Проєктний менеджмент
Спеціальність: Логістика
Код дисципліни: 7.073.07.O.003
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Матвій І.Є.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв'язувати складні задачі i проблеми у сфері менеджменту a6o у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов i вимог.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій;
ЗК4. Здатність мотивувати людей і рухатися до спільної мети;
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти i реалізовувати відповідні стратегії та плани;
СК5. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління;
СК6. Здатність формувати лідерські якості та демонструвати ix в процссі управління;
СК7. Здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість;
СК8. Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом.
СК9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати ix реалізацію.
Фахові компетентності освітньо-професійної програми (ФКС):
ФКС 3. Уміння прогнозувати рівень економічних показників організацій, впроваджувати технології внутрішньо фірмового прогнозування для планування потенціалу організації, її маркетингу, збуту, бюджетів.
Результати навчання: ПРН4. Обгрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї;
ПPH8. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією;
ПPH10. Демонструвати лідерськi навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на ix поведінку для вирішення професійних задач;
ПPH13. Вміти планувати i здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу).
КОМ1. Донесення до фахівців i нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діялності.
КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію, використовуючи іноземні мови у професійній діяльності.
АіВ1. Управління комплексними діями aбo проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
АіВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або гpyп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: -.
кореквізити: Інформаційні системи і технології в управлінні організацією (КП), Інфраструктура малого та середнього бізнесу.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Проектний менеджмент» орієнтована на підготовку фахівців у сфері управління проектами в сучасних умовах. В ході її вивчення розглядаються питання сутності проекту та процесного підходу до його управління, процеси планування змісту, строків, вартості, персоналу, закупівель і постачань, якості та ризиків проекту, контролю щодо його виконання й поняття аутсорсингу та офшорингу в проектному менеджменті.
Опис: Проекти в сучасній економіці та процесний підхід до їх управління. Обґрунтування проекту.
Процеси планування змісту проекту.
Процеси планування строків проекту.
Процеси планування вартості проекту.
Процеси планування персоналу проекту.
Процеси планування закупівель і постачань.
Процеси планування якості та ризиків у проектах.
Контролювання процесу виконання проекту.
Аутсорсинг та офшоринг в проектному менеджменті
Методи та критерії оцінювання: Лекційні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за тестами протягом 5-10 хв; фронтальна перевірка виконаних домашніх завдань тощо. Екзамен письмова (тестова) частина, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: звіти з лабораторних робіт (30%); підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Батенко Л.П., Загородніх О.А., Ліщинська В.В. Управління проектами: навч. посіб. К.: КНЕУ, 2003. 231 с.
2. Кожушко Л.Ф., Кропивко С.М. Управління проектами: навч. посіб. К.: Кондор-Видавництво, 2014. 388 с.
3. Матвій І.Є., Сорочак О.З. Проєктний менеджмент: прикладні аспекти: Навч. посіб. Львів: Растр-7, 2021. 332 с.
4. Ноздріна Л.В., Ящук В.І., Полотай О.І. Управління проектами: підручник. К.: Центр учбової літератури, 2010. 432 с.
5. Петрович Й.М., Новаківський І.І. Управління інноваційними проектами: навч. посіб. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 316 с.
6. Тарасюк Г.М. Управління проектами : навч. посіб. К. : Каравела, 2004. 344 с.
7. Тян Р.Б., Холод Б.І., Ткаченко В.А. Управління проектами: підручник. К.: ЦНЛ, 2003. 224 с.
8. Управління змінами та проектами: навч. посіб. / І.Є. Матвій та ін. Львів: Видавництво «Центр Європи», 2017. 169 с.
9. Управління проектами: процеси планування проектних дій: підручник / І.В. Чумаченко та ін. К.: Університет економіки та права «КРОК», 2014. 673 с.
10. Електронний навчально-методичний комплекс «Проектний менеджмент».
11. Ділове адміністрування: управління проектами: конспект лекцій для студентів денної та заочної форм навчання спеціальностей 7.030601, 8.030601 „Менеджмент організацій і адміністрування” / І.Є. Матвій, І.Я. Кулиняк, І.І. Новаківський. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014.121 с.
12. Проектний менеджмент: Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт для студентів денної та заочної форми навчання спеціальності 8.073 «Менеджмент», частина 1 / Укл.: О.З. Сорочак, Ю.Г. Бондаренко. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 34 с.
13. Проектний менеджмент. Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт для студентів стаціонарної і заочної форми навчання спеціальностей 8.070003.00 Менеджмент, частина 2 / Укл.: О.З. Сорочак, І.Є. Матвій, Ю.Г. Бондаренко. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 27 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).