Основи енергоаудиту

Спеціальність: Системи енергетики сталого розвитку
Код дисципліни: 6.141.09.O.028
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: д.т.н., проф., Маліновський Антон Антонович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів необхідних компетентностей, набуття ними знань і умінь з сучасних підходів до виконання енергетичного аудиту промислових підприємств, об’єктів агропромислової сфери і житлово-комунального господарства, вивчення прийомів і способів виконання різних етапів енергетичного аудиту,визначення потенціалу енергоощадності на об’єкті, розроблення і обґрунтування заходів з підвищення ефективності використання енергії й енергоносіїв.
Завдання: - Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: - здатність застосовувати знання на практиці; - здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; - здатність до використання інформаційних і комунікаційних технологій; - здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми; - здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня; фахові компетентності: - здатність використовувати базові знання з фізики, вищої математики та теоретичних основ електротехніки для вирішення практичних задач в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки; - здатність використовувати професійні знання з електричних систем та мереж, електричної частини станцій і підстанцій та техніки високих напруг для вирішення практичних задач в галузі електроенергетики; - здатність використовувати знання з теорії електричних машин, апаратів та електроприводу для вирішення практичних задач в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки; - здатність використовувати сучасні методи розрахунку, проектування та аналізу роботи електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем;
Результати навчання: • знати завдання і методологію енергоаудиту, визначення потенціалу заощадження енергії, заходи з підвищення ефективності енерговикористання на об’єкті та методики їх техніко-економічного обґрунтування; • уміти проводити енергообстеження об’єктів, розробляти і обґрунтовувати рекомендації з ефективного використання енергії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • фізика, • основи теплотехніки, • основи відновлюваної енергетики
Короткий зміст навчальної програми: Викладено основи виконання енергетичного аудиту на об’єктах енергоспоживання як важливої складової з заходів підвищення ефективності енерговикористання. Наведені особливості всіх етапів енергоаудиту, опрацювання енергоощадних заходів та їхнього технікоекономічного обґрунтування, а також рекомендації з підготовлення звіту з енергоаудиту та його презентації замовнику.
Опис: Методологія енергетичного аудиту, енергообстеження об’єкту, оцінка рівня споживання енергії потоки енергії на об’єкті, опрацювання і обґрунтування заходів з підвищення ефективності енерговикористання кінцевими споживачами, розподілювальними системами та об’єктами енергетичних перетворень.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль. Методи оцінювання знань: усне та фронтальне опитування, тести ВНС, оцінка активності на практичних заняттях, тощо. Підсумкова залікова контрольна робота.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Усне опитування, контрольна робота (40%); • Підсумковий контроль (контрольний захід – залік): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Енергоаудит. Посібник для слухачів навчальних курсів з енергетичного менеджменту/ Укладач А.А.Маліновський. – Львів: Регіональний центр з перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів у сфері енергозбереження та енергоменеджменту Національного університету “Львівська політехніка”, 2001. – 92 с. (Бібліотека енергоменеджера, випуск 3). 2. Прокопенко В.В., Закладний О.М., Кульбачний П.В. Енергетичний аудит з прикладними ілюстраціями: Навчальний посібник. –К.: Освіта України, 2008. –438 с. 3. Энергоаудит. Сборник методических и научно-практических материалов/ Под редакцией К.Г.Кожевникова, А.Г.Вакулко. – Некоммерческое Партнерство «Энергоресурсосбережение» – М.: 1999 – 224 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).