Теорія і методика журналістської творчості, частина 2

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.009
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Дзьомба Наталія Михайлівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Унаслідок вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Пояснювати свої виробничі дії та операції на основі отриманих знань. 2. Планувати свою діяльність та діяльність колективу з урахуванням цілей, обмежень та передбачуваних ризиків. 3. Виокремлювати у виробничих ситуаціях факти, події, відомості, процеси, про які бракує знань, і розкривати способи та джерела здобування тих знань.
Завдання: Унаслідок вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Пояснювати свої виробничі дії та операції на основі отриманих знань. 2. Планувати свою діяльність та діяльність колективу з урахуванням цілей, обмежень та передбачуваних ризиків. 3. Виокремлювати у виробничих ситуаціях факти, події, відомості, процеси, про які бракує знань, і розкривати способи та джерела здобування тих знань.
Результати навчання: Унаслідок вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Пояснювати свої виробничі дії та операції на основі отриманих знань. 2. Планувати свою діяльність та діяльність колективу з урахуванням цілей, обмежень та передбачуваних ризиків. 3. Виокремлювати у виробничих ситуаціях факти, події, відомості, процеси, про які бракує знань, і розкривати способи та джерела здобування тих знань. 4. Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою. 5. Осмислювати вплив й передбачати реакцію аудиторії на інформаційний контент чи на інформаційні акції. Унаслідок вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН. 1. Здатність самостійно зібрати, перевірити й написати інформаційні жанри преси, передбачені програмою; РН. 2. Вміти збирати, перевіряти інформацію, писати інформаційні жанри, журналістського аналізу, опрацьовувати навчальну та навчально-методичну літературу і використовувати її в журналістській діяльності; РН. 3. Вміти виконувати журналістські завдання для написання інформаційних жанрів, критично аналізувати матеріал, виправляти помилки; РН. 4. Знати та вміти застосовувати засоби сучасних інформаційних технологій для збору, перевірки інформації та пересилання матеріалу в редакцію; РН. 5. Поєднувати теорію, методику і практику, приймати рішення та виробляти ефективні методи підготовки текстів інформаційних жанрів преси.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Вступ до журналістики; ТМЖТ, ч.1. Супутні і наступні навчальні дисципліни: ТМЖТ, ч.3; Журналістська майстерність.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Теорія і методика журналістської творчості, частина 2» викладається на другому курсі студентам денної і заочної форм навчання. При вивчення цієї дисципліни на перший план висувається завдання оволодіння знаннями, методами створення, різновидами інформаційних жанрів преси: замітки, інтерв’ю, бліц-опитування, репортажу, інформаційної кореспонденції, інформаційного звіту. Передбачено, що для успішного вивчення даної дисципліни студентам необхідні знання з навчальних курсів: «Вступ до журналістики», «Теорія і методика журналістської творчості, частина 1».
Опис: Навчальна дисципліна «Теорія і методика журналістської творчості, частина 2» викладається на другому курсі студентам денної і заочної форм навчання. При вивчення цієї дисципліни на перший план висувається завдання оволодіння знаннями, методами створення, різновидами інформаційних жанрів преси: замітки, інтерв’ю, бліц-опитування, репортажу, інформаційної кореспонденції,
Методи та критерії оцінювання: Для перевірки рівня знань та творчих навичок здобувачів освіти використовуються такі методи: 1. Усне опитування; 2. Виконання тестових завдань; 3. Написання рефератів; 4. Виконання творчого завдання з написання жанру преси. Перевірка знань здобувачів освіти відбувається у формі виступу, тестування і опублікування творчого завдання. Творча робота – це самостійне написання інформаційних жанрів, передбачених робочою програмою. Творче завдання не повинно містити плагіату.
Критерії оцінювання результатів навчання: Навчально-методичне забезпечення: 1. Кузнецова О. Д. Методичні вказівки до вивчення ТМЖТ. Ч.2 «Інформаційні жанри і методи преси». – Львів: Вид-во «Львівська політехніка», 2018. – 16 с. Основна література: 1.Балалаєва О.В. Класифікація жанрів новинної журналістики: вітчизняні та зарубіжні підходи // Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна. Серія: Соціальні комунікації. – 2017. – Вип. 12. – С 36–39. 2. Вайшенберг З. Новинна журналістика : Навч. посібник. – К.: Академія Української преси, 2011. – 262 с. 3. Дрешпак В.М. Жанрологія журналістських творів. – Дніпро: УМСФ, 2021. – 186 с. 3.Здоровега В.Й. Теорія і методика журналістської творчості : підручник. 3-тє вид. – Львів : ПАІС, 2008. – 276 с. 4.Кузнецова О.Д. Інформаційні жанри і методи преси: Навчальний посібник. – Львів: Вид-во «Львівська політехніка», 2019. – 164 с. 5. Назаренко Г.І. Інформаційні жанри журналістики: Навчальний посібник. К. : НАУ, 2010. 114 с.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення: 1. Кузнецова О. Д. Методичні вказівки до вивчення ТМЖТ. Ч.2 «Інформаційні жанри і методи преси». – Львів: Вид-во «Львівська політехніка», 2018. – 16 с. Основна література: 1.Балалаєва О.В. Класифікація жанрів новинної журналістики: вітчизняні та зарубіжні підходи // Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна. Серія: Соціальні комунікації. – 2017. – Вип. 12. – С 36–39. 2. Вайшенберг З. Новинна журналістика : Навч. посібник. – К.: Академія Української преси, 2011. – 262 с. 3. Дрешпак В.М. Жанрологія журналістських творів. – Дніпро: УМСФ, 2021. – 186 с. 3.Здоровега В.Й. Теорія і методика журналістської творчості : підручник. 3-тє вид. – Львів : ПАІС, 2008. – 276 с. 4.Кузнецова О.Д. Інформаційні жанри і методи преси: Навчальний посібник. – Львів: Вид-во «Львівська політехніка», 2019. – 164 с. 5. Назаренко Г.І. Інформаційні жанри журналістики: Навчальний посібник. К. : НАУ, 2010. 114 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).