Економіка і управління підприємством
Спеціальність: Комп'ютерний еколого-економічний моніторинг
Код дисципліни: 7.122.08.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: Ангелко Ірина Володимирівна, доцент кафедри економіки і маркетингу, кандидат економічних наук, доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
ЗК3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;
ЗК4. Здатність спілкуватися іноземною мовою;
ЗК5. Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями.
фахові компетентності:
СК10. Здатність оцінювати та забезпечувати якість ІТ-проєктів, інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення, застосовувати міжнародні стандарти оцінки якості програмного забезпечення інформаційних та комп’ютерних систем, моделі оцінки зрілості процесів розробки інформаційних та комп’ютерних систем.
Результати навчання: ПР1. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері комп’ютерних наук і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень, критичне осмислення проблем у сфері комп’ютерних наук та на межі галузей знань.
ПР2. Мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем комп’ютерних наук, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур.
ПР15. Виявляти потреби потенційних замовників щодо автоматизації обробки інформації.
ПР16. Виконувати дослідження у сфері комп’ютерних наук.
ПР18. Збирати, формалізувати, систематизувати і аналізувати потреби та вимоги до інформаційної або комп’ютерної системи, що
розробляється, експлуатується чи супроводжується
ПР19. Аналізувати сучасний стан і світові тенденції розвитку комп’ютерних наук та інформаційних технологій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни:
Економічна теорія
Економіка та бізнес
Короткий зміст навчальної програми: Метою вивчення дисципліни є поглиблення розуміння та практичного використання основних концепцій у царині економіки та управління підприємством; здобуття навичок, які здатні розробляти та обґрунтовувати управлінські рішення щодо розвитку економічних суб’єктів господарювання в умовах сучасних викликів, розв’язувати складні завдання та вирішувати проблеми у сфері корпоративного управління, оцінки бізнесу й капіталізації компаній, обирати оптимальні економічні механізми максимізації вартості компаній, визначати ключові вектори стратегічних змін, використовувати сучасні моделі та інструменти проєкт-менеджменту в процесі планування, контролю й координації впровадження змін на підприємстві, формувати інноваційні стратегії відповідно до умов бізнес-середовища.
Опис: Теоретичні основи економіки і управління підприємством.
Підприємство як об’єкт управління.
Ресурсне забезпечення підприємства.
Персонал підприємства, продуктивність і оплата праці.
Витрати підприємства.
Ціна продукції. Ціноутворення в ринкових умовах.
Економічні результати та ефективність діяльності підприємства
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання рівня досягнення здобувачем результатів навчання передбачають:
1. Поточний контроль роботи здобувача:
- індивідуальне усне опитування на практичних заняттях;
- розв’язування практичних задач, ситуаційних вправ та кейсів;
- тестове опитування;
- виконання індивідуального завдання (для заочної оформи навчання – контрольної роботи).
2. Підсумковий (екзаменаційний) контроль:
Складання підсумкового контролю передбачає виконання екзаменаційної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів за видами навчальної роботи для здобувачів денної форми навчання:
1. Поточний контроль (ПК):
- Індивідуальне опитування на практичних заняттях (по 5 балів за кожне практичне заняття, всього 7 практичних занять) - 35 балів;
- Виконання та захист індивідуальної роботи - 15 балів.
2. Екзаменаційний контроль (ЕК):
Написання екзаменаційної роботи - 50 балів.
Розподіл балів за видами навчальної роботи для здобувачів заочної форми навчання:
1. Поточний контроль (ПК)
- Індивідуальне опитування на практичних, в т.ч. розв’язування практичних завдань та кейсів заняттях (по 10 балів за кожне практичне заняття, всього 2 практичних заняття) - 20 балів;
- Виконання тестових завдань у ВНС - 10 балів;
- Виконання та захист контрольної роботи - 20 балів.
Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку за такими критеріями.
Шкала оцінок: 88-100 – «відмінно»; 71-87 – «добре»; 50-70 – «задовільно»; 0-49 – «незадовільно».
Шкала ЄКТС: 88-100 – А; 80-87 – В; 71-79 – С; 61-70 – D; 50-60 – E; 26-49 – FX; 00-25 – F.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Економіка і управління підприємствами: теорія, методика, практика: колективна монографія / Кол. авторів. Полтава: ПП «Астрая», 2020. 240 с.
2. Економіка та управління підприємством: теорія і практика. Навчальний посібник / І.І. Грибик, Т.В. Кулініч, Н.В. Смолінська, Н.О. Шпак, В.Я. Гавран. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 428 с.
3. Економіка і управління підприємством: Навч. посібник / А.Є. Мачкур, Л.А. Лешій, З.О. Коваль. Львів: Видавництво «Львівської політехніки», 2010. 156 с.
4. Економічне управління підприємством: навч. посіб. / [Н.М. Євдокимова, Л.П. Батенко, В.А. Верба та ін.]; за заг. ред. Н.М. Євдокимової; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, ДВНЗ «Київський нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана». Київ: КНЕУ, 2011. 327 с.
5. Управління виробництвом (основи менеджменту, маркетингу та логістики): Навч. посібник / А.М. Малявін, А.О. Шевченко, В.Г. Мануйленко та ін. Харків: УкрДУЗТ, 2018. Ч. 1. 133 с.
6. Кривов’язюк І.В. Антикризове управління підприємством : навчальний посібник. 3-тє видання, доповн. і переробл. Київ: Видавничий дім «Кондор», 2020. 396 с.
7. Кібік О.М., Белоус К.В., Котлубай В.О. Теорія бізнесу: навч. посібник. 2-ге вид., випр. і доп. Одеса: КУПРIЄНКО СВ, 2017. 225 с.
8. Лазарєва С.Ф. Економіка та організація інформаційного бізнесу: навч. посібник / С.Ф. Лазарєва. – К.: КНЕУ, 2002. – 667 с.
9. Доброва Н.В., Осипова М.М. Основи бізнесу: навчальний посібник. Одеса: Бондаренко М. О., 2018. 305 с.
10. Біляк Т.О., Бірюченко С.Ю., Бужимська К.О., та ін. Основи підприємництва: Підручник; під заг. ред. Н.В. Валінкевич. Житомир: ЖДТУ, 2019. 493 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол №35).