Навчально-дослідницька практика

Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.073.00.O.015
Кількість кредитів: 7.50
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: кандидат економічних наук, доцент Чорнописька Н.В., кандидат економічних наук, доцент Гірна О.Б.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою практики є забезпечення взаємозв’язку між науково-теоретичною і практичною підготовкою магістрів, розвиток навичок та вмінь інформаційно-аналітичної, проектно-дослідницької, діагностичної, інноваційної та консалтингової діяльності для вирішення прикладних проблем управління логістичними системами різних інтеграційних рівнів.
Завдання: спеціальні компетентності: Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління; Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом; Здатність до самостійного опанування новими знаннями, використання сучасних освітніх та дослідницьких технологій у сфері менеджменту; Здатність формулювати задачі моделювання, створювати і досліджувати математичні та комп’ютерні моделі, застосовувати статистичні методи і моделі для аналізу об’єктів і процесів у сфері менеджменту. фахові компетентності спеціальності: Уміння досліджувати ринки, здійснювати порівняльно-аналітичний моніторинг конкурентів, діагностувати та підвищувати конкурентоспроможність підприємств і організацій; Здатність планувати, організовувати та реалізовувати комплексні маркетингові дослідження іноземних ринків.
Результати навчання: Проектувати ефективні системи управління організаціями; Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті; Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач; Будувати і досліджувати концептуальні, математичні і комп’ютерні моделі об’єктів і процесів у сфері менеджменту; Забезпечувати управлінський супровід збуту продукції на іноземних ринках на засадах оптимального поєднання інструментів комплексу маркетингу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: - кореквізити: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи; виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Проходження навчально-дослідницької практики передбачає глибоке і багатоаспектне (комплексне) дослідження об’єкта – кафедри, обраного базою практики, за усіма напрямами її наукової діяльності, виявлення проблем та перспектив її розвитку. Особливістю науково-дослідної роботи здобувачів вищої освіти є її спрямованість на вирішення аналітичних і дослідницьких завдань, необхідних для виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Опис: Ознайомлення з навчально-методичними матеріалами кафедри. Вивчення наукової діяльності кафедри. Підготока наукової доповіді, тез, статті або наукової роботи на конкурс відповідно до наукових напрямів кафедри. Підготовка та проведення заняття з дисципліни фахового спрямування.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль: 100 %, з них написання звіту 80 %, захист звіту 20 %.
Критерії оцінювання результатів навчання: Якість звіту з практики оцінюється за такими критеріями: - відповідність змісту звіту з практики завданню та вимогам навчально-методичних рекомендацій щодо його виконання; - самостійність виконання звіту; - наявність елементів науково-дослідного характеру; - використання комп’ютерних технологій; - оформлення звіту з практики відповідно до вимог.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Навчально-дослідницька практика: програма і методичні вказівки до навчально-дослідницької практики для студентів другого (магвстерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 073 «Менеджмент» спеціалізацією «Логістика» / Укл.: Чорнописька Н.В., Гірна О.Б. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2019. – 16 с. (№ 8915 від 02.10.2019). 2. Крикавський Є. Логістика та управління ланцюгами поставок: Підручник / Є. Крикавський, О. Похильченко, М. Фертч. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 848 с. 3. Крикавський Є. Логістичні системи: Підручник / Є.В. Крикавський, Н.В. Чорнописька - Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2019. – 288 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Навчально-дослідницька практика

Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.073.00.O.016
Кількість кредитів: 7.50
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Адамик В.В.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчально-дослідницька практика є складовою наукової компоненти навчального плану підготовки магістра за спеціальністю 292 «Міжнародні економічні відносини. Ґрунтовність та комплексність в ознайомленні студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти з основними поняттями, принципами та підходами до наукової й навчально-дослідницької роботи за спеціальністю "Міжнародні економічні відносини", – ось що формує мету навчально-досідницької практики.
Завдання: Загальні і фахові компетенції: ЗК2.Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК3.Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК5.Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. ФК9.Здатність до самонавчання, підтримки належного рівня знань, готовність до опанування знань нового рівня, підвищення своєї фаховості та рівня кваліфікації. ФК11.Здатність здійснювати викладацьку діяльність у вищій школі з використанням сучасних методик і технологій, відповідних технік комунікації, із застосуванням соціально-психологічних засад комунікації у групі, принципів та прийомів налагодження продуктивної й етичної взаємодії на рівні «студент-викладач» та «викладач-викладач». ФК12. Здатність застосовувати кумулятивні знання, наукові досягнення, інформаційні технології при здійсненні досліджень у сфері міжнародних економічних відносин
Результати навчання: Результати навчання: РН14. Презентувати результати власних досліджень шляхом підготовки наукових публікацій і апробацій на наукових заходах. РН 15. Вміти продукувати та перевіряти гіпотези, визначати і розв’язувати наукові проблеми, планувати і виконувати наукове або прикладне дослідження, збирати необхідну інформацію, аргументувати висновки і презентувати результати дослідження. РН16. Застосовувати сучасні методики та технології викладання у вищій школі з використанням відповідних технік комунікації, соціально психологічних засад комунікації у групі, принципів та прийомів налагодження продуктивної та етичної взаємодії на рівні «студент-викладач» та «викладач-викладач». РН17. Вміти застосовувати кумулятивні знання, наукові досягнення, інформаційні технології при здійсненні досліджень у сфері міжнародних економічних відносин; інтерпретувати результати проведених досліджень, вміти їх презентувати, знаходити засоби розв’язання проблем і прогнозувати майбутні наслідки прийнятих рішень ЗН1. Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи. ЗН2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності і на межі предметних галузей. УМ1. Розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення й інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. УМ2. Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності. К1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються К2. Використання іноземних мов у професійній діяльності. АВ1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. АВ2. Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди. АВ3. Здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Наукові дослідження та семінари за їх тематикою, Спецкурс з наукових досліджень спеціальності, Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей; - кореквізит: виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Навчально-дослідницька практика є обов’язковою компонентою освітньо-наукової програми підготовки магістрів-дослідників за спеціальністю «Міжнародні економічні відносини». Вона є важливою ланкою освітнього процесу і дає змогу закріпити знання і навички за спеціальністю, здобуті під час вивчення теоретичних курсів, забезпечити набуття фахових компетентностей студентів, здатності до самостійного навчання та проведення наукових робіт і розробок, аналізу результатів і підготовки до їх оприлюднення, а також забезпечення конкурентоспроможності випускників при їх працевлаштуванні на українському та міжнародному ринках праці. Навчально-дослідницька практика передбачає освоєння методики проведення наукових досліджень з проблем міжнародних економічних відносин з метою набуття студентами компетентностей інноваційного характеру, навичок науково-дослідної та науково-педагогічної діяльності, комплексного вирішення проблеми досліджень. Результати навчально-дослідницької практики повинні бути використані при написанні теоретичної та практичної складової магістерської кваліфікаційної роботи.
Опис: Календарно-тематичний план виконання робіт під час практики передбачає: - Вивчення студентом нормативної документації з охорони праці та пожежної безпеки і проходження інструктажу з реєстрацією у відповідному журналі. - Ознайомлення з навчально-методичними матеріалами бази практики, а саме: робочими програмами фахових навчальних дисциплін, навчальними підручниками і посібниками, конспектами лекцій, методичними рекомендаціями до практичних занять та самостійної роботи. - Обрання навчальної дисципліни, з якої студент готуватиме лекцію, консультування з керівником відповідного курсу, обрання та затвердження теми лекції. - Вивчення наукової діяльності бази практики: ознайомлення зі змістом держбюджетних та комерційних тем бази практики, основними публікаціями провідних науковців бази практики (докторів та кандидатів), передусім монографіями, фаховими статтями, публікаціями у виданнях, що входять у міжнародні наукометричні бази даних, зокрема Scopus, WebofScience, IndexCopernicus, збірниками матеріалів наукових та науково-практичних конференцій, насамперед виданими за участю бази практики. - Підготовка конспекту лекції та її презентація на парі з відповідної дисципліни чи на спеціально організованій за участю інших студентів-магістрантів та викладачів бази-практики. - Підготовка наукової доповіді та публікації тез доповіді чи статті на аналогічну тему. Зважаючи на те, що підготовка наукової публікації до друку є тривалим процесом, студент, консультуючись з науковим керівником, працює над майбутньою публікацією впродовж навчання у магістратурі. - Написання звіту з практики, оформлення та підписання супровджуючих документів.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання звіту відповідно до поставлених завдань (97%), який включає конспект лекції з профільної дисципліни, наукову публікацію студента, що відповідає спеціальності "Міжнародні економічні відносини" (стаття або тези); захист звіту (відповіді на питання керівника практики) (3%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання конспекту лекції Конспект лекції, а також якість презентації лекції з навчальної дисципліни оцінюється керівником курсу або, за його відсутності, керівником практики. Максимальний бал – 50. 1. Відповідність теми лекції робочій програмі навчальної дисципліни – 5 балів. 2. Актуальність теми та сучасність інформаційної бази для підготовки лекції – 10 балів. 3. Коректність і ємність опорного конспекту лекції (структурованість і повнота матеріалу лекції) – 10 балів. 4. Змістовність, логічність і креативність подачі матеріалу лекції – 15 балів. 5. Репрезентативність ілюстративного матеріалу – 10 балів. Критерії оцінювання наукової публікації 1. Тези – 20 балів; тези іноземною мовою та/або тези, опубліковані у виданні, що входить у міжнародні бази даних – 25 балів (допускається включати у звіт не більше 2-х тез, опублікованих на першому та другому курсі магістратури у різних збірниках конференцій). 2. Наукова стаття – 40 балів; стаття іноземною мовою і/або опублікована у виданні, що входить до міжнародних науково-метричних баз даних, зокрема Indeх Copernicus, Scopus, Web of Science та інших, – 50 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мачинська Н.І., Стельмах С.С.(2012) Сучасні форми організації навчального процесу у вищій школі: навчально-методичний посібник / Н.І. Мачинська, С.С. Стельмах. – Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 180 с. 2. Туркот Т.І., Коновал О.А. (2013) Педагогіка та психологія вищої школи (в екології): навчальний посібник.Херсон: Олді-плюс, 466 с. 3. Зразок оформлення опорного конспекту лекцій [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://er.nau.edu.ua/bitstream/NAU/22377/6/06_%D0%A5%D0%A5%D0%A5_%D0%9A%D0%9B.pdf 4. Хайчіна Ю.М.(2014) Методично рекомендований алгоритм написання тез доповідей: Методичні рекомендації, Кременчук, 31 с. [Електронний ресурс] – Режим доступу:http://www.model.poltava.ua/attachments/article/pdf 5. Бірта Г.О, Бурду Ю.А. (2016) Методологія і організація наукових досліджень. Навчальний посібник рекомендовано МОН України, 2016, 142 с. 6. Мальська М.П. (2017) Організація наукових досліджень. Навчальний поcібник, 136 с. 7. Фіцула М. М. (2014) Педагогіка вищої школи. 2-ге видання, доповнене (“Академвидав”), 456 с. 8. Приклади оформлення списку літератури (REFERENCES)[Електронний ресурс] – Режим доступу:http://www.nbuv.gov.ua/node/868. 9. Обґрунтування та організаційно-методичне забезпечення проходження навчально-дослідницької практики: Методичні вказівки до проходження навчально-дослідницькоїпрактики для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 292 «Міжнародні економічні відносини» усіх форм навчання/ Укл.: В.В. Адамик, О.Є. Кузьмін,Р.З. Дарміць– Львів, 2018. – 18 с. 10. Steps of the Scientific Method (2021) URL: https://www.sciencebuddies.org/science-fair-projects/science-fair/steps-of-the-scientific-method 11. Scientific method. Encyclopaedia Britannica (2020) URL: https://www.britannica.com/science/scientific-method 12. Bhattacherjee, A. (2012) Social Science Research: Principles, Methods, and Practices. URL: https://scholarcommons.usf.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1002&context=oa_textbooks 9. Mishra,S.B., Alok, S. Handbook of research methodology (2017) Publisher: Educreation. URL: https://www.researchgate.net/publication/319207471_HANDBOOK_OF_RESEARCH_METHODOLOGY 10. Research-Methodology 1.pdf https://drive.google.com/file/d/0Bwk5FIsI0ctxNXBvU2dGVlJhSTg/view?usp=drivesdk Навчально-методичне забезпечення: 1. Обґрунтування та організаційно-методичне забезпечення проходження навчально-дослідницької практики: Методичні вказівки до проходження навчально-дослідницької практики для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 292 «Міжнародні економічні відносини» усіх форм навчання / Укл.: В.В. Адамик, О.Є. Кузьмін, Р.З. Дарміць – Львів, 2018. – с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Навчально-дослідницька практика

Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.073.00.O.017
Кількість кредитів: 7.50
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: старший викладач Бондаренко Ю.Г.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: .
Завдання: .
Результати навчання: - уміти працювати з інформаційними джерелами з метою ознайомлення з навчально-методичними матеріалами, науковою діяльністю кафедри; - вміти використовувати сучасні методи збирання, аналізу та оброблення наукової інформації; - закріплення знань, умінь і навичок, здобутих у процесі вивчення дисциплін за магістерською програмою; - володіти вміннями викладати здобуті результати у вигляді звітів, публікацій, доповідей; - здатність формування уявлень про сучасні інформаційні технології наукової інформації та навичок самоосвіти і самовдосконалення; - знати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • пререквізити: методологія наукових досліджень, проектний менеджмент, стратегічний менеджмент, фінансовий менеджмент, удосконалення діючої системи менеджменту організації, фінансово-економічне обґрунтування доцільності проектного рішення • кореквізити: науковий практикум, виконання магістерської кваліфікаційної роботи, захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Ознайомлення з номенклатурою справ кафедри. Аналізування наукової діяльності науково-педагогічного персоналу кафедри «Менеджменту організацій». Формування і виконання індивідуальних завдань дослідницького характеру після проходження практики за темою магістерської роботи. Розроблення методичних матеріалів із використанням дослідницьких методів (спостереження, анкетування, моделювання тощо). Підготовка рукопису тез або статті за науковою проблематикою кафедри.
Опис: .
Методи та критерії оцінювання: • письмовий звіт про проходження практики (30%) • підсумковий контроль (залік): усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: .
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Рекомендована література: 1. М. М. Фіцула. Педагогіка вищої школи / Фіцула. М. М./ Навчальний посібник. Київ. «Академвидав». 2006 2. З. Н. Курлянд Педагогіка вищої школи : навч. посіб. / З. Н. Курлянд. Р. І. Хмелюк, А. В Семенова та ін./ за ред. З.Н. Курлянд. – К. : Знання, 2007.– 495 c. 3. Економіка підприємства [Текст] : підручник для вищої школи / за заг. ред. Л. Г. Мельника. - Суми: Університетська книга, 2012. - 864 с. 4. Л.О.Болтянська Економіка підприємства: навчальний посібник / Л.О.Болтянська, Л.О.Андрєєва, О.І. Лисак. – Херсон: ОЛДІ-ПЛЮС, 2015. – 668 с. 5. Мних Є. В. Економічний аналіз: підручник / Є.В. Мних. - К.: Знання, 2011. – 630 с. 6. Осовська Г.В. Менеджмент організацій: підручник / Г.В. Осовська, Л.Ц. Масловська, О.А. Осовський. – К.: Кондор-Видавництво, 2014. – 366 с. 7. І.В. Чумаченко Управління проектами: процеси планування проектних дій [Текст]: підручник / І.В. Чумаченко, В.В. Морозов, Н.В. Доценко, А.М. Чередниченко. – К.: Університет економіки та права «КРОК», 2014. – 673 с.

Навчально-дослідницька практика

Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.073.00.O.014
Кількість кредитів: 7.50
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: проф. Двуліт Зоряна Петрівна проф. Завербний Андрій Степанович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчально-дослідницької практики є набуття студентами досвіду самостійної науково-дослідної роботи та опрацювання методики її проведення, поглиблення теоретичних знань в сфері економічних відносин, підбір фактичного матеріалу для написання випускної магістерської роботи, формування вмінь і навичок опрацювання наукових та інформаційних джерел.
Завдання: Відповідно до вимог освітньо-наукової програми за спеціальністю 073 «Менеджмент» та кваліфікаційних характеристик фахівця в результаті проходження практики студенти повинні набути таких компетентностей: • Інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог. • Спеціальні компетентності: - СК5. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління; - СК8. Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом; - СК11. Здатність до самостійного опанування новими знаннями, використання сучасних освітніх та дослідницьких технологій у сфері менеджменту; - СК12. Здатність формулювати задачі моделювання, створювати і досліджувати математичні та комп’ютерні моделі, застосовувати статистичні методи і моделі для аналізу об’єктів і процесів у сфері менеджменту. • Фахові компетентності: - ФКС 2. Уміння досліджувати вітчизняні та іноземні ринки, здійснювати порівняльно-аналітичний моніторинг конкурентів, діагностувати та підвищувати конкурентоспроможність підприємств і організацій.
Результати навчання: ПРН3. Проектувати ефективні системи управління організаціями. ПРН7. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті. ПРН10. Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач. ПРН14. Будувати і досліджувати концептуальні, математичні і комп'ютерні моделі об'єктів і процесів у сфері менеджменту.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентації наукових доповідей з менеджменту зовнішньоекономічної діяльності Кореквіизити: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи. Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: • формування і розвиток професійних знань у галузі менеджменту, закріплення набутих теоретичних знань із дисциплін магістерської програми; • оволодіння необхідними професійними компетенціями за обраним напрямом спеціальної підготовки; • збір матеріалу для якісного підготовлення тез або статті. Головні завдання навчально-дослідницької практики студентів полягають у: • ознайомленні з навчально-методичними матеріалами кафедри (впродовж 1 тижня практики); • вивченні наукової діяльності кафедри (впродовж 1 тижня практики); • підготовці наукової доповіді за науковими напрямами кафедри та підготовці тез або статті за цією доповіддю (впродовж 1 тижня практики); Окрім цього, до завдань практики ще належать наступні: • оволодіння сучасною методологією наукового дослідження; • закріплення знань, умінь і навичок, здобутих у процесі вивчення дисциплін за магістерською програмою; • оволодіння сучасними методами збирання, аналізу та оброблення наукової інформації; • оволодіння вміннями викладати здобуті результати у вигляді звітів, публікацій, доповідей; • формування уявлень про сучасні інформаційні технології наукової інформації; • формування навичок самоосвіти і самовдосконалення, сприяння активізації науково-дослідної діяльності магістрантів тощо.
Опис: Мета і завдання практики. Актуальність та важливість досліджень за даною проблематикою. 1. Бібліографія (стислий огляд науково-інформаційних джерел, проаналізованих практикантом та відібраних для написання наукової роботи магістра). 2. Основні теоретичні дослідження за проблемою, аналізуються здобутки вчених, які вивчали її. Сутність (основний зміст) проблеми, основні чинники, що зумовлюють розвиток процесу/явища. 3. Поглиблене аналізування сучасного стану процесу або явища, тлумачення основних поглядів і позицій щодо проблеми. Особлива увага приділяється виявленню нових ідей, гіпотез, експериментальним даним, новим методикам, оригінальним підходам до вивчення проблеми. У цьому розділі подається аналізування практики. Висловлюються власні думки щодо перспектив розвитку проблеми. 4. Рекомендації до підприємств, установ та організацій, що містять конкретні пропозиції, пов’язані з проблематикою практиканта. Висновки. Коротке резюме того, що викладено в основній частині звіту висновки, які зроблені відповідно до поставлених завдань.
Методи та критерії оцінювання: Бали за звіти виставляються на підставі публічного захисту.
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Змістове наповнення роботи: 60%; Оформлення роботи: 20%; Усна компонента: 20%.
Рекомендована література: 1. Методичні вказівки до проходження практики та виконання дипломних робіт для студентів галузі знань, "Менеджмент і адміністрування" освітньо-кваліфікаційного рівня "Спеціаліст" спеціальності 7.03060104 "Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності" і освітньо-кваліфікаційного рівня "Магістр" спеціальності 8.03060104 "Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності" усіх форм навчання / Укл.: О.Є. Кузьмін, О.Г. Мельник, О.Ю.Григор’єв, Р.З. Дарміць, Н.Р. Возний. О.О.Маслак – Львів, 2012. – 56 с.№4429 від 14.09.2012р. 2. Козик В.В. Зовнішньоекономічні операції і контракти. Навч. посіб. - 3-тє вид., перероб. і доп. / Козик В.В., Панкова Л.А., Григор’єв О.Ю., Босак А.О., Карп’як Я.С.– Львів: «Магнолія 2006», 2014. – 512с. 3. Кузьмін О.Є., Мельник О.Г.Мукан О.В. Бюджетування зовнішньоекономічної діяльності організацій: Навч.посібник. - Львів: Видавництво «Растр-7», 2011. – 338с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).