Система електрозабезпечення індивідуального будинку на основі використання альтернативних джерел енергії (курсовий проєкт)

Спеціальність: Системи енергетики сталого розвитку
Код дисципліни: 6.141.09.E.043
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: доцент, к.т.н., доцент Шелех Юрій Леонідович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів необхідних компетентностей, набуття ними теоретичних знань і практичних умінь і навичок у межах цієї дисципліни, достатніх у поєднанні з іншими для успішного виконання професійних обов’язків за даною спеціальністю та підготовка до подальшого навчання за обраною спеціалізацією.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: • здатність застосовувати знання на практиці; • здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; • здатність спілкуватися іноземною мовою та працювати з іноземною технічною літературою; • здатність до використання інформаційних і комунікаційних технологій; • здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; • здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми; • здатність приймати обґрунтовані рішення; • готовність та здатність високоякісно виконувати роботу як самостійно так і колективно та приймати рішення в межах своїх професійних знань та компетенцій; • здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня; • здатність діяти соціально відповідально та свідомо. спеціальних (фахових): • здатність виконувати експериментальні дослідження режимів роботи електроенергетичного, електротехнічного та електромеханічного обладнання. (ФК 14); • уміння застосовувати практичні навички щодо створення нових та експлуатації діючих установок генерування електричної енергії з відновлюваних джерел вітру, сонця, водяного потоку, морських хвиль (ФКС 5).
Результати навчання: 1. Бути здатними продемонструвати поглиблені знання в одній з областей електроенергетики, електротехніки та електромеханіки, а саме: електротехнічні системи електроспоживання; 2. Бути здатними продемонструвати знання та навики щодо проведення експериментів, збору даних та моделювання у системах електропостачання; 3. Бути здатними продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій систем електропостачання в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки; 4. Уміти застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу в системах електропостачання, які характерні обраній спеціалізації; 5. Уміти застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування та обладнання систем електропостачання для вирішення технічних задач спеціальності; 6. Уміти ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу систем електропостачання і їх складових; 7. Уміти виконувати відповідні експериментальні дослідження систем електропостачання та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Електротехнічні системи електроспоживання, Теорія автоматичного керування
Короткий зміст навчальної програми: В курсовому проекті розробляється система електрозабезпечення індивідуального будинку на основі використання альтернативних джерел енергії.
Опис: Розглядаються застосування різних видів джерел альтернативної енергетики, принципи їх роботи, їх вплив на режими електропостачальних систем та способи їх розрахунків. Аналізуються найважливіші проблеми інженерії промислових та індивідуальних електричних систем альтернативної енергетики. Проаналізовані особливості існування альтернативної енергетики як складової енергетики України. Розглядаються питання впливу відновлювальних джерел енергії різних потужностей на режими енергосистеми, систем електропостачання та вплив на якість електричної енергії.
Методи та критерії оцінювання: Захист курсового проекту
Критерії оцінювання результатів навчання: • Курсовий проект (80%); • підсумковий контроль – залік: письмово-усна форма (20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. СОУ-Н ЕЕ 40.1-00100227-101:2014 "Норми технологічного проектування енергетичних систем і електричних мереж 35 кВ і вище" Київ, 2014 2. ГІД 34.20.178:2005 "Проектування електричних мереж напругою 0,4 -110 кВ" Київ, 2005 3. СОУ-Н ЕЕ 40.1-00100227-103:2014 "Виконання схем перспективного розвитку ОЕС України, окремих енерговузлів та енергорайонів. Правила" 4. ГДК 341.003.001.001-2000 "Під’єднання об’єктів вітроенергетики до електричних мереж. Порядок та вимоги" Київ, 2001 5. Закон України "Про електроенергетику" 6. "Інструкція про порядок комерційного обліку електроенергії" 7. СОУ-Н МЕВ 40.1-00100227-68:2012, Київ-2012 "Стійкість енергосистем. Керівні вказівки"
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).