Workshop on Writing of Scientific Publications, Conference Proceedings and Presentation of Scientific Reports

Major: Marketing
Code of subject: 7.075.00.O.019
Credits: 4.50
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Bochko Olena PhD., Professor
Semester: 3 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: Plan and carry out own research in the field of marketing, analyze its results and justify the adoption of effective marketing decisions in conditions of uncertainty. Present and discuss the results of scientific and applied research, marketing projects in national and foreign languages. Use methods of interpersonal communication in the course of solving collective problems, conducting negotiations, scientific discussions in the field of marketing Use the methods of marketing strategic analysis and interpret its results in order to improve the marketing activity of the market entity. Collect necessary data from various sources, process and analyze their results using modern methods and specialized software. To be able to identify scientific and practical research problems and solve them using the provisions of marketing theories and methodology, as well as general scientific and special research methods. Be able to publicize the results of one's own scientific research in a professional environment and present them using modern technical means. Clear and unambiguous presentation of one's own conclusions, as well as the knowledge and explanations that justify them, to specialists and non-specialists, in particular, to persons who are studying. Use of foreign languages ??in professional activities. Decision-making in complex and unpredictable conditions, which requires the use of new approaches and forecasting. A capacity for further learning that is largely autonomous and self-directed.
Required prior and related subjects: Special course on scientific research of the specialty Master’s Thesis Internship Master’s Thesis Preparation Master’s Thesis Defence
Summary of the subject: The educational discipline involves providing students with knowledge about the essence and structure of the marketing research process, methods and tools for collecting, processing and analyzing secondary and primary marketing information, as well as the formation of practical skills in applying the acquired knowledge to independently conduct marketing research of the market, competitors, consumers, as well as opportunities enterprises in order to solve marketing problems based on a systematic approach.
Assessment methods and criteria: Methods of monitoring the student's knowledge and skills when studying an academic discipline include: Current control. Verification of theoretical knowledge and acquisition of practical skills in laboratory classes, as well as the results of independent work of masters. Monitored by teachers in accordance with the specific purpose of the curriculum. The assessment of the level of master's training is carried out by: interviewing masters, the results of writing a scientific paper, interpreting the results of secondary and primary research, monitoring the acquisition of practical skills. Intermediate control. Checking the possibility of using the acquired theoretical knowledge and practical skills from all the studied topics of the content module, as well as the results of independent work, by masters for writing a scientific paper.
Recommended books: Навчально-методичне забезпечення: 1. Бочко О.Ю., Крикавський Є.В. Електронний навчально-методичний комплекс «Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей». URL: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=7586 2. Бочко О.Ю. Методичні вказівки до лабораторних робіт з «Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей» галузь знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 075 «Маркетинг». Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020. 20 с. 3. Бочко О.Ю. Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з «Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей» галузь знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 075 «Маркетинг». Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2021. 24 с. 4. Бочко О.Ю. Методичні вказівки до самостійних робіт з «Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей» галузь знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 075 «Маркетинг». Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2021. 22 с. Рекомендована література: 1. Артемчук Г.І. Курило В.М., Кочерган М.П. Методика організації науково-дослідної роботи: Навч. посіб. для студ. та викл. ВНЗ, Київ. держ. лінгв. ун-т. К.: Форум, 2020. 270 с. 2. Баскаков А. Я., Туленков Н. В.. Методология научного исследования : учеб. Пособие. К. : МАУП, 2004. 216 с. 3. Гранатуров В. Проблеми побудови визначень та класифікації об'єктів у дисертаційних дослідженнях. Бюлетень Вищої атестаційної комісії України. 2018. № 7. С. 31-33. 4. Грищенко І.М. Григоренко О.М., Борисенко В.А. Основи наукових досліджень: Навч. посіб. Київ. Нац. торг.-екон. ун-т. К.: КНТЕУ, 2001. 185 с. 5. СурмінЮ. П. Наукові тексти: специфіка, підготовка та презентація : навч.-метод. посіб. К. : НАДУ, 2019. 184 с. Інформаційні ресурси: 1. Вимоги до оформлення дисертацій та авторефератів дисертацій URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0155-17#Text 2. Деякі аспекти здобуття грантів для проектної діяльності НУО. URL: http://gurt.org.ua/news/informator/38035/ 3. Міжнародні програми, проекти і гранти. URL http://te-rada.org/?id=306 4. Пошук джерел фінансування для наукових проектів. URL http://www.prgrf.com/science-grants-donors/ 5. Сбруєв, М.Г.Технології грантового супроводу науково-дослідних проектів в університетах США. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2015, № 3 (47) URL file:///C:/Users/NA/Downloads/pednauk_2015_3_19%20(1).pdf