Теоретичні основи електротехніки, частина 2

Спеціальність: Системи енергетики сталого розвитку
Код дисципліни: 6.141.09.O.018
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Теоретична та загальна електротехніка
Лектор: проф. Стахів Петро Григорович, доц. Горячко Всеволод Іванович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладення дисципліни "Теоретичні основи електротехніки" є формування наукового світогляду, відповідної системи поглядів на суть фізичних явищ, що супроводжують електромагнітні процеси електротехнічних пристроїв і систем, забезпечення теоретичних основ для вивчення фахових електротехнічних дисциплін.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: • здатність до аналізу та синтезу; • здатність здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати ін-формацію з різних джерел; • уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рів-нях; • креативність, здатність до системного мислення; • розуміння необхідності навчання протягом життя та трансферу набу-тих знань фахових: • здатність застосовувати інформаційно-комунікаційні технології та навики програмування для розв’язання типових завдань інженерної діяльнос-ті; • здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для створення нових та при обслуговуванні існуючих електроенерге-тичних, електро¬технічних та електромеханічних систем та їх складових; • здатність застосовувати аналітичні методи аналізу, математичне моделювання та виконувати фізичні та математичні експерименти для розв’язання інженерних завдань та при проведенні наукових досліджень; • здатність критично аналізувати основні показники функціонування системи та оцінювати використані технічні рішення та обладнання; • здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати сис-темний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні інженерних задач та проведенні досліджень; • здатність самостійно проектувати системи та їх елементи з ураху-ванням усіх аспектів поставленої задачі.
Результати навчання: • володіння методами аналізу перехідних процесів в лінійних електричних колах; • здатність аналізувати усталені режими та перехідні процеси в електричних колах з розподіленими параметрами; • знання основ теорії нелінійних електричних і магнітних кіл; • здатність застосовувати математичні методи та комп'ютерне симулювання для аналізу нелінійних електричних і магнітних кіл; • знання основ теорії електромагнітного поля; • використання теорії електромагнітного поля для розрахунку ємності, провідності, індуктивності електротехнічних пристроїв.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика; • Фізика; • Основи програмування та програмного забезпечення для інженерних розрахунків • Теоретичні основи електротехніки, Частина 1.
Короткий зміст навчальної програми: Перехідні процеси в лінійних електричних колах зі зосередженими параметрами та методи їх аналізу. Електричні кола з розподіленими параметрами. Нелінійні електричні та магнітні кола постійного та синусоїдного струмів. Трансформатор з феромагнітним осердям, його рівняння та заступна схема. Випрямлення змінного струму. Основи теорії електромагнітного поля .
Опис: У другій частині дисципліни «Теоретичні основи електротехніки» розг-лядають методи аналізу перехідних процесів в лінійних електричних колах зі зосередженими параметрами, основи теорії лінійних електричних кіл з розпо-діленими параметрами, основи теорії нелінійних електричних і магнітних кіл, основи теорії електромагнітного поля. Дисципліна враховує особливості підготовки бакалаврів і магістрів усіх спеціалізацій, які відповідають спеціальності «Електроенергетика, елект-ротехніка та електромеханіка».
Методи та критерії оцінювання: • виконання і захист розрахунково-графічної роботи, лабораторних робіт (30%); • підсумковий контроль: екзамен, письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань забезпечується поточним контролем та семестровим контролем. Поточний контроль – підготовка, виконання та захист лабораторних робіт, виконання та захист розрахунково-графічних робіт. Екзаменаційний контроль здійснюється в період сесії в письмово-усній формі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Маляр В.С. Теоретичні основи електротехніки. Електричні кола. Навч. посібник – Львів: Видавництво Львівської політехніки – 2012 – 312 с. 2. Перхач В.С. Теоретична електротехніка: К.: Вища школа, 1992. 3. Основи теорії електронних кіл: Підручник / Ю.Я. Бобало, Б.А. Мандзій, П.Г. Стахів, Л.Д. Писаренко, Ю.І. Якименко; За ред.. проф.. Ю.Я. Бобала. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2008. – 332 с. 4. Теоретичні основи електротехніки. Част. 2. Збірник задач: Навчальний посібник/ М. В. Говикович, А.Ю. Воробкевич, Н.П. Мусихіна та ін.; за ред.. П.Г. Стахіва.- Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014.- 404 с. 5. Комбінований (гібридний) лабораторний практикум з теорії електричних та електронних кіл, сигналів і вимірювань у комп’ютеризованій лабораторії: навч. посібник/ Ю.Я. Бобало, П.Г. Стахів, С.Й. Рендзіняк та ін.; за ред.. Ю.Я. Бобала. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 152 с. 6. http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1946
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).