Професійно-педагогічна мобільність викладача

Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 7.011.01.M.012
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: доцент Ієвлєв Олександр Миколайович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є опанування студентами теорією професійно-педагогічної мобільності та практикою її формування, спонукати їх до саморозвитку, самоосвіти, творчості.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів таких компетентностей: загальних: - Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. - Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. - Здатність до міжособистісної взаємодії. фахових: - Здатність враховувати різноманітність, індивідуальні особливості студентів у плану-ванні та реалізації освітнього процесу в закладі освіти.
Результати навчання: - Організовувати освітній процес на основі студентоцентрованого, компетентнісного, контекстного підходів та сучасних досягнень освітніх, педагогічних наук, управляти навчально-пізнавальною діяльністю, об’єктивно оцінювати результати навчання здобувачів освіти. - Створювати відкрите освітньо-наукове середовище, сприятливе для здобувачів освіти та спрямоване на забезпечення результатів навчання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Педагогіка вищої школи
Короткий зміст навчальної програми: Мобільність: поняття та історія дослідження. Професійна мобільність як провідний вид мобільності у ХХІ ст.. Професійна мобільність у професійній діяльності викладача. Професій-но-педагогічна мобільність викладача в умовах інформаційного суспільства. Поняття про фор-мування професійно-педагогічної мобільності викладача: структура, дидактичні принципи та наукові підходи. Використання інноваційних технологій у формуванні професійно-педагогічної мобільності. Система роботи закладу вищої освіти з формування професійно-педагогічної мобільності. Форсайт - проєкт «Я – майбутній викладач».
Опис: Тема 1. Професійна мобільність у професійній діяльності викладача Професійна мобільність як провідний вид мобільності у ХХІ ст. Мобільність: поняття, історія дослідження. Професійна мобільність як соціологічна, економічна, психологічна, педагогічна категорії. Види мобільності та їх роль у професійній діяльності педагога. Тема 2. Професійно-педагогічна мобільність викладача в умовах інформаційного суспільства. Професія в умовах інформаційного (постіндустріального) суспільства. Професіограма та психограма. Законодавче-нормативне забезпечення підготовки професійно-педагогічно мобільних науково-педагогічних (педагогічних) працівників. Тема 3. Професійно-педагогічна мобільність педагога. Професійно-педагогічна мобільність майбутнього викладача. Структура професійно-педагогічної мобільності. Поняття про формування професійно-педагогічної мобільності у закладів вищої освіти. Тема 4. Дидактичні принципи та наукові підходи у формуванні професійно-педагогічної мобільності. 1. Принципи навчання у формуванні професійної (професійно-педагогічної) мобільності. Наукові підходи у формуванні професійної (професійно-педагогічної) мобільності. Тема 5. Інноваційні технології у формуванні професійно-педагогічної мобільності. Інноваційні технології у освітньому процесі. Інноваційні технології у формуванні професійно-педагогічної мобільності. Тема 6. Система роботи закладу вищої освіти з формування професійно-педагогічної мобільності. Структура система роботи закладу вищої освіти з формування професійно-педагогічної мобільності. Підрозділи закладу вищої освіти на які покладено завдання з формування професійно-педагогічної мобільності.
Методи та критерії оцінювання: - спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю; - усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване); - письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань: ессе, презентації, рефератів, тестових завдання
Критерії оцінювання результатів навчання: Заліковий котроль: оціювання роботи на практичних заняттях, тестування за навчальними модулями, виконання і захист котрольної роботи та форсайт-проєкту "Я - майбутній викладач".
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 5 балів (макс) - за практичне заняття (усні презентації на практичних заняттях), 6 балів*6 (занять) = 36 балів; 8 бали (макс), - тестування за темою лекції, 8 балів* 6 (навчальних модулів)= 42 бали; 10 балів - захист контрольної роботи; 12 балів - захист індивідуального науково-дослідного завдання.
Рекомендована література: 1. Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 № 1556-VII [Електронний ресурс] // Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 37-38, ст.2004) - Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/en/1556-18 2. Про освіту: Закон України від 05 вересня 2017 р. № 2145-19 [Електронний ресурс] // Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, № 38-39, ст. 380. - Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page 3. Ієвлєв О. М. Професійно-педагогічна мобільність викладача: навчальний посібник / О. М. Ієвлєв. – Львів, Львівська область: Видавництво "Львівська політехніка", 2020. – 136 c. 4. Сушенцева Л. Л. Основи професійної мобільності : навчально-методичний посібник / Лілія Леонідівна Сушенцева ; Інститут ПТО НАПН України. - Кривий Ріг : Видавничий дім, 2011. - 162 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу здобувачів освіти з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).