Бізнес-планування експортно-імпортної діяльності

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.04.E.028
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Бала О.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни - засвоєння форм і методів планування експортно-імпортної діяльності при зовнішньоекономічній діяльності з метою створення сприятливих умов її здійснення, ознайомлення студентів з роботою експортно-імпортних служб підприємства.
Завдання: загальні: ЗК4 Здатність працювати в команді. фахові: ФК 6 Здатність застосовувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин і аналізі їхнього впливу на економічний розвиток країни. ФК 8 Здатність прогнозувати тенденції розвитку міжнародних ринків з урахуванням кон’юнктурних змін. ФКБ 3.2. Здатність цілеспрямовано діагностувати окремі сфери та параметри функціонування суб’єкта митної діяльності на засадах використання ефективних діагностичних методологій провідних країн світу
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни: РН 4 Приймати обґрунтовані рішення з проблем міжнародних економічних відносин за невизначених умов і вимог. РН 11 Розуміти сутність соціального виміру глобального економічного розвитку та імплементувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин. РН 13. Ідентифікувати зміни кон’юнктури ринків під дією невизначених факторів, здійснювати їх компаративний аналіз, критично оцінювати наслідки продукованих ідей та прийнятих рішень з метою прогнозування тенденції розвитку глобальних ринків. ЗН 2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності і на межі предметних галузей. АіВ 2 Відповідальність за розвиток професійного знання і ефективне застосування накопиченого практичного досвіду, оцінку стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: Митне обслуговування міжнародної економічної діяльності, Міжнародний стратегічний менеджмент кореквізит: КП Бізнес-планування експортно-імпортної діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна передбачає вивчення: основи моделювання бізнес-процесів експортно-імпортної діяльності, методологію формування бізнес моделі ЕІД, організаційне моделювання та управління бізнес-процесами експортно-імпортної діяльності, сутнісна характеристика бізнес-плану ЕІД, загальна методологія розробки бізнес-плану експортно-імпортної діяльності, методологічні основи експертизи бізнес-планів експортно-імпортної діяльності
Опис: Тема1. Основи моделювання бізнес-процесів експортно-імпортної діяльності Сутнісний зміст бізнес-плану. Функції системи управління бізнес-процесами експортно-імпортної діяльності. Інформаційне поле бізнес-плану Методолгія бізнес-планування. Типологія (видова класифікація бізнес планування) Тема 2. Загальна методологія розробки бізнес-плану експортно-імпортної діяльності. Зміст бізнес-плану. Структура бізнес-плану. Логіка розробки бізнес-плану. Стиль написання бізнес-плану. Оформлення бізнес-плану. Титульний лист бізнес-плану. Сторінка змісту бізнес-плану. Резюме бізнес-плану Бізнес-план експортно-імпортної діяльності. Зовнішні функції бізнес-плану. Внутрішні функції бізнес-плану. Початкова стадія розробки бізнес-плану. Підготовча стадія розробки бізнес-плану. Основна стадія розробки бізнес-плану експортно-імпортної діяльності. Тема 3. Харкетеристика продукту експортно-імпортної діяльності Тема 4. Сутнісна характеристика бізнес-плану експортно-імпортної діяльності за структурними елементами. План маркетингу експортно-імпортної діяльності План виробництва експортно-імпортної продукції. Організаційний план експортно-імпортної діяльності. Фінансовий план експортно-імпортної діяльності. Ризики бізнес-плану Тема 5. Методологічні основи представлення та експертизи бізнес-планів експортно-імпортної діяльності. Оформлення, презентація, експертиза бізнес-плану.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (30%): робота у віртуальному навчальному середовищі, виконання лабораторних робіт, усне опитування; виконання контрольних робіт (для заочної форми навчання) підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: За виконання і захист лабораторних робіт (5 робіт по 6 балів) – 30 балів; заочна форма навчання 2 лаб.роботи по 10 балів та контрольна робота 10 балів. Бали можуть знижуватись за: - невідповідність оформлення лабораторної роботи вимогам, вказаних у методичних вказівках – 1 бал; - неточність, помилки у розрахунках – 1 бал; - не виконані всі завдання, передбачені змістом лабораторної роботи – 2 бали. Екзаменаційна робота три рівні складності. І рівень - 20 балів. Другий рівень - 15 балів. Третій рівень 15 балів. Усна компонента 4 питання по 5 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Thaher, Y.A.Y., Jaaron, A.A.M. The impact of sustainability strategic planning and management on the organizational sustainable performance: A developing-country perspective Journal of Environmental Management 305,114381 2. Luo, Ya., Zheng, Q., Jayaraman, V. (2010). Managing Business Process Outsourcing. Organizational Dynamics, 39(3), pp. 205-217. DOI: 10.1016/j.orgdyn.2010.03.005 3. Malyarets, L. (2021). Diagnostics of Efficiency of an Enterprise's Export-import Activity. Montenegrin journal of economics, 17(1), pp. 71-83. DOI: 10.14254/1800-5845/2021.17-1.5 4. Pyroh O., Prokopenko M., Chernobay L., Kovalenko R., Papizh Y., Syta Y. Management of business processes and export-import activity of industrial enterprises in the digital economy [Електронний ресурс] // Estudios de Economia Aplicada. – 2021. – Vol. 39, No. 5. 5. Nazarova К, Zaremba O., Nezhyva M., Hordopolov V., Harbar V., Gorovyj V. Business Analysis and Audit of Foreign Economic Activity of the Enterprise. Estudios de Economia Aplicada. Vol. 39 No. 5 (2021): Special Issue: Innovation in the Economy and Society of the Digital Age 6. Bala O., Mihus I., Koval Y., Laptev S., Kopytko M. Monitoring the state anti-crisis management of economic security of the Ukraine banking institutions // Business: Theory and Practice. – 2020. – Vol. 21, No 2. – P. 804–812.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Бізнес-планування експортно-імпортної діяльності (курсовий проєкт)

Спеціальність: Міжнародні економічні відносини (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.292.04.E.030
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Бала О.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни - засвоєння форм і методів планування експортно-імпортної діяльності при зовнішньоекономічній діяльності з метою створення сприятливих умов її здійснення, ознайомлення студентів з роботою експортно-імпортних служб підприємства.
Завдання: ЗК 2.Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК 3.Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ФК 8.Здатність прогнозувати тенденції розвитку міжнародних ринків з урахуванням кон’юнктурних змін. ФК 9.Здатність до самонавчання, підтримки належного рівня знань, готовність до опанування знань нового рівня, підвищення своєї фаховості та рівня кваліфікації.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни: РН 2 Креативно мислити, проявляти гнучкість у прийнятті рішень на основі логічних аргументів та перевірених фактів в умовах обмеженого часу і ресурсів на засадах використання різних діагностичних методологій провідних міжнародних організацій РН3 Систематизувати, синтезувати й упорядковувати отриману інформацію, ідентифікувати проблеми, формулювати висновки і розробляти рекомендації, використовуючи ефективні підходи та технології, спеціалізоване програмне забезпечення з метою розв’язання складних задач практичних проблем з урахуванням крос-культурних особливостей суб’єктів міжнародних економічних відносин. РН 13 Ідентифікувати зміни кон’юнктури ринків під дією невизначених факторів, здійснювати їх компаративний аналіз, критично оцінювати наслідки продукованих ідей та прийнятих рішень з метою прогнозування тенденції розвитку глобальних ринків. РН 14. Презентувати результати власних досліджень шляхом підготовки наукових публікацій і апробацій на наукових заходах. КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. АіВ 1. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та навиків прогнозування. АіВ 3 Здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: Митне обслуговування міжнародної економічної діяльності, Міжнародний стратегічний менеджмент кореквізит: Бізнес-планування експортно-імпортної діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Бізнес-планування експортно-імпортної діяльності" передбачає вивчення і застосування правових і методологічних принципів здійснення цілеспрямованого формування моделі експортно-імпортної діяльності підприємства та принципи і методи процесного та функціонального управління експортно-імпортною діяльністю.
Опис: 1. Основи моделювання бізнес-процесів експортно-імпортної діяльності. 2. Загальна методологія розробки бізнес-плану експортно-імпортної діяльності. 3. Характеристика продукту експортно-імпортної діяльності. 4. Сутнісна характеристика бізнес-плану експортно-імпортної діяльності за структурними елементами. 5. Методологічні основи представлення та експертизи бізнес-планів експортно-імпортної діяльності
Методи та критерії оцінювання: Поточний та підсумковий контроль: поточний контроль за виконанням індивідуального завдання, підсумковий контроль у формі захисту курсового проекту (залік - 100%).
Критерії оцінювання результатів навчання: За виконання і захист курсового проекту студент отримує 100 балів. Виконання курсового проекту - 50 балів, захист курсового проекту 50 балів. Бали можуть знижуватись за: - невідповідність оформлення роботи вимогам, вказаних у методичних вказівках – 2-5 балів; - неточність, помилки у розрахунках – 10 балів; - не виконані всі завдання, передбачені змістом роботи – 5-10 балів. Не повна відповідь на питання захисту курсового проекту - 5 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Thaher, Y.A.Y., Jaaron, A.A.M. The impact of sustainability strategic planning and management on the organizational sustainable performance: A developing-country perspective Journal of Environmental Management 305,114381 2. Luo, Ya., Zheng, Q., Jayaraman, V. (2010). Managing Business Process Outsourcing. Organizational Dynamics, 39(3), pp. 205-217. DOI: 10.1016/j.orgdyn.2010.03.005 3. Malyarets, L. (2021). Diagnostics of Efficiency of an Enterprise's Export-import Activity. Montenegrin journal of economics, 17(1), pp. 71-83. DOI: 10.14254/1800-5845/2021.17-1.5 4. Pyroh O., Prokopenko M., Chernobay L., Kovalenko R., Papizh Y., Syta Y. Management of business processes and export-import activity of industrial enterprises in the digital economy [Електронний ресурс] // Estudios de Economia Aplicada. – 2021. – Vol. 39, No. 5. 5. Nazarova К, Zaremba O., Nezhyva M., Hordopolov V., Harbar V., Gorovyj V. Business Analysis and Audit of Foreign Economic Activity of the Enterprise. Estudios de Economia Aplicada. Vol. 39 No. 5 (2021): Special Issue: Innovation in the Economy and Society of the Digital Age 6. Bala O., Mihus I., Koval Y., Laptev S., Kopytko M. Monitoring the state anti-crisis management of economic security of the Ukraine banking institutions // Business: Theory and Practice. – 2020. – Vol. 21, No 2. – P. 804–812.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).