Економіка і управління підприємством
Спеціальність: Комп'ютерний еколого-економічний моніторинг
Код дисципліни: 7.122.08.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: Ангелко Ірина Володимирівна, доцент кафедри економіки і маркетингу, кандидат економічних наук, доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
ЗК3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;
ЗК4. Здатність спілкуватися іноземною мовою;
ЗК5. Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями.
фахові компетентності:
СК10. Здатність оцінювати та забезпечувати якість ІТ-проєктів, інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення, застосовувати міжнародні стандарти оцінки якості програмного забезпечення інформаційних та комп’ютерних систем, моделі оцінки зрілості процесів розробки інформаційних та комп’ютерних систем.
Результати навчання: ПР1. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері комп’ютерних наук і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень, критичне осмислення проблем у сфері комп’ютерних наук та на межі галузей знань.
ПР2. Мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем комп’ютерних наук, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур.
ПР15. Виявляти потреби потенційних замовників щодо автоматизації обробки інформації.
ПР16. Виконувати дослідження у сфері комп’ютерних наук.
ПР18. Збирати, формалізувати, систематизувати і аналізувати потреби та вимоги до інформаційної або комп’ютерної системи, що
розробляється, експлуатується чи супроводжується
ПР19. Аналізувати сучасний стан і світові тенденції розвитку комп’ютерних наук та інформаційних технологій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни:
Економічна теорія
Економіка та бізнес
Короткий зміст навчальної програми: Метою вивчення дисципліни є поглиблення розуміння та практичного використання основних концепцій у царині економіки та управління підприємством; здобуття навичок, які здатні розробляти та обґрунтовувати управлінські рішення щодо розвитку економічних суб’єктів господарювання в умовах сучасних викликів, розв’язувати складні завдання та вирішувати проблеми у сфері корпоративного управління, оцінки бізнесу й капіталізації компаній, обирати оптимальні економічні механізми максимізації вартості компаній, визначати ключові вектори стратегічних змін, використовувати сучасні моделі та інструменти проєкт-менеджменту в процесі планування, контролю й координації впровадження змін на підприємстві, формувати інноваційні стратегії відповідно до умов бізнес-середовища.
Опис: Теоретичні основи економіки і управління підприємством.
Підприємство як об’єкт управління.
Ресурсне забезпечення підприємства.
Персонал підприємства, продуктивність і оплата праці.
Витрати підприємства.
Ціна продукції. Ціноутворення в ринкових умовах.
Економічні результати та ефективність діяльності підприємства
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання рівня досягнення здобувачем результатів навчання передбачають:
1. Поточний контроль роботи здобувача:
- індивідуальне усне опитування на практичних заняттях;
- розв’язування практичних задач, ситуаційних вправ та кейсів;
- тестове опитування;
- виконання індивідуального завдання (для заочної оформи навчання – контрольної роботи).
2. Підсумковий (екзаменаційний) контроль:
Складання підсумкового контролю передбачає виконання екзаменаційної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів за видами навчальної роботи для здобувачів денної форми навчання:
1. Поточний контроль (ПК):
- Індивідуальне опитування на практичних заняттях (по 5 балів за кожне практичне заняття, всього 7 практичних занять) - 35 балів;
- Виконання та захист індивідуальної роботи - 15 балів.
2. Екзаменаційний контроль (ЕК):
Написання екзаменаційної роботи - 50 балів.
Розподіл балів за видами навчальної роботи для здобувачів заочної форми навчання:
1. Поточний контроль (ПК)
- Індивідуальне опитування на практичних, в т.ч. розв’язування практичних завдань та кейсів заняттях (по 10 балів за кожне практичне заняття, всього 2 практичних заняття) - 20 балів;
- Виконання тестових завдань у ВНС - 10 балів;
- Виконання та захист контрольної роботи - 20 балів.
Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку за такими критеріями.
Шкала оцінок: 88-100 – «відмінно»; 71-87 – «добре»; 50-70 – «задовільно»; 0-49 – «незадовільно».
Шкала ЄКТС: 88-100 – А; 80-87 – В; 71-79 – С; 61-70 – D; 50-60 – E; 26-49 – FX; 00-25 – F.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Економіка і управління підприємствами: теорія, методика, практика: колективна монографія / Кол. авторів. Полтава: ПП «Астрая», 2020. 240 с.
2. Економіка та управління підприємством: теорія і практика. Навчальний посібник / І.І. Грибик, Т.В. Кулініч, Н.В. Смолінська, Н.О. Шпак, В.Я. Гавран. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 428 с.
3. Економіка і управління підприємством: Навч. посібник / А.Є. Мачкур, Л.А. Лешій, З.О. Коваль. Львів: Видавництво «Львівської політехніки», 2010. 156 с.
4. Економічне управління підприємством: навч. посіб. / [Н.М. Євдокимова, Л.П. Батенко, В.А. Верба та ін.]; за заг. ред. Н.М. Євдокимової; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, ДВНЗ «Київський нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана». Київ: КНЕУ, 2011. 327 с.
5. Управління виробництвом (основи менеджменту, маркетингу та логістики): Навч. посібник / А.М. Малявін, А.О. Шевченко, В.Г. Мануйленко та ін. Харків: УкрДУЗТ, 2018. Ч. 1. 133 с.
6. Кривов’язюк І.В. Антикризове управління підприємством : навчальний посібник. 3-тє видання, доповн. і переробл. Київ: Видавничий дім «Кондор», 2020. 396 с.
7. Кібік О.М., Белоус К.В., Котлубай В.О. Теорія бізнесу: навч. посібник. 2-ге вид., випр. і доп. Одеса: КУПРIЄНКО СВ, 2017. 225 с.
8. Лазарєва С.Ф. Економіка та організація інформаційного бізнесу: навч. посібник / С.Ф. Лазарєва. – К.: КНЕУ, 2002. – 667 с.
9. Доброва Н.В., Осипова М.М. Основи бізнесу: навчальний посібник. Одеса: Бондаренко М. О., 2018. 305 с.
10. Біляк Т.О., Бірюченко С.Ю., Бужимська К.О., та ін. Основи підприємництва: Підручник; під заг. ред. Н.В. Валінкевич. Житомир: ЖДТУ, 2019. 493 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол №35).