Міжнародна венчурна діяльність

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.00.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Литвин І.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни: вивчення теоретичних положень і прикладних рекомендацій щодо здійснення міжнародної венчурної діяльності. Предметом дисципліни є теоретико-методологічні та практичні засади управління венчурними організаціями, особливості та передумови становлення венчурного бізнесу в Україні та світі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральної: Здатність виявляти та розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, генерувати нові ідеї у сфері міжнародних економічних відносин та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і вимог. Загальні компетентності: ЗК 2 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК 5 Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. Фахові компетентності: ФК 3 Здатність визначати і оцінювати прояви економічного глобалізму, виклики та дисбаланси глобального розвитку та їх вплив на міжнародні економічні відносини. ФК 7 Здатність аналізувати й оцінювати геоекономічні стратегії країн, суб’єктів міжнародних економічних відносин з позиції національних економічних інтересів. ФК 8 Здатність прогнозувати тенденції розвитку міжнародних ринків з урахуванням кон’юнктурних змін. ФКБ2.2. Здатність продемонструвати знання, уміння та навики щодо формування організаційно-економічного механізму управління інноваційною діяльністю суб’єктів міжнародних економічних відносин; ФКБ 3.3 Здатність вести документообіг та здійснювати митне оформлення об’єктів міжнародних економічних відносин з використанням сучасного інструментарію.
Результати навчання: Результати навчання: РН 2. Креативно мислити, проявляти гнучкість у прийнятті рішень на основі логічних аргументів та перевірених фактів в умовах обмеженого часу і ресурсів на засадах використання різних діагностичних методологій провідних міжнародних організацій. РН 5. Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів. РН8. Розробляти та досліджувати адаптивні моделі вирівнювання дисбалансів та нівелювання загроз глобального розвитку, пропонувати варіанти вирішення проблем за результатами дослідження. РН 12. Визначати геоекономічні стратегії країн та їхні регіональні економічні пріоритети з урахуванням національних економічних інтересів і безпекової компоненти міжнародних економічних відносин у контексті глобальних проблем людства й асиметричності розподілу світових ресурсів. РН 13. Ідентифікувати зміни кон’юнктури ринків під дією невизначених факторів, здійснювати їх компаративний аналіз, критично оцінювати наслідки продукованих ідей та прийнятих рішень з метою прогнозування тенденції розвитку глобальних ринків. ЗН 1.Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи. УМ 1 Розв’язання складних задач і проблем, що потребує постійного оновлення й інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. АіВ 1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та навиків прогнозування. Методи навчання і викладання: Лекції та лабораторні заняття – інформаційно-рецептивний метод та репродуктивний методи. Самостійна робота - спостереження, аналізування, абстрагування, узагальнення, системний та функціональний методи дослідження. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний та екзаменаційний контроль. Поточний контроль передбачає такі методи оцінювання: вибіркове усне опитування, захист лабораторних робіт, оцінка активності і оригінальності внесених пропозицій. Екзаменаційний контроль передбачає такі методи оцінювання: письмове та усне опитування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: Глобальна економіка; Інтелектуальна власність Кореквізит: Соціальна відповідальність ;Інфраструктурне обслуговування міжнародної економічної діяльності
Короткий зміст навчальної програми: сутність та значення венчурного та стартап-підприємництва; історія виникнення венчурного бізнесу; венчурні інвестори як постачальники венчурного капіталу; екосистема стартапів та венчурна інфраструктура: сутність, значення, класифікації; стартапи з венчурним капіталом: особливості створення, джерела фінансування, види; стадії розвитку інноваційних підприємств з погляду їх потреб у венчурному капіталі; процес венчурного фінансування; системи державної і недержавної підтримки та розвитку екосистем стартапів провідних країн світу; венчурна організація як відкрита система та об’єкт управління; особливості побудови систем менеджменту підприємств за внутрішньої схеми венчурного фінансування; особливості застосування «незалежної» схеми венчурного інвестування; особливості пошуку, вибору та залучення венчурних інвесторів менеджерами інноваційних підприємств; особливості розробки презентації та бізнес-плану проекту для венчурних інвесторів;пітчинг стартап-проектів. Формування структури капіталу венчурного підприємства;прогнозування майбутньої вартості підприємства, яке залучає венчурний капітал; стратегії виходу інвесторів із венчурного. Застосування зовнішніх схем венчурного фінансування проектів; оцінювання ефективності венчурного фінансування стартап-проектів; основні тенденції розвитку венчурного бізнесу у світі; стан та перспективи розвитку венчурного підприємництва в Україні.
Опис: ТЕМА 1. Сутність та значення венчурного та стартап-підприємництва. Історія виникнення венчурного бізнесу. ТЕМА 2. Венчурні інвестори як постачальники венчурного капіталу. ТЕМА 3. Екосистема стартапів та венчурна інфраструктура: сутність, значення, класифікації. ТЕМА 4. Стартапи з венчурним капіталом: особливості створення, джерела фінансування, види. ТЕМА 5. Стадії розвитку інноваційних підприємств з погляду їх потреб у венчурному капіталі. Процес венчурного фінансування. ТЕМА 6. Системи державної і недержавної підтримки та розвитку екосистем стартапів провідних країн світу. ТЕМА 7. Венчурна організація як відкрита система та об’єкт управління. Особливості побудови систем менеджменту підприємств за внутрішньої схеми венчурного фінансування. ТЕМА 8. Особливості застосування «незалежної» схеми венчурного інвестування. ТЕМА 9. Особливості пошуку, вибору та залучення венчурних інвесторів менеджерами інноваційних підприємств. ТЕМА 10. Особливості розробки презентації та бізнес-плану проекту для венчурних інвесторів. Пітчинг стартап-проектів. ТЕМА 11. Формування структури капіталу венчурного підприємства. ТЕМА 12. Прогнозування майбутньої вартості підприємства, яке залучає венчурний капітал. ТЕМА 13. Стратегії виходу інвесторів із венчурного. Застосування зовнішніх схем венчурного фінансування проектів. ТЕМА 14. Оцінювання ефективності венчурного фінансування стартап-проектів. ТЕМА 15. Основні тенденції розвитку венчурного бізнесу у світі. Стан та перспективи розвитку венчурного підприємництва в Україні.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30%): усне опитування, захист лабораторних робіт, захист контрольної роботи для заочної форми навчання - підсумковий контроль (70%): письмове тестування (50%), усна відповідь (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): 1. Виконання і захист лабораторних робіт – 4 лабораторні роботи – сумарно 30 балів. Розподіл балів за лабораторні роботи: 5, 7, 10, 8 відповідно, у т.ч. захист лабораторних робіт оцінюється від 2 до 5 балів. За допущені помилки в розрахунках, чаткове або неповне розкриття змісту завдання оцінка за його виконання може бути знижена на 1-5 балів. 2. Додатковими балами (до 10 балів) заохочується здобувач до науково-пошукової роботи – участь в конкурсах науково-пошукових робіт, публікації наукових тез і статей відповідно до стандартів ВО Львівської політехніки. Екзаменаційний контроль (ЕК): На екзамені здобувач може отримати максимум 70 балів. Екзамен складається з письмової та усної компонент: 1. Письмова компонента – 50 балів. Письмова компонента - екзаменаційний білет, який складається із завдань трьох рівнів складності, що оцінюються за окремою шкалою: Рівень1 – тести 15 тестів*1 бал = 15 балів; Рівень 2 – тести 10 тестів*2 бали = 20 балів; Рівень 3 – розв’язати 1 задачу = 15 балів. 2. Усна компонента – 20 балів. Під час усного спілкування з викладачем/ами здобувач може отримати від 0 до 20 балів за відповіді на усі запитання екзаменатора/ів, що винесені на семестровий контроль.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Kuzmin O.E., Lytvyn I.V., Ossik Yu.I. Venturing: Teaching manual. – Karaganda: KarSU publ., 2016. – 311 p. 2. David Gladstone, Laura Gladstone. Venture Capital Handbook: An Entrepreneur's Guide to Raising Venture Capital, Revised and Updated Edition. New Jersey: Prentice Hall PTR, 2002. – 424p. 3. Andrew Romans. The Entrepreneurial Bible to Venture Capital: Inside Secrets from the Leaders in the Startup Game. Published by McGraw-Hill Education, 2013, 256 p. 4. Mahendra Ramsinghani. The Business of Venture Capital : Insights from Leading Practitioners on the Art of Raising a Fund, Deal Structuring, Value Creation, and Exit Strategies, 2nd Edition Publisher John Wiley & Sons Inc, New York, United States, 2014, 432 p. 5. Eric Ries. The Lean Startup. Random House USA Inc, Imprint Crown Business, New York, United States, 2017- 269 p. 6. Stolz, L., 2020. Startup competitions and their role in entrepreneurial ecosystems: A conceptual attempt. Zeitschrift fur Wirtschaftsgeographie, 64 (4), pp. 233-246. 7. Литвин І.В., Данилюк Ю.В. Особливості підтримки та розвитку національної екосистеми стартап-підприємництва Румунії Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2022, Випуск 42/2022. – С. 84-88 (фахове видання, Index Copernicus) Режим доступу: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/42_2022ua/17.pdf 8. Литвин І.В. Формування та розвиток екосистем стартапів Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство 2022, Випуск 41/2022. - С. 61 - 65 (фахове видання, Index Copernicus) http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/41_2022ua/13.pdf 9. Литвин І.В. Досвід формування екосистем стартапів у країнах Східної Європи та можливості його застосування в Україні. Науковий журнал «Молодий вчений». – Режим доступу: https://molodyivchenyi.ua/index.php/journal/article/view/2395/2380 (Index Copernicus) 10. Кузьмін О.Є., Литвин І. В. Венчурний бізнес: особливості розвитку та глобалізаційні аспекти [підручник]. Видавництво Львівської політехніки, Львів, 2019 - 412с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).