Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.02.E.022
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: Одрехівський М.В.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завданням вивчення дисципліни є: засвоєння студентами теоретико-методологічних основ наукових досліджень, основних функцій методології досліджень; принципи, методи і прийоми наукового дослідження; форми розвитку наукових знань; наукові підходи та особливості проведення досліджень; методика і техніка організації науково-дослідницької роботи та форми представлення результатів цієї роботи; добирати і використовувати ефективні емпіричні та теоретичні методи дослідження; організовувати свою дослідницьку роботу, працювати з джерелами наукової інформації, готувати результати наукових досліджень до оприлюднення тощо.
У результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен знати і розуміти: сутність понятійного апарату з обраної наукової тематики; методи наукового пізнання; вимоги до побудови наукових класифікацій тощо.
Підготовлений фахівець повинен вміти: проводити дослідження використовуючи різноманітні методи наукового пізнання; будувати методики; формулювати грамотні, логічні і обґрунтовані висновки; проводити наукові експерименти, презентувати результати наукових досліджень тощо.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
1) Уміння бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комуні¬кацію, та здатність визначити та врахувати ці фактори в конкрет-них комунікаційних ситуаціях;
2) Уміння працювати самостійно і в команді, здатність комунікувати з колегами з питань галузі щодо наукових досягнень, як на загальному рівні, так і на рівні проблеми;
3) Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення;
4) Здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в області навчання та формування міжнародних відносин;
5) Здатність вибирати відповідні методи дослідження та робити висновки стосовно проведеного аналізу;
6) Уміння здійснювати оцінювання і прогнозування міжнародних політичних, економічних, соціальних подій та явищ.
фахових спеціальності:
1) Здатність ведення ділових комунікацій, знання та розуміння предметної області та розуміння фаху, щоб визначати структуру та будувати архітектоніку міжнародного науково-технологічного співробітництва;
2) Здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналі¬зувати й узагальнювати зовнішню і внутрішню управлінську інформацію для здійснення управління інноваційним розвитком підприємницьких структур;
3) Розуміння особливостей сучасної міжнародної монетарної політики;
4) Здатність проводити операції інвестування банківсько-кредитних установ, пенсійних фондів, інвестиційних та трастових фондів, брокерських контор, страхових компаній тощо;
5) Здатність аналізувати міжнародний рух капіталу та його основні форми, прямі і портфельні зарубіжні інвестиції;
6) Здатність проводити фундаментальну діагностику досліджуваного об’єкта на засадах використання різних діагностичних методологій провідних міжнародних організацій;
7) Здатність обирати та застосовувати міжнародні діагностичні методології для діагностування предмета та об’єкта дослідження;
8) Здатність аналізувати інтелектуальну власність, правову охорону об'єктів інтелектуальної власності та їх захисту в Україні та світі;
9) Здатність формулювати наукові узагальнення щодо сучасних тенденцій та явищ в європейській економіці.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1) Теоретичні та прикладні засади проведення досліджень за обраною тематикою;
2) Аналізування станів підприємств згідно з обраною тематикою;
3) Удосконалення бізнес-процесів підприємств за напрямами проведених досліджень;
4) Формування мети та завдань, предмету та об’єкту досліджень, наукової новизни та висновків за результатами проведених досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Спецкурс з наукових досліджень спеціальності
Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні та прикладні засади проведення досліджень за обраною тематикою
Аналізування стану підприємств згідно з обраною тематикою
Удосконалення бізнес-процесів підприємств за напрямами проведених досліджень
Формування мети та завдань, предмету та об’єкту досліджень, наукової новизни та висновків за результатами проведених досліджень
Опис: Тема 1. Теоретичні та прикладні засади проведення досліджень за обраною тематикою
Тема 2. Аналізування стану підприємств згідно з обраною тематикою
Тема 3. Удосконалення бізнес-процесів підприємств за напрямами проведених досліджень
Тема 4. Формування мети та завдань, предмету та об’єкту досліджень, наукової новизни та висновків за результатами проведених досліджень
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30%): групові презентації
- підсумковий контроль (70%, екзамен):
тестування (50%),
усна відповідь (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: за виконання і захист індивідуального наукового завдання (4 розділи по 25 балів) – 100 балів;
• Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи:
• 88-100 балів –“відмінно”;
• 71-87 балів – “добре”;
• 50-70 балів – “задовільно”;
• 0-49 балів – “ не задовільно”.
• Оцінка “відмінно” (88-100 балів) виставляється за повні, систематизовані знання. Студент має повністю виконати поставлене індивідуальне наукове завдання, а при захисті індивідуального наукового завдання має вірно відповісти на поставлені запитання, однак допускаються незначні неточності.
• Оцінка “добре” (71-87 балів) передбачає, що студент повністю виконати поставлене індивідуальне наукове завдання, а при захисті індивідуального наукового завдання правильно відповідає на більшість поставлених запитань, допускає незначні неточності та помилки.
• Оцінка “задовільно” (50-70 балів) виставляється студенту, який повністю виконав поставлене індивідуальне наукове завдання, а при захисті індивідуального наукового завдання міг допустити окремі помилки.
• Оцінка “незадовільно” (менше 50 балів) виставляється студенту, який повністю виконав поставлене індивідуальне наукове завдання, а при захисті індивідуального наукового завдання не розуміє суті поставлених питань, не знає основних понять з предмету і не вірно на них відповів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Основи наукових досліджень: Підручник для студ. екон. спец. вузів / М.Г. Білуха. – К.: Вища школа., 1997. – 271 с.
2. Методологія соціально-економічного дослідження: Навч. посіб. / Ганін В.І., Ганіна Н.В., Гурова К.Д. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 224 с.
3. Методологія наукових досліджень та методика викладання менеджменту зовнішньоекономічної діяльності: Навч. посібник. / Гладунський В.Н., Князь С.В., Пушак Я.Я., Мельник М.О. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка, 2003. – 172 с.»
4. Методи наукових досліджень: Навч. Посібник / Грабченко А.І., Федорович В.О., Гаращенко Я.М. – Х.: НТУ "ХПІ", 2009. – 142 с.
5. Методологія наукових досліджень: Навч. посіб. / Єріна А.М., Захожай В.Б., Єрін Д.Л. – К.: Центр учбової літератури, 2004. – 212 с.
6. Методологія та організація нау¬кових досліджень: Навч. посібник / О.В. Крушельницька. - К.: Кондор, 2003. - 192 с.
7. Наукове дослідження: організація, методологія, інформаційне забезпечення: Навч. посіб. / Пілюшенко В.Л., Шкрабак І.В., Славенко Е.І. – К.: Лібра, 2004. – 344 с.
8. Основи науковик дослі¬джень у вищій школі: Навч. посібник / І.С. П'ятницька-Позднякова. - К., 2003. - 116 с.
9. Організація та методика науково-дослідної діяльності / В. М. Шейко, Н. М. Кушнаренко. – К.: Знання-Прес, 2004.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.03.E.027
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: Одрехівський М.В.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завданням вивчення дисципліни є: засвоєння студентами теоретико-методологічних основ наукових досліджень, основних функцій методології досліджень; принципи, методи і прийоми наукового дослідження; форми розвитку наукових знань; наукові підходи та особливості проведення досліджень; методика і техніка організації науково-дослідницької роботи та форми представлення результатів цієї роботи; добирати і використовувати ефективні емпіричні та теоретичні методи дослідження; організовувати свою дослідницьку роботу, працювати з джерелами наукової інформації, готувати результати наукових досліджень до оприлюднення тощо.
У результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен знати і розуміти: сутність понятійного апарату з обраної наукової тематики; методи наукового пізнання; вимоги до побудови наукових класифікацій тощо.
Підготовлений фахівець повинен вміти: проводити дослідження використовуючи різноманітні методи наукового пізнання; будувати методики; формулювати грамотні, логічні і обґрунтовані висновки; проводити наукові експерименти, презентувати результати наукових досліджень тощо.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
1) Уміння бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комуні¬кацію, та здатність визначити та врахувати ці фактори в конкрет-них комунікаційних ситуаціях;
2) Уміння працювати самостійно і в команді, здатність комунікувати з колегами з питань галузі щодо наукових досягнень, як на загальному рівні, так і на рівні проблеми;
3) Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення;
4) Здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в області навчання та формування міжнародних відносин;
5) Здатність вибирати відповідні методи дослідження та робити висновки стосовно проведеного аналізу;
6) Уміння здійснювати оцінювання і прогнозування міжнародних політичних, економічних, соціальних подій та явищ.
фахових спеціальності:
1) Здатність ведення ділових комунікацій, знання та розуміння предметної області та розуміння фаху, щоб визначати структуру та будувати архітектоніку міжнародного науково-технологічного співробітництва;
2) Здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналі¬зувати й узагальнювати зовнішню і внутрішню управлінську інформацію для здійснення управління інноваційним розвитком підприємницьких структур;
3) Розуміння особливостей сучасної міжнародної монетарної політики;
4) Здатність проводити операції інвестування банківсько-кредитних установ, пенсійних фондів, інвестиційних та трастових фондів, брокерських контор, страхових компаній тощо;
5) Здатність аналізувати міжнародний рух капіталу та його основні форми, прямі і портфельні зарубіжні інвестиції;
6) Здатність проводити фундаментальну діагностику досліджуваного об’єкта на засадах використання різних діагностичних методологій провідних міжнародних організацій;
7) Здатність обирати та застосовувати міжнародні діагностичні методології для діагностування предмета та об’єкта дослідження;
8) Здатність аналізувати інтелектуальну власність, правову охорону об'єктів інтелектуальної власності та їх захисту в Україні та світі;
9) Здатність формулювати наукові узагальнення щодо сучасних тенденцій та явищ в європейській економіці.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1) Теоретичні та прикладні засади проведення досліджень за обраною тематикою;
2) Аналізування станів підприємств згідно з обраною тематикою;
3) Удосконалення бізнес-процесів підприємств за напрямами проведених досліджень;
4) Формування мети та завдань, предмету та об’єкту досліджень, наукової новизни та висновків за результатами проведених досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Спецкурс з наукових досліджень спеціальності
Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні та прикладні засади проведення досліджень за обраною тематикою
Аналізування стану підприємств згідно з обраною тематикою
Удосконалення бізнес-процесів підприємств за напрямами проведених досліджень
Формування мети та завдань, предмету та об’єкту досліджень, наукової новизни та висновків за результатами проведених досліджень
Опис: Тема 1. Теоретичні та прикладні засади проведення досліджень за обраною тематикою
Тема 2. Аналізування стану підприємств згідно з обраною тематикою
Тема 3. Удосконалення бізнес-процесів підприємств за напрямами проведених досліджень
Тема 4. Формування мети та завдань, предмету та об’єкту досліджень, наукової новизни та висновків за результатами проведених досліджень
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30%): групові презентації
- підсумковий контроль (70%, екзамен):
тестування (50%),
усна відповідь (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: за виконання і захист індивідуального наукового завдання (4 розділи по 25 балів) – 100 балів;
• Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи:
• 88-100 балів –“відмінно”;
• 71-87 балів – “добре”;
• 50-70 балів – “задовільно”;
• 0-49 балів – “ не задовільно”.
• Оцінка “відмінно” (88-100 балів) виставляється за повні, систематизовані знання. Студент має повністю виконати поставлене індивідуальне наукове завдання, а при захисті індивідуального наукового завдання має вірно відповісти на поставлені запитання, однак допускаються незначні неточності.
• Оцінка “добре” (71-87 балів) передбачає, що студент повністю виконати поставлене індивідуальне наукове завдання, а при захисті індивідуального наукового завдання правильно відповідає на більшість поставлених запитань, допускає незначні неточності та помилки.
• Оцінка “задовільно” (50-70 балів) виставляється студенту, який повністю виконав поставлене індивідуальне наукове завдання, а при захисті індивідуального наукового завдання міг допустити окремі помилки.
• Оцінка “незадовільно” (менше 50 балів) виставляється студенту, який повністю виконав поставлене індивідуальне наукове завдання, а при захисті індивідуального наукового завдання не розуміє суті поставлених питань, не знає основних понять з предмету і не вірно на них відповів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Основи наукових досліджень: Підручник для студ. екон. спец. вузів / М.Г. Білуха. – К.: Вища школа., 1997. – 271 с.
2. Методологія соціально-економічного дослідження: Навч. посіб. / Ганін В.І., Ганіна Н.В., Гурова К.Д. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 224 с.
3. Методологія наукових досліджень та методика викладання менеджменту зовнішньоекономічної діяльності: Навч. посібник. / Гладунський В.Н., Князь С.В., Пушак Я.Я., Мельник М.О. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка, 2003. – 172 с.»
4. Методи наукових досліджень: Навч. Посібник / Грабченко А.І., Федорович В.О., Гаращенко Я.М. – Х.: НТУ "ХПІ", 2009. – 142 с.
5. Методологія наукових досліджень: Навч. посіб. / Єріна А.М., Захожай В.Б., Єрін Д.Л. – К.: Центр учбової літератури, 2004. – 212 с.
6. Методологія та організація нау¬кових досліджень: Навч. посібник / О.В. Крушельницька. - К.: Кондор, 2003. - 192 с.
7. Наукове дослідження: організація, методологія, інформаційне забезпечення: Навч. посіб. / Пілюшенко В.Л., Шкрабак І.В., Славенко Е.І. – К.: Лібра, 2004. – 344 с.
8. Основи науковик дослі¬джень у вищій школі: Навч. посібник / І.С. П'ятницька-Позднякова. - К., 2003. - 116 с.
9. Організація та методика науково-дослідної діяльності / В. М. Шейко, Н. М. Кушнаренко. – К.: Знання-Прес, 2004.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.04.E.032
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: Одрехівський М.В.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завданням вивчення дисципліни є: засвоєння студентами теоретико-методологічних основ наукових досліджень, основних функцій методології досліджень; принципи, методи і прийоми наукового дослідження; форми розвитку наукових знань; наукові підходи та особливості проведення досліджень; методика і техніка організації науково-дослідницької роботи та форми представлення результатів цієї роботи; добирати і використовувати ефективні емпіричні та теоретичні методи дослідження; організовувати свою дослідницьку роботу, працювати з джерелами наукової інформації, готувати результати наукових досліджень до оприлюднення тощо.
У результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен знати і розуміти: сутність понятійного апарату з обраної наукової тематики; методи наукового пізнання; вимоги до побудови наукових класифікацій тощо.
Підготовлений фахівець повинен вміти: проводити дослідження використовуючи різноманітні методи наукового пізнання; будувати методики; формулювати грамотні, логічні і обґрунтовані висновки; проводити наукові експерименти, презентувати результати наукових досліджень тощо.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
1) Уміння бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комуні¬кацію, та здатність визначити та врахувати ці фактори в конкрет-них комунікаційних ситуаціях;
2) Уміння працювати самостійно і в команді, здатність комунікувати з колегами з питань галузі щодо наукових досягнень, як на загальному рівні, так і на рівні проблеми;
3) Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення;
4) Здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в області навчання та формування міжнародних відносин;
5) Здатність вибирати відповідні методи дослідження та робити висновки стосовно проведеного аналізу;
6) Уміння здійснювати оцінювання і прогнозування міжнародних політичних, економічних, соціальних подій та явищ.
фахових спеціальності:
1) Здатність ведення ділових комунікацій, знання та розуміння предметної області та розуміння фаху, щоб визначати структуру та будувати архітектоніку міжнародного науково-технологічного співробітництва;
2) Здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналі¬зувати й узагальнювати зовнішню і внутрішню управлінську інформацію для здійснення управління інноваційним розвитком підприємницьких структур;
3) Розуміння особливостей сучасної міжнародної монетарної політики;
4) Здатність проводити операції інвестування банківсько-кредитних установ, пенсійних фондів, інвестиційних та трастових фондів, брокерських контор, страхових компаній тощо;
5) Здатність аналізувати міжнародний рух капіталу та його основні форми, прямі і портфельні зарубіжні інвестиції;
6) Здатність проводити фундаментальну діагностику досліджуваного об’єкта на засадах використання різних діагностичних методологій провідних міжнародних організацій;
7) Здатність обирати та застосовувати міжнародні діагностичні методології для діагностування предмета та об’єкта дослідження;
8) Здатність аналізувати інтелектуальну власність, правову охорону об'єктів інтелектуальної власності та їх захисту в Україні та світі;
9) Здатність формулювати наукові узагальнення щодо сучасних тенденцій та явищ в європейській економіці.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1) Теоретичні та прикладні засади проведення досліджень за обраною тематикою;
2) Аналізування станів підприємств згідно з обраною тематикою;
3) Удосконалення бізнес-процесів підприємств за напрямами проведених досліджень;
4) Формування мети та завдань, предмету та об’єкту досліджень, наукової новизни та висновків за результатами проведених досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Спецкурс з наукових досліджень спеціальності
Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні та прикладні засади проведення досліджень за обраною тематикою
Аналізування стану підприємств згідно з обраною тематикою
Удосконалення бізнес-процесів підприємств за напрямами проведених досліджень
Формування мети та завдань, предмету та об’єкту досліджень, наукової новизни та висновків за результатами проведених досліджень
Опис: Тема 1. Теоретичні та прикладні засади проведення досліджень за обраною тематикою
Тема 2. Аналізування стану підприємств згідно з обраною тематикою
Тема 3. Удосконалення бізнес-процесів підприємств за напрямами проведених досліджень
Тема 4. Формування мети та завдань, предмету та об’єкту досліджень, наукової новизни та висновків за результатами проведених досліджень
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30%): групові презентації
- підсумковий контроль (70%, екзамен):
тестування (50%),
усна відповідь (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: за виконання і захист індивідуального наукового завдання (4 розділи по 25 балів) – 100 балів;
• Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи:
• 88-100 балів –“відмінно”;
• 71-87 балів – “добре”;
• 50-70 балів – “задовільно”;
• 0-49 балів – “ не задовільно”.
• Оцінка “відмінно” (88-100 балів) виставляється за повні, систематизовані знання. Студент має повністю виконати поставлене індивідуальне наукове завдання, а при захисті індивідуального наукового завдання має вірно відповісти на поставлені запитання, однак допускаються незначні неточності.
• Оцінка “добре” (71-87 балів) передбачає, що студент повністю виконати поставлене індивідуальне наукове завдання, а при захисті індивідуального наукового завдання правильно відповідає на більшість поставлених запитань, допускає незначні неточності та помилки.
• Оцінка “задовільно” (50-70 балів) виставляється студенту, який повністю виконав поставлене індивідуальне наукове завдання, а при захисті індивідуального наукового завдання міг допустити окремі помилки.
• Оцінка “незадовільно” (менше 50 балів) виставляється студенту, який повністю виконав поставлене індивідуальне наукове завдання, а при захисті індивідуального наукового завдання не розуміє суті поставлених питань, не знає основних понять з предмету і не вірно на них відповів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Основи наукових досліджень: Підручник для студ. екон. спец. вузів / М.Г. Білуха. – К.: Вища школа., 1997. – 271 с.
2. Методологія соціально-економічного дослідження: Навч. посіб. / Ганін В.І., Ганіна Н.В., Гурова К.Д. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 224 с.
3. Методологія наукових досліджень та методика викладання менеджменту зовнішньоекономічної діяльності: Навч. посібник. / Гладунський В.Н., Князь С.В., Пушак Я.Я., Мельник М.О. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка, 2003. – 172 с.»
4. Методи наукових досліджень: Навч. Посібник / Грабченко А.І., Федорович В.О., Гаращенко Я.М. – Х.: НТУ "ХПІ", 2009. – 142 с.
5. Методологія наукових досліджень: Навч. посіб. / Єріна А.М., Захожай В.Б., Єрін Д.Л. – К.: Центр учбової літератури, 2004. – 212 с.
6. Методологія та організація нау¬кових досліджень: Навч. посібник / О.В. Крушельницька. - К.: Кондор, 2003. - 192 с.
7. Наукове дослідження: організація, методологія, інформаційне забезпечення: Навч. посіб. / Пілюшенко В.Л., Шкрабак І.В., Славенко Е.І. – К.: Лібра, 2004. – 344 с.
8. Основи науковик дослі¬джень у вищій школі: Навч. посібник / І.С. П'ятницька-Позднякова. - К., 2003. - 116 с.
9. Організація та методика науково-дослідної діяльності / В. М. Шейко, Н. М. Кушнаренко. – К.: Знання-Прес, 2004.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).