Міжнародний стратегічний менеджмент

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.00.O.004
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., проф. Олексів І.Б.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою даної дисципліни є вивчення студентами організаційно-економічних основ реалізації стратегії компаній, системи мотиваційних, економічних, організаційних і правових механізмів стратегічного управління на міжнародних ринках, методів розробки і вибору конкретних стратегій і їхньої композиції в загальну стратегію розвитку компанії, процедур планування реалізації стратегії на міжнародних ринках, моделей стратегічного управління в умовах невизначеності зовнішнього середовища компанії на міжнародних ринках, властивому ринковій економіці, поєднання стратегічного й оперативного управління.
Завдання: РН 1. Мати необхідні для професійної діяльності знання та навички з ділових комунікацій у сфері міжнародних економічних відносин, а також ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях, включаючи усну та письмову комунікацію іноземною мовою/іноземними мовами. РН 5. Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів РН 6. Аналізувати нормативно-правові документи, оцінювати аналітичні звіти, грамотно використовувати нормативно-розпорядчі документи та довідкові матеріали, вести прикладні аналітичні розробки, професійно готувати аналітичні матеріали. РН 9. Здійснювати моніторинг, аналіз, оцінку діяльності глобальних фірм (корпорацій, стратегічних альянсів, консорціумів, синдикатів, трастів тощо) з метою ідентифікації їхніх конкурентних позицій та переваг на світових ринках. РН 11. Розуміти сутність соціального виміру глобального економічного розвитку та імплементувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин. РН 12. Визначати геоекономічні стратегії країн та їхні регіональні економічні пріоритети з урахуванням національних економічних інтересів і безпекової компоненти міжнародних економічних відносин у контексті глобальних проблем людства й асиметричності розподілу світових ресурсів. ЗН 2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності і на межі предметних галузей. УМ 1 Розв’язання складних задач і проблем, що потребує постійного оновлення й інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. КОМ 2. Використання іноземних мов у професійній діяльності.
Результати навчання: РН 1. Мати необхідні для професійної діяльності знання та навички з ділових комунікацій у сфері міжнародних економічних відносин, а також ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях, включаючи усну та письмову комунікацію іноземною мовою/іноземними мовами. РН 5. Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів РН 6. Аналізувати нормативно-правові документи, оцінювати аналітичні звіти, грамотно використовувати нормативно-розпорядчі документи та довідкові матеріали, вести прикладні аналітичні розробки, професійно готувати аналітичні матеріали. РН 9. Здійснювати моніторинг, аналіз, оцінку діяльності глобальних фірм (корпорацій, стратегічних альянсів, консорціумів, синдикатів, трастів тощо) з метою ідентифікації їхніх конкурентних позицій та переваг на світових ринках. РН 11. Розуміти сутність соціального виміру глобального економічного розвитку та імплементувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин. РН 12. Визначати геоекономічні стратегії країн та їхні регіональні економічні пріоритети з урахуванням національних економічних інтересів і безпекової компоненти міжнародних економічних відносин у контексті глобальних проблем людства й асиметричності розподілу світових ресурсів. ЗН 2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності і на межі предметних галузей. УМ 1 Розв’язання складних задач і проблем, що потребує постійного оновлення й інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. КОМ 2. Використання іноземних мов у професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Менеджмент, макроекономіка, мікроекономіка - кореквізит: Міжнародний фінансовий менеджмент, глобальна економіка, Управління міжнародною конкурентоспроможністю
Короткий зміст навчальної програми: Сутність, особливості та етапи розвитку стратегічного менеджменту; особливості встановлення місії та цілей організації; аналіз оточення та внутрішнього середовища підприємства; особливості розроблення та вибору стратегічних альтернатив; сутність портфельного аналізу підприємства; особливості реалізації стратегії організації; стратегічне контролювання та реалізація стратегії з врахуванням ризику; основні положення оцінювання соціально-економічної ефективності стратегій організацій
Опис: П'ять задач стратегічного управління. Формування стратегічного бачення і місії компанії. Методи аналізу галузі і конкуренції. Які основні економічні показники галузі? Які характер конкуренції й інтенсивність кожної з конкурентних сил? Що викликає зміни ділового навколишнього середовища і конкурентної структури бізнесу? Наскільки ефективна існуюча стратегія? Які сильні і слабкі сторони компанії, сприятливі можливості і погрози? Визначення внутрішніх сильних і слабких сторін. П'ять основних конкурентних стратегій. Перехід від концентрації до диверсифікованості. Визначення поточної корпоративної стратегії. Матричні методи оцінки диверсифікованих портфелів.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30%): виконання і захист лабораторних робіт, усне опитування, виконання і захист контрольних робіт (для заочної форми навчання) - підсумковий контроль (70%, екзамен): тестування (50%), усна відповідь (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль знань студентів з дисципліни «Міжнародний стратегічний менеджмент» проводиться за такими формами: - опитування або тестування знань студентів з теоретичного матеріалу; - лабораторні роботи у формі презентації. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Екзамен відбувається у письмовій формі з наступною усною компонентою. Екзамен перед комісією студент складає в усній формі з фіксацією відповідей на письмовій роботі. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій; відповіді при допуску та захисті лабораторної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Pyroh O., Oleksiv I., Poritska A. Modelling the Development of EU Digital Business // MIND Journal. – 2021. – No. 11.- р.34-42 2. Oleksiv I, Mirzoeva D, Shpak Yu., Term V. Impact of remittances inflows on trend in country's exchange rate // Education excellence and innovation management: A 2025 Vision to sustain economic development during global challenges : proceedings of the 35th International business information management association conference (IBIMA), 1–2 April 2020 Seville, Spain. – 2020. – C. 3484–3491 3. Fred R. David Strategic Management: Concepts and Cases- 16th edition, Pearson. , 2017 - р.346 4. Gregory G. Dess, Gerry McNamara and Alan Eisner Strategic Management: Creating Competitive Advantages- 8th edition, Richard D. Irwin, Inc, 2016. – р.288 5. Thompson A.A. Strategic Management/ A.A. Thompson, A.J. Strickland I. - New York: McGraw-Hill Companies, Inc., 2003 – р.200 6. Kennedy, Reed. (2020) Strategic Management. Blacksburg, VA: Virginia Tech Publishing. https://vtechworks.lib.vt.edu/handle/10919/99282
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).