Менеджмент проєктів з розробки програмного забезпечення
Спеціальність: Комп'ютерний еколого-економічний моніторинг
Код дисципліни: 7.122.08.M.010
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: к.ф.-м.н., доцент Баран М.М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: студенти мають продемонструвати такі результати навчання:
знання:
- основних технологій управління змістом проекту;
- методів управління строком виконання та вартістю проекту;
- методів управління людським потенціалом і комунікаціями.
вміння:
- встановлювати зв’язки між людьми
- досягати поставленої мети - управляти людським потенціалом та якістю
проекту
Результати навчання: Результатом вивчення дисципліни є набуття студентами таких
компетенцій:
- розробляти структуру проекту;
- створювати зв’язки між задачами проекту;
- створювати ресурси і назначати їх на задачі;
- створювати звіти, перехресні таблиці.
- знати всі види представлень;
- знаходити перевантаження ресурсів і виправляти їх.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Програмування, управління проектами
Короткий зміст навчальної програми: Основні поняття менеджменту проектів. Визначення поняття «проект». Основні характеристики проекту. Базові елементи управління проектом. Класифікація проектів. Матриця цілей і методів. Визначення понять «портфель» і «програма». Основні учасники проекту і їх вплив на реалізацію проекту. Визначення
поняття «життєвий цикл проекту». Визначення поняття «ресурс». Види ресурсів проекта. Управління матеріально-технічним забезпеченням проекту. Управління персоналом проекту. Оцінка якості проекту. Класифікація ризиків. Управління ризиками і їх оцінка. Методи оцінки ризиків проекту. Методи зниження ризиків.
Опис: 1) Менеджмент у розробці програмних виробів.
Основні поняття проблематики менеджменту розробки програмних виробів. Менеджер проекту, служба менеджера, керування проектом, користувальницькі й системні вимоги
2) Життєвий цикл програмного виробу і його моделі.
Поняття моделі життєвого циклу. Роботи, які виконуються при проходженні етапів життєвого циклу. Декомпозиція проекту. Схеми послідовного
розвитку проекту й розвитку проекту з ітеративним нарощуванням можливостей
3). Методологічні стратегії.
Варіанти розвитку проекту розробки програмного забезпечення. Операційні маршрути. Стратегії керування, прийняті в існуючих методологіях.
4). Виробничі функції в моделюванні життєвого циклу: модель фази-функції.
Виробничі функції розроблювачів в моделях життєвого циклу. Модель Гантера фази-функції як основа побудови розвинених схем життєвого циклу.
Організаційні і технічні виробничі функції.
5). Моделювання об’єктно-орієнтованого життєвого циклу програмних
проектів.
Моделювання життєвого циклу при ітеративному нарощуванні проекту. Об’єктно-орієнтований підхід до розробки проектів.
6) Технологічні аспекти розвитку програмних систем у моделях життєвого
циклу.
Процеси паралельного виконання ітерацій. Ілюстративні та інструментальні моделі.
7) Технологічні аспекти розвитку програмних систем у моделях життєвого
циклу.
Процеси паралельного виконання ітерацій. Ілюстративні та інструментальні моделі.
8) Принципи побудови системи діяльностей програмного проекту.
Поняття теорії діяльності. Місце менеджменту в системі діяльностей програмного проекту. Баланс між часом виконання, обсягом робіт і витратою
ресурсів при дотриманні вимог до якості.
Методи та критерії оцінювання: Лабораторні роботи
Семестровий контроль
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні роботи - (5*6 = 30 балів)
Семестровий контроль - 70 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. І. Н. Скопін. Основи менеджменту програмних проектів: ІНТУІТ,
2004. -306 с.
2. В. Н. Міхеєв. Живий менеджмент проектів: Ексмо, 2007. - 480с.
3. Кліфорд Ф., Грей Е., Ларсон У. Управління проектами: Практикум
/ Пер. с англ. – Х.: Вид-во «Справа і Сервіс», 2003, 528 с.
4. «Microsoft Project 2010. Управління проектами»
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).