Енергетичний менеджмент

Спеціальність: Системи енергетики сталого розвитку
Код дисципліни: 6.141.09.E.036
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: професор, д.т.н. Маліновський Антон Антонович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у здобувачів освіти необхідних компетентностей, набуття ними знань і умінь з енергетичного менеджменту, як технічної й управлінської функції, завдання якої полягає у контролі, моніторингу, критичному аналізі, керуванні споживанням енергії таким чином, щоб вона використовувалась з максимальною ефективністю.
Завдання: - Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: - здатність застосовувати знання на практиці; - здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; - здатність до використання інформаційних і комунікаційних технологій; - здатність приймати обґрунтовані рішення; - здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня; фахові компетентності: - здатність використовувати базові знання з фізики, вищої математики та теоретичних основ електротехніки для вирішення практичних задач в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки; - здатність використовувати професійні знання з електричних систем та мереж, електричної частини станцій і підстанцій та техніки високих напруг для вирішення практичних задач в галузі електроенергетики; - здатність використовувати знання з теорії електричних машин, апаратів та електроприводу для вирішення практичних задач в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки; - здатність використовувати сучасні методи розрахунку, проектування та аналізу роботи електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем;
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: знати: 1) мету і завдання енергетичного менеджменту і принципи його реалізації; 2) вплив енерговикористання на показники діяльності об’єкту; 3) найважливіші розробки та новітні технології керування енерговикористанням; 4) функціонування інформаційних систем енерговикористання; вміти: 1) вибирати методи контролю надходження і використання палива й електроенергії на об’єкті; 2) застосувати інформаційно-комунікаційні технології для визначення енергетичних показників об’єкту; 3) контролювати викиди енергії в довкілля; 4) розробляти стратегію підвищення ефективності енерговикористання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи енергетичної політики; • Енергоощадність та альтернативні джерела енергії; • Теоретичні основи електротехніки; • Основи теплотехніки.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна передбачає вивчення студентами призначення енергетичного менеджменту, впровадження служби енергетичного менеджменту на об’єкті господарювання, її структура, цілі і завдання, моніторингу з відповідним інформаційним забезпеченням поточного стану енерговикористання, планування і обґрунтування заходів з покращання енергоефективності, реалізації цих заходів з врахуванням інвестиційних можливостей об’єкту, оцінювання дієвості впровадження заходів.
Опис: Цілі, завдання, структура функції енергоменеджменту. Структура служби енергетичного менеджменту. Методологія створення служби енергетичного менеджменту на об’єкті господарювання. Внутрішній енергетичний аудит. Зміст функцій системи енергетичного менеджменту; обліку та звітності; контролю, аналізу регулювання, планування, нормування та організації. Вимоги до організаційного, технічного, інформаційного та ресурсного забезпечення системи енергетичного менеджменту. Формування енергетичної політики та програми енергоощадності підприємства. Моніторинг і коригування дії з енерговикористання.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль. Методи оцінювання знань: усне та фронтальне опитування, тести ВНС, оцінка активності на практичних заняттях, тощо. Підсумкова залікова контрольна робота.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмовий звіт з лабораторних і розрахункової робіт, усне опитування (30%); • підсумковий контроль – екзамен: письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Праховник А.А., Іншеков А.В. Введенні в енергетичний менеджмент: Підручник. – К.: НТУУ «КПІ» 2010. - 272 с. 2. Енергетичний менеджмент. Посібник для слухачів навчальних курсів з енергетичного менеджменту/ Укладач А.А.Маліновський. – Львів: Регіональний центр з перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів у сфері енергозбереження та енергоменеджменту Національного університету “Львівська політехніка”, 2001. –100 с. (Бібліотека енергоменеджера. Випуск 2). 3. Енергозбереження та енергетичний менеджмент:Навчальний посібник/Бакалін Ю.І. – 3-е вид., перероб. Та доп. – Харків: БУРУН і К, 2006. – 320 с.: 55 іл.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).