Виконання магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Комп'ютерний еколого-економічний моніторинг
Код дисципліни: 7.122.08.O.014
Кількість кредитів: 15.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: доцент Лагун А.Е.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою написання магістерської роботи є : • систематизація та поглиблення знань студентів з вивчених дисциплін, підвищення рівня їхньої теоретичної та практичної підготовки; • розвиток уміння аналізувати сучасні тенденції у сфері інформаційних технологій та здійснювати їх критичну оцінку
Завдання: Завданнями магістерської роботи є: • формування навичок науково-дослідної роботи з літературою та іншими джерелами інформації, самостійного пошуку та вибору методів розв’язування задачі; • розвиток умінь та навичок роботи з сучасними програмними та технічними засобами, базами даних, інструментами аналітичного опрацювання інформації; • вироблення навичок публічного виступу та ведення наукової дискусії.
Результати навчання: Магістерська робота передбачає поглиблене дослідження теоретичних основ з тематики роботи, постановку проблеми та розв'язування поставленої задачі з використанням сучасних програмних і технічних засобів, аналіз та інтерпретацію результатів. Результати магістерської роботи бажано опублікувати у наукових виданнях. • формування навичок науково-дослідної роботи з літературою та іншими джерелами інформації, самостійного пошуку та вибору методів розв’язування задачі; • розвиток умінь та навичок роботи з сучасними програмними та технічними засобами, базами даних, інструментами аналітичного опрацювання інформації; • вироблення навичок публічного виступу та ведення наукової дискусії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Геоінформаційні системи і моніторинг навколишнього середовища, Комп'ютерні моделі аналізу та прогнозування еколого-економічної діяльності, Математичне моделювання систем еколого-економічного моніторингу, Методи оптимізації нейронних мереж, Паралельні обчислення та GRID-технології
Короткий зміст навчальної програми: Магістерська робота є завершальною працею, виконання якої дозволяє студенту проявити свої знання та практичні навички, вміння орієнтуватись у сучасних напрямках розвитку інформаційних технологій, працювати з літературними джерелами та програмними платформами, вміння застосувати свої знання на практиці. Практичний матеріал для магістерської роботи студент збирає в період дослідницької практики за темою магістерської роботи, а також у передбачений навчальним планом час для написання роботи.
Опис: Студент має проаналізувати літературні джерела з вибраної теми, вивчити практичний матеріал і провести дослідження на конкретному об'єкті для вибраної галузі.
Методи та критерії оцінювання: Захист магістерської роботи відбувається у терміни, встановлені розкладом, на відкритому засіданні ДЕК.
Критерії оцінювання результатів навчання: Процедура захисту роботи: – доповідь студента про основні результати магістерської роботи (10-15 хв.); – відповіді на запитання членів ДЕК за темою роботи; – виступ наукового керівника; – виступ рецензента; – відповідь студента на зауваження до роботи з боку наукового керівника та рецензента (якщо вони мають місце); – виступи присутніх на захисті; – заключне слово студента. Під час захисту роботи студент має зробити доповідь (10-15 хв.) про зміст роботи, приділяючи основну увагу розробленим пропозиціям і висновкам. Дозволено використовувати додаткові ілюстративні матеріали на плакатах, слайдах і комп’ютерних носіях. Під час захисту особливо важливо, щоб мова доповідача була чіткою, граматично точною, розбірливою та переконливою. Відповіді на запитання повинні бути стислими, чіткими та добре аргументованими. За результатами захисту ДЕК виставляє оцінку за системою ЄКТС та національною системою, приймає рішення про наукову та практичну цінність роботи. Оцінки магістерської кваліфікаційної роботи оголошуються в день захисту після оформлення протоколу засідання комісії. Основними критеріями оцінки кваліфікаційної роботи є: • науковий рівень роботи (ступінь розробленості проблеми, наявність новизни, логічність та послідовність викладу, аргументованість висновків, оформлення роботи); • логічність і простота викладу під час захисту; • аргументованість та точність відповідей на запитання і критичні зауваження.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Введення в дію нового стандарту з бібліографічного опису ДСТУ ГОСТ 7.1:2006. Основні відмінності від ГОСТ 7.1.-84 [Електронний ресурс] : нові правила бібліогр. опису / Кн. палата України. – Режим доступу: http://www.ukrbook.net/DSTU_pabl.htm 2. ГОСТ 19.701-90. Единая система программной документации. Схемы алгоритмов, программ, данных и систем. Условные обозначения и правила выполнения. – М.: Изд-во стандартов, 1991. – 20 с. 3. ГОСТ 2.105-79 ЕСКД. Общие требования к текстовым документам. 4. ДСТУ 1.5 – 93 “Загальні вимоги до побудови, викладу, оформлення та змісту стандартів”. 5. Роз’яснення Міністерства освіти і науки України щодо підготовки фахівців у сучасних умовах, Тернопіль, - 2002. – 7 с. 6. ДСТУ 3008-95. Документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення. – К.: Держстандарт України, 1995. – 36 с 7. П’ятницька-Познякова І.С. Основи наукових досліджень у вищій школі: навчальний посібник. – К., 2003. – 116 с. 8. Український орфографічний словник: близько 170000 слів / за ред. В. М. Русанівського; [уклали: В. В. Чумак, І. В. Шевченко, Л. Л. Шевченко, Г. М. Ярун]; НАН України; Укр. мовно-інформ. фонд; Ін-т мовознав. ім. О. О. Потебні. – Вид. 6-те, переробл. і допов. – К.: Довіра, 2006. – 960 с. – ISBN 966- 507-206-4. – (Словники України).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).