Дизайн, моделювання і випуск газети і журналу
Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.01.E.055
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Божена Іваницька
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Результати навчання Методи навчання і викладання Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання
РН. 1. Здатність розробляти і реалізовувати журналістські проекти.
Лекції, практичні заняття(пояснювально-ілюстративний метод, дослідницький метод) Поточний контроль –
фронтальне опитування
РН. 2. Вміти обирати та структурувати відповідний навчальний матеріал, планувати і проводити різні види журналістського аналізу, опрацьовувати навчальну та навчально-методичну літературу і використовувати її в журналістській діяльності .
Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод) Вибіркове усне опитування; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень
РН. 3. Вміти планувати та виконувати журналістські дослідження як особисто, так і у колективі, критично аналізувати отримані результати; оформлювати результати досліджень у вигляді звітів, наукових публікацій, презентацій. Лекційні та практичні заняття: дослідницький метод, евристичний метод. Усне опитування, написання тестів
РН. 4. Знати та уміти застосовувати засоби сучасних інформаційних технологій для вирішення журналістських задач. Лекційні та практичні заняття: евристичний метод, метод проблемного викладу Захист практичних робіт
РН. 5. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розв’язання повсякденних питань. Лекційні та практичні заняття:метод проблемного викладу Вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести.
Результати навчання: Результати навчання Методи навчання і викладання Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання
РН. 1. Здатність розробляти і реалізовувати журналістські проекти.
Лекції, практичні заняття(пояснювально-ілюстративний метод, дослідницький метод) Поточний контроль –
фронтальне опитування
РН. 2. Вміти обирати та структурувати відповідний навчальний матеріал, планувати і проводити різні види журналістського аналізу, опрацьовувати навчальну та навчально-методичну літературу і використовувати її в журналістській діяльності .
Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод) Вибіркове усне опитування; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень
РН. 3. Вміти планувати та виконувати журналістські дослідження як особисто, так і у колективі, критично аналізувати отримані результати; оформлювати результати досліджень у вигляді звітів, наукових публікацій, презентацій. Лекційні та практичні заняття: дослідницький метод, евристичний метод. Усне опитування, написання тестів
РН. 4. Знати та уміти застосовувати засоби сучасних інформаційних технологій для вирішення журналістських задач. Лекційні та практичні заняття: евристичний метод, метод проблемного викладу Захист практичних робіт
РН. 5. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розв’язання повсякденних питань. Лекційні та практичні заняття:метод проблемного викладу Вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні
навчальні дисципліни
Теорія і методика журналістської творчості
Вступ до журналістики
Журналістська майстерність
Супутні і наступні
навчальні дисципліни
Реклама в ЗМІ
Радіожурналістика
Операторська майстерність
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Дизайн, моделювання і випуск газети і журналу» є складовою циклу професійної підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «Бакалавр» за спеціальністю «Журналістика» напряму підготовки «Журналістика» Національного університету «Львівська політехніка».
Навчальна дисципліна «Дизайн, моделювання і випуск газети і журналу» складається зі змістового модуля у якому вивчається вісім тем.
Змістовий модуль містить теми, що присвячені поняттю дизайну, його утилітарній, естетичній функції, видам типового макету, також вивчається структура періодичного видання, вимірювання авторського оригіналу і друкованої продукції, види макетів за розмірами, за характером зображення, за рівнем деталізації, методика створення типових макетів, моделі тематичних полос, розділів, моделювання оформлення кампаній, рекламних оголошень.
Практичні заняття з дисципліни «Дизайн, моделювання і випуск газети і журналу» проводяться з усіх зазначених тем і мають на меті поглиблення теоретичних знань студентів, набуття ними необхідних навичок для майбутньої практичної діяльності.
Самостійна робота з навчальної дисципліни покликана надати допомогу у вивченні запропонованої літератури, у пошуку відповідей на проблемні питання курсу, оволодінні практичними завданнями курсу.
Опис: Навчальна дисципліна «Дизайн, моделювання і випуск газети і журналу» є складовою циклу професійної підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «Бакалавр» за спеціальністю «Журналістика» напряму підготовки «Журналістика» Національного університету «Львівська політехніка».
Навчальна дисципліна «Дизайн, моделювання і випуск газети і журналу» складається зі змістового модуля у якому вивчається вісім тем.
Змістовий модуль містить теми, що присвячені поняттю дизайну, його утилітарній, естетичній функції, видам типового макету, також вивчається структура періодичного видання, вимірювання авторського оригіналу і друкованої продукції, види макетів за розмірами, за характером зображення, за рівнем деталізації, методика створення типових макетів, моделі тематичних полос, розділів, моделювання оформлення кампаній, рекламних оголошень.
Практичні заняття з дисципліни «Дизайн, моделювання і випуск газети і журналу» проводяться з усіх зазначених тем і мають на меті поглиблення теоретичних знань студентів, набуття ними необхідних навичок для майбутньої практичної діяльності.
Самостійна робота з навчальної дисципліни покликана надати допомогу у вивченні запропонованої літератури, у пошуку відповідей на проблемні питання курсу, оволодінні практичними завданнями курсу.
Методи та критерії оцінювання: - усне опитування на практичних заняттях;
- виступ на практичних заняттях (із рефератом, доповіддю, у дискусії тощо);
- екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: - усне опитування на практичних заняттях;
- виступ на практичних заняттях (із рефератом, доповіддю, у дискусії тощо);
- екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчальний посібник та конспекти лекцій є у ВНС.
http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=9005
Рекомендована література
1. Валуєнко Б. В. Зовнішнє оформлення друкованих видань: Способи композиційного зв’язку шрифту і зображення / Б. В. Валуєнко // Друкарство. – 1999. – № 3. – С. 12–13.
2. Животко А. Історія української преси / А. Животко. – К. : Наша культура і наука, 1999. – 368 с.
3. Іванов В. Ф. Техніка оформлення газети : курс лекцій / В. Ф. Іванов. – К. : Знання, 2000. – 222 с.
4. Карпенко В. О. Основи редакторської майстерності. Теорія, методика, практика : підручник / В. О. Карпенко. – К. : Університет «Україна», 2007. – 431 с.
5. Картер М. Сучасний дизайн газет / М. Картер. – К. : Національний інститут преси, 1998. – 18 с.
6. Технологія газетно-журнального виробництва : навчальний посібник / С. Ф. Гавенко, З. М. Сельменська, Л. Й. Кулік, І. М. Назар. – Львів : Українська академія друкарства, 2009. – 304 с.
7. Тимошик М. С. Книга для автора, редактора, видавця / М. С. Тимошик. – К. : Наша культура і наука, 2005. – 560 с.
8. Тимошик М. С. Редакторська підготовка текстів за допомогою комп’ютерних програм / М. С. Тимошик // Наукові записки Інституту журналістики. – 2005. – Т. 20. – С. 22–27.
9. Чапек К. Як робиться газета / К. Чапек // Чапек К. Твори : у 2 т. – К. : Дніпро, 1987. – Т. 2. – С. 445–464.
10. Шаблій І. В. Технологія друкарських процесів / І. В. Шаблій. – Львів : Оріяна-Нова, 2003. – 208 с.
11. Шевченко В. Е. Архітектоніка сучасного українського газетного видання (системна організація та закономірності розподілу елементів) : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.08 / В. Е. Шевченко – К. : Київський нац. ун-т ім. Т. Шевченка, 2002. – 19 с.
12. Шевченко В. Е. Заголовковий комплекс журналу як комунікативна система ЗМІ / В. Е. Шевченко // Наукові записки Інституту журналістики. – 2010. – Т. 38. – С. 120–128.
13. Шевченко В. Е. Композиція та архітектоніка друкованого видання / В. Е. Шевченко // Вісник Київського національного університету. Серія: журналістика. – К. : РВЦ “Київський універ-ситет”, 2000. – Вип. 8. – С. 70–75.
14. Шевченко В. Е. Оформлення сучасного газетного видання / В. Е. Шевченко. – К. : Інститут журналістики, 2003. – 344 с.
15. Шевченко В. Е. Система рубрикації газети – основа її архітектонічної організації / В. Е. Шевченко // Наукові записки Інституту журналістики. – 2003. – Т. 13. – С. 45–51.
Яненко Я. В. Методичні вказівки до лекційних, практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Газетно-журнальне видання» / Я. В. Яненко. – Суми : Сумський державний університет, 2012. – 24 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).