Менеджмент проєктів з розробки програмного забезпечення

Спеціальність: Комп'ютерний еколого-економічний моніторинг
Код дисципліни: 7.122.08.M.010
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: к.ф.-м.н., доцент Баран М.М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою кредитного модуля є формування у студентів здатностей: - здатність управління якістю програмного забезпечення; - здатність управління людським потенціалом і комунікаціями в процесі виконання проекту
Завдання: студенти мають продемонструвати такі результати навчання: знання: - основних технологій управління змістом проекту; - методів управління строком виконання та вартістю проекту; - методів управління людським потенціалом і комунікаціями. вміння: - встановлювати зв’язки між людьми - досягати поставленої мети - управляти людським потенціалом та якістю проекту
Результати навчання: Результатом вивчення дисципліни є набуття студентами таких компетенцій: - розробляти структуру проекту; - створювати зв’язки між задачами проекту; - створювати ресурси і назначати їх на задачі; - створювати звіти, перехресні таблиці. - знати всі види представлень; - знаходити перевантаження ресурсів і виправляти їх.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Програмування, управління проектами
Короткий зміст навчальної програми: Основні поняття менеджменту проектів. Визначення поняття «проект». Основні характеристики проекту. Базові елементи управління проектом. Класифікація проектів. Матриця цілей і методів. Визначення понять «портфель» і «програма». Основні учасники проекту і їх вплив на реалізацію проекту. Визначення поняття «життєвий цикл проекту». Визначення поняття «ресурс». Види ресурсів проекта. Управління матеріально-технічним забезпеченням проекту. Управління персоналом проекту. Оцінка якості проекту. Класифікація ризиків. Управління ризиками і їх оцінка. Методи оцінки ризиків проекту. Методи зниження ризиків.
Опис: 1) Менеджмент у розробці програмних виробів. Основні поняття проблематики менеджменту розробки програмних виробів. Менеджер проекту, служба менеджера, керування проектом, користувальницькі й системні вимоги 2) Життєвий цикл програмного виробу і його моделі. Поняття моделі життєвого циклу. Роботи, які виконуються при проходженні етапів життєвого циклу. Декомпозиція проекту. Схеми послідовного розвитку проекту й розвитку проекту з ітеративним нарощуванням можливостей 3). Методологічні стратегії. Варіанти розвитку проекту розробки програмного забезпечення. Операційні маршрути. Стратегії керування, прийняті в існуючих методологіях. 4). Виробничі функції в моделюванні життєвого циклу: модель фази-функції. Виробничі функції розроблювачів в моделях життєвого циклу. Модель Гантера фази-функції як основа побудови розвинених схем життєвого циклу. Організаційні і технічні виробничі функції. 5). Моделювання об’єктно-орієнтованого життєвого циклу програмних проектів. Моделювання життєвого циклу при ітеративному нарощуванні проекту. Об’єктно-орієнтований підхід до розробки проектів. 6) Технологічні аспекти розвитку програмних систем у моделях життєвого циклу. Процеси паралельного виконання ітерацій. Ілюстративні та інструментальні моделі. 7) Технологічні аспекти розвитку програмних систем у моделях життєвого циклу. Процеси паралельного виконання ітерацій. Ілюстративні та інструментальні моделі. 8) Принципи побудови системи діяльностей програмного проекту. Поняття теорії діяльності. Місце менеджменту в системі діяльностей програмного проекту. Баланс між часом виконання, обсягом робіт і витратою ресурсів при дотриманні вимог до якості.
Методи та критерії оцінювання: Лабораторні роботи Семестровий контроль
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні роботи - (5*6 = 30 балів) Семестровий контроль - 70 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. І. Н. Скопін. Основи менеджменту програмних проектів: ІНТУІТ, 2004. -306 с. 2. В. Н. Міхеєв. Живий менеджмент проектів: Ексмо, 2007. - 480с. 3. Кліфорд Ф., Грей Е., Ларсон У. Управління проектами: Практикум / Пер. с англ. – Х.: Вид-во «Справа і Сервіс», 2003, 528 с. 4. «Microsoft Project 2010. Управління проектами»
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).