Системи електрозабезпечення промислового споживача на основі комбінованого використання традиційної та альтернативної енергетики (курсова робота)

Спеціальність: Системи енергетики сталого розвитку
Код дисципліни: 6.141.09.E.049
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: к.т.н., доц Сабат Мирослав Богданович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни “Основи проектування елементів та систем альтернативної енергетики ” є формування у студентів необхідних компетентностей, засвоєння і поглиблення студентами знань з проектування елементів та систем альтернативної енергетики будови, влаштування основних видів електроустаткування; формування теоретичних знань і оволодіння організаційними особливостями проектування систем альтернативної енергетики, особливості підключення та таких систем до загальної електропостачальноі системи та їх спільної роботи.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: • здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; • уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення; фахові компетентності: • Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проблемами виробництва, передачі та розподілення електричної енергії; • Здатність оперативно вживати ефективні заходи в умовах надзвичайних (аварійних) ситуацій в електроенергетичних та електромеханічних системах; • набуття уміння проектувати елементи та системи автоматичного керування в альтернативній енергетиці; • набуття уміння проектувати елементи та системи повних і гібридних електромобілів та міського електротранспорту.
Результати навчання: • здатність назвати основне устаткування систем альтернативної енергетики з та описати його конструкцію; • здатність описати основні параметри та комплектного електроустаткування систем альтернативної енергетики; • класифікувати обладнання комплектних установок систем альтернативної енергетики та його елементів; • вибрати елементи систем альтернативної енергетики; • зробити висновок щодо можливості та умов експлуатації комплектно устаткування систем альтернативної енергетики. • розробити схеми комплектного обладнання систем альтернативної енергетики чи його частин; • обчислити параметри устаткування систем альтернативної енергетики; • обчислити оптимальні параметри електроустаткування систем альтернативної енергетики. • спроектувати комплектне електроустаткування для надійної роботи систем альтернативної енергетики. • рекомендувати комплектне устаткування устаткування для систем альтернативної енергетики; • ухвалити рішення щодо можливості подальшої експлуатації устаткування систем альтернативної енергетики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Електричні апарати. Сучасні системи пересилання електричної енергії. Основи електропостачання.
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються поняття улаштування систем альтернативної енергетики та способи їх розрахунків. Розрахунок основних показників систем альтернативної енергетики. Наведено особливості проектування, комплектування та експлуатації систем альтернативної енергетики. Розглядаються економічні аспекти влив на надійність систем альтернативної енергетики в якість електричної енергії від використання елементів альтернативної енергетики.
Опис: 1. Уведення. Предмет, мета та завдання дисципліни. Загальні відомості про проєктування систем відновлювальної енергетики. Основні терміни й означення. 2. Принципи проєктування систем відновлювальної енергетики. Стадії й етапи проєктування. Структура та склад проєкту, проєктування систем відновлювальної енергетики. 2.1. Принципи проєктування систем відновлювальної енергетики. Стадії й етапи проєктування. 2.2 Алгоритм проєктування систем відновлювальної енергетики 2.3. Послідовність розроблення проєктної документації згідно з вимогами СПДБ, ДБН і ПУЕ.. 2.4. Показники та критерії економічної ефективності інвестицій в електроенергетиці. Визначення ефективності інвестицій від пересилання та реалізації електроенергії. 2.5. Визначення ефективності інвестицій методом дисконтованих витрат. 3 Методи розрахунку та проектування систем відновлювальної енергетики. 3.1. Методи визначення розрахункових електричних навантажень. Алгоритми методів визначення розрахункових електричних навантажень. 3.2 Вибір оптимального перерізу та напруги повітряних і кабельних ліній систем відновлювальної енергетики методами безумовної оптимізації. 3.3 Алгоритм проєктування внутрішнього електропостачання об'єктів з системами відновлювальної енергетики 3.4 Алгоритм вибору кількості та потужності трансформаторів і компенсувальних устав систем відновлювальної енергетики. 4. Робота систем відновлювальної енергетики в єдиній енергосистемі 4.1. Умови приєднан систем відновлювальної енергетики до електроенергетисних систем 4.2. Вплив систем відновлювальної енергетики на енергосистему в цілому та у місці приєднання 5 Особливості проектування різних видів систем відновлювальної енергетики 5.1 Особливості проектування фотоелектричних системи. 5.2 Особливості проектування вітроенергетичних систем. 5.3 Особливості проектування біогазових систем.. 5.4 Особливості проектування геліоколекторнних систем. 5.5 Особливості проектування комбінованих систем відновлюваної енергетики.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю результатів навчання студентів у процесі поточного та семестрового контролів: усне опитування, письмові відповіді на запитання, письмові завдання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Бали та відповідні до них оцінки фактичного рівня досягнення програмних результатів навчання формуються за результатами поточного та залікового контролів шляхом урахування оцінювання повноти та якості виконання обов’язкових індивідуальних робіт, результатів тестування, що проводиться за допомогою електронного навчально-методичного комплексу, розміщеного у віртуальному навчальному середовищі Національного університету «Львівська політехніка», та усного опитування. Порядок та критерії виставляння балів та оцінок проводиться згідно "Стандарт вищої освіти СВО ЛП 03.10., Наказ № 27-1-10 від 23 січня 2019 р."
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Проектування електропостачальних систем загального призначення / П.Ф. Гоголюк, Т.М. Гречин, А.А. Маліновський, О.М. Сівакова, Є.І. Федів, Б.К. Хохулін. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 436 с. 2. Гоголюк П.Ф., Гречин Т.М. Проектування електропостачальних систем загального призначення. – Львів, Вид-во НУ "Львівська політехніка", 2005. – 60 с. 3. Рудницький В.Г. Внутрішньозаводське електропостачання. – К.: Освіта України, 2013. –288 с. 4. Низькопотенційна енергетика: навч. посіб. / А. О. Редько, М. К. Безродний, М.В. Загорученко, Г. С. Ратушняк, О. Ф. Редько, М. Г. Хмельнюк; МОН України,НТУ України «КПІ», ОНАХТ, ХНУБА, ВНТУ; за ред. А. А. Долинського.Харків: ТОВ «Друкарня Мадрид», 2016. – 412 с. 5. СОУ-Н ЕЕ 40.1-00100227-103:2014 "Виконання схем перспективного розвитку ОЕС України, окремих енерговузлів та енергорайонів.Правила" 6. ГДК 341.003.001.001-2000 "Під’єднання об’єктів вітроенергетики до електричних мереж. Порядок та вимоги" Київ, 2001 7. СОБУ МЕВ ЕЕ 40.1-00100227-01:2016 "Побудова та експлуатація електричних мереж. Технічна політика" Київ, 2016 8. ГКД 341.003.001.002-2000 "Правила проектування вітрових електричних станцій" Київ, 2000
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).