Міжнародний стратегічний менеджмент

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.00.O.004
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., проф. Олексів І.Б.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою даної дисципліни є вивчення студентами організаційно-економічних основ реалізації стратегії компаній, системи мотиваційних, економічних, організаційних і правових механізмів стратегічного управління на міжнародних ринках, методів розробки і вибору конкретних стратегій і їхньої композиції в загальну стратегію розвитку компанії, процедур планування реалізації стратегії на міжнародних ринках, моделей стратегічного управління в умовах невизначеності зовнішнього середовища компанії на міжнародних ринках, властивому ринковій економіці, поєднання стратегічного й оперативного управління.
Завдання: РН 1. Мати необхідні для професійної діяльності знання та навички з ділових комунікацій у сфері міжнародних економічних відносин, а також ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях, включаючи усну та письмову комунікацію іноземною мовою/іноземними мовами. РН 5. Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів РН 6. Аналізувати нормативно-правові документи, оцінювати аналітичні звіти, грамотно використовувати нормативно-розпорядчі документи та довідкові матеріали, вести прикладні аналітичні розробки, професійно готувати аналітичні матеріали. РН 9. Здійснювати моніторинг, аналіз, оцінку діяльності глобальних фірм (корпорацій, стратегічних альянсів, консорціумів, синдикатів, трастів тощо) з метою ідентифікації їхніх конкурентних позицій та переваг на світових ринках. РН 11. Розуміти сутність соціального виміру глобального економічного розвитку та імплементувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин. РН 12. Визначати геоекономічні стратегії країн та їхні регіональні економічні пріоритети з урахуванням національних економічних інтересів і безпекової компоненти міжнародних економічних відносин у контексті глобальних проблем людства й асиметричності розподілу світових ресурсів. ЗН 2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності і на межі предметних галузей. УМ 1 Розв’язання складних задач і проблем, що потребує постійного оновлення й інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. КОМ 2. Використання іноземних мов у професійній діяльності.
Результати навчання: РН 1. Мати необхідні для професійної діяльності знання та навички з ділових комунікацій у сфері міжнародних економічних відносин, а також ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях, включаючи усну та письмову комунікацію іноземною мовою/іноземними мовами. РН 5. Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів РН 6. Аналізувати нормативно-правові документи, оцінювати аналітичні звіти, грамотно використовувати нормативно-розпорядчі документи та довідкові матеріали, вести прикладні аналітичні розробки, професійно готувати аналітичні матеріали. РН 9. Здійснювати моніторинг, аналіз, оцінку діяльності глобальних фірм (корпорацій, стратегічних альянсів, консорціумів, синдикатів, трастів тощо) з метою ідентифікації їхніх конкурентних позицій та переваг на світових ринках. РН 11. Розуміти сутність соціального виміру глобального економічного розвитку та імплементувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин. РН 12. Визначати геоекономічні стратегії країн та їхні регіональні економічні пріоритети з урахуванням національних економічних інтересів і безпекової компоненти міжнародних економічних відносин у контексті глобальних проблем людства й асиметричності розподілу світових ресурсів. ЗН 2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності і на межі предметних галузей. УМ 1 Розв’язання складних задач і проблем, що потребує постійного оновлення й інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. КОМ 2. Використання іноземних мов у професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Менеджмент, макроекономіка, мікроекономіка - кореквізит: Міжнародний фінансовий менеджмент, глобальна економіка, Управління міжнародною конкурентоспроможністю
Короткий зміст навчальної програми: Сутність, особливості та етапи розвитку стратегічного менеджменту; особливості встановлення місії та цілей організації; аналіз оточення та внутрішнього середовища підприємства; особливості розроблення та вибору стратегічних альтернатив; сутність портфельного аналізу підприємства; особливості реалізації стратегії організації; стратегічне контролювання та реалізація стратегії з врахуванням ризику; основні положення оцінювання соціально-економічної ефективності стратегій організацій
Опис: П'ять задач стратегічного управління. Формування стратегічного бачення і місії компанії. Методи аналізу галузі і конкуренції. Які основні економічні показники галузі? Які характер конкуренції й інтенсивність кожної з конкурентних сил? Що викликає зміни ділового навколишнього середовища і конкурентної структури бізнесу? Наскільки ефективна існуюча стратегія? Які сильні і слабкі сторони компанії, сприятливі можливості і погрози? Визначення внутрішніх сильних і слабких сторін. П'ять основних конкурентних стратегій. Перехід від концентрації до диверсифікованості. Визначення поточної корпоративної стратегії. Матричні методи оцінки диверсифікованих портфелів.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30%): виконання і захист лабораторних робіт, усне опитування, виконання і захист контрольних робіт (для заочної форми навчання) - підсумковий контроль (70%, екзамен): тестування (50%), усна відповідь (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль знань студентів з дисципліни «Міжнародний стратегічний менеджмент» проводиться за такими формами: - опитування або тестування знань студентів з теоретичного матеріалу; - лабораторні роботи у формі презентації. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Екзамен відбувається у письмовій формі з наступною усною компонентою. Екзамен перед комісією студент складає в усній формі з фіксацією відповідей на письмовій роботі. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій; відповіді при допуску та захисті лабораторної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Pyroh O., Oleksiv I., Poritska A. Modelling the Development of EU Digital Business // MIND Journal. – 2021. – No. 11.- р.34-42 2. Oleksiv I, Mirzoeva D, Shpak Yu., Term V. Impact of remittances inflows on trend in country's exchange rate // Education excellence and innovation management: A 2025 Vision to sustain economic development during global challenges : proceedings of the 35th International business information management association conference (IBIMA), 1–2 April 2020 Seville, Spain. – 2020. – C. 3484–3491 3. Fred R. David Strategic Management: Concepts and Cases- 16th edition, Pearson. , 2017 - р.346 4. Gregory G. Dess, Gerry McNamara and Alan Eisner Strategic Management: Creating Competitive Advantages- 8th edition, Richard D. Irwin, Inc, 2016. – р.288 5. Thompson A.A. Strategic Management/ A.A. Thompson, A.J. Strickland I. - New York: McGraw-Hill Companies, Inc., 2003 – р.200 6. Kennedy, Reed. (2020) Strategic Management. Blacksburg, VA: Virginia Tech Publishing. https://vtechworks.lib.vt.edu/handle/10919/99282
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).