Економетрика у міжнародному бізнесі
Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.00.O.002
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., професор Олексів Ігор Богданович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
РН 2. Креативно мислити, проявляти гнучкість у прийнятті рішень на основі логічних аргументів та перевірених фактів в умовах обмеженого часу і ресурсів на засадах використання різних діагностичних методологій провідних міжнародних організацій
РН 3. Систематизувати, синтезувати й упорядковувати отриману інформацію, ідентифікувати проблеми, формулювати висновки і розробляти рекомендації, використовуючи ефективні підходи та технології, спеціалізоване програмне забезпечення з метою розв’язання складних задач практичних проблем з урахуванням крос-культурних особливостей суб’єктів міжнародних економічних відносин.
РН 4. Приймати обґрунтовані рішення з проблем міжнародних економічних відносин за невизначених умов і вимог.
ЗН 2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності і на межі предметних галузей.
УМ 1. Розв’язання складних задач і проблем, що потребує постійного оновлення й інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.
УМ 2. Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності
К 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
К 2. Використання іноземних мов у професійній діяльності.
АВ 1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та навиків прогнозування.
Результати навчання: РН 3. Систематизувати, синтезувати й упорядковувати отриману інформацію, ідентифікувати проблеми, формулювати висновки і розробляти рекомендації, використовуючи ефективні підходи та технології, спеціалізоване програмне забезпечення з метою розв’язання складних задач практичних проблем з урахуванням крос-культурних особливостей суб’єктів міжнародних економічних відносин.
РН 7. Досліджувати й аналізувати моделі розвитку національних економік та обґрунтовувати заходи досягнення їх стратегічних цілей в умовах трансформації світогосподарських відносин.
РН 10. Розуміти закономірності та тенденції розвитку світового господарства і феномену нової економіки з урахуванням процесів інтелектуалізації, інформатизації та науково-технологічного обміну.
РН 12. Визначати геоекономічні стратегії країн та їхні регіональні економічні пріоритети з урахуванням національних економічних інтересів і безпекової компоненти міжнародних економічних відносин у контексті глобальних проблем людства й асиметричності розподілу світових ресурсів.
УМ 2 Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності
АіВ 3.Здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
Cтатистика.
кореквізити:
Міжнародний фінансовий менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Місце економетрії серед дисциплін фундаментальної підготовки. Історія виникнення і формування економетрії. Основні напрямки застосування. Інформаційна база економетричних моделей. Зв'язок економетрії з макро- і мікроекономікою. Поняття математичної моделі. Види моделей. Економетричні моделі, їх особливості. Етапи економетричного аналізу. Формування вихідної сукупності спостережень. Відбір змінних для моделі. Приклади економетричних моделей: виробнича функція Кобба-Дугласа, модель попиту і пропозиції, модель Кейнса. Поняття статистичного зв’язку. Поняття лінійної регресії. Оцінка параметрів лінійної регресії за допомогою методу найменших квадратів (МНК). Коефіцієнти кореляції та детермінації. Аналіз дисперсій, ступені вільності. Перевірка моделі на адекватність. F-критерій Фішера. Імовірнісний зміст регресії. Закон розподілу параметрів моделі. Побудова інтервалів довіри для параметрів моделі. Т-критерій Ст’юдента для перевірки на значимість параметрів моделі. Властивості МНК.
Опис: Предмет, метод і завдання економетрики; основи економетричного моделювання; парна вибіркова лінійна регресія; багатофакторна регресія; методи побудови загальної лінійної моделі; мультиколінеарність; гетероскедастичність; автокореляція; економетричні моделі динаміки; авто - регресивні і дистрибутивно-лагові моделі; моделі розподілу лагу; економетричні моделі на основі системи структурних рівнянь.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30%): виконання лабораторних робіт, усне опитування; виконання контрольних робіт (для ЗФН)
- підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Усне опитування. 2. Розвиток ідеї дослідницького проєкту. 2. Презентація дослідницького проєкту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Pyroh O., Oleksiv I., Poritska A. Modelling the Development of EU Digital Business // MIND Journal. – 2021. – No. 11.- р.34-42
2. Barrow M. Statistics for Economics, Accounting and Business Studies, 7th Edition, Pearson, 2017 – 168р.
3. Damodar N. Gujarati Basic Econometrics, Damodar N. Gujarati, 4th edition, 2003 – 346р.
4. Greene W. Econometric Analysis. 8th Edition, Stern School of Business, New York University. Pearson, 2018- 264р.
5. Stock S., Watson M. Introduction to Econometrics, 4th Edition, Harvard University, Pearson, 2019 – 188р.
6. Studenmund A. Using Econometrics: A Practical Guide, 7th Edition, Pearson, 2017-281р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).