, затвердження остаточного плану роботи.
4. Добір статистичного матеріалу та його опрацювання, якщо цього вимагає специфіка запропонованої теми.
5. Виконання розрахункової частини проєкту.
6. Написання тексту та оформлення курсового проєкту.
7. Подання роботи на перевірку викладачу.
8. Ознайомлення із зауваженнями, виправлення виявлених помилок за їх наявності.
9. Підготовка до захисту та захист курсового проєкту.
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання і викладання: Вступна лекція: евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод
Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: перевірка розділів курсової роботи, усне опитування, презентація курсової роботи, захист курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: виконання курсової роботи - 70 балів, захист курсової роботи (усна компонента) - 30 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Економіка бізнесу: обґрунтування доцільності інвестиційного проєкту: Методичні вказівки до виконання курсового проєкту для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» / Укл.: Чухрай Н.І., Новаківський І.І., Гавран В.Я., Дзюбіна А.В. – Львів, 2020. – 26 с.
2. Грибик І. І. Економіка та управління підприємством: теорія і практика : навч. посіб. / І. І. Грибик. – К. : Ліра-К, 2014. – 428 с.
3. Данилюк М. О. Планування і контроль на підприємництві : навч. посіб. / М. О. Данилюк. – К. : Ліра-К, 2015. – 328 с.
4. Яркіна Н. М. Економіка підприємства : навч. посіб. / Н. М. Яркіна – Київ : Ліра-К, 2015. – 498 с.
5. Карий О.І., Лісовська Л.С., Кулиняк І.Я., Галаз Л.В., Бондаренко Ю.Г. Менеджмент та інновації: теорія і практикум: Навчальний посібник. Львів: Видавництво «Растр-7», 2020. 298 с.
6. Гвоздь М.Я. «Прийняття управлінських рішень» Конспект лекцій для студентів спеціальності 6.030601 «Менеджмент». //. / Укл.: Р.О. Мірошник, М.Я. Гвоздь. – Львів.: 2016. – 90 с. (Зареєстровано №6867 від 13.05.2016).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).