Коментатор і оглядач радіо- і телемовлення

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.02.E.063
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Макарчук Олена Геннадіївна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: мати основні теоретичні знання професійної журналістської етики та етикету журналістка; знати професійні етичні журналістські цінності, принципи, етичні норми, етикетні правила журналістської етики і керуватися ними в своїй діяльності; знати міжнародні, чинні в Україні, національні, корпоративні, редакційні документи з журналістської етики; вміти застосовувати знання з журналістської етики в журналістській діяльності та журналістській творчості; вміти регулювати відхилення від професійних етичних вимог у ЗМІ.
Завдання: Актуальність, значення журналістської етики. Специфіка моральної культури журналіста. Мета, завдання професійної етики журналіста. Гуманізм як основний орієнтир професійної моралі журналістів. Поняття, види етичних цінностей журналістів. Нормативні документи з журналістської етики. Етика полеміки, критики, реклами в ЗМІ, роботи в комп’ютерних мережах. Особливості етикету журналіста, його види. Регулювання моралі журналістської діяльності та його види. Саморегулювання порушень журналістської етики закордоном і в Україні.
Результати навчання: Практичне заняття, усне опитування, тестування, контрольна робота (45%) Підсумковий контроль (контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (55%)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія і методика журналістської творчості. Ч.1,2,3,4
Короткий зміст навчальної програми: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Опис: Гуманізм як основний орієнтир професійної моралі журналістів. Поняття, види етичних цінностей журналістів. Нормативні документи з журналістської етики. Етика полеміки, критики, реклами в ЗМІ, роботи в комп’ютерних мережах. Особливості етикету журналіста, його види. Регулювання моралі журналістської діяльності та його види. Саморегулювання порушень журналістської етики закордоном і в Україні.
Методи та критерії оцінювання: Практичне заняття, усне опитування, тестування, контрольна робота (45%) Підсумковий контроль (контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (55%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичне заняття, усне опитування, тестування, контрольна робота (45%) Підсумковий контроль (контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (55%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Іванов В.Ф., Сердюк В.Є. Журналістська етика: підручник / Іванов В.Ф., Сердюк В.Є. – К.: Вища шк., 2007. – 237 с. 2. В.Ф. Іванов, С. В. Штурхецький. Практикум із журналістської етики: Навчальний посібник. — Під ред. проф. В.Ф. Іванова. 2-ге вид., стереотип. — К.: Видавець О.Зень, 2012. — 320 с. 3. Кузнецова О.Д. Професійна етика журналіста: посібник / О.Д.Кузнецова. ? Львів: ПАЇС, 2007 ? 246 с. 4. Гор У. Органы саморегулирования // Путеводитель по саморегулированию СМИ: все вопросы и ответы / Под ред. А. Улен, Дж. Смита. ? Вена: [б.изд.], 2008. ? С. 37-50. 5. До дискусії про журналістську етику: збірник статей / За ред. І.О. Чемериса, Н.Л.Лігачової, Б.І. Глухівського. ?К.: ІЕСП „Республіка”, 2002. 6. Міжнародна федерація журналістів. Принципи доступу до інформації // Посібник з питань свободи вираження. ? К.:[б.в.], 1999. ? С. 217-218.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).