Основи супервізії в організації

Спеціальність: Соціологія та розвиток людських ресурсів
Код дисципліни: 6.054.03.E.056
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.пед.н., доцент Ставкова С.Г.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни "Основи супервізії в організації" полягає в ознайомленні студентів з основними принципами, концепціями та практичними навичками, що стосуються супервізії в організаційному контексті.
Завдання: Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. Здатність оперувати базовим категоріально-понятійним апаратом соціології. Здатність до опанування та використання основних класичних та сучасних соціологічних теорій. Здатність аналізувати соціальні зміни, що відбуваються в Україні та світі в цілому. Знання технології супервізії в професійній діяльності.
Результати навчання: Використовувати понятійний апарат соціології в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності. Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми. Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі. Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач. Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань. Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації. Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури. Вміти розробляти програму соціологічного дослідження. Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів. Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців. Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога. Концептуальні наукові та практичні знання. Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання. Збір, інтерпретація та застосування даних. Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово. Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах щодо розвитку людських ресурсів на всіх рівнях. Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти. Здатність продовжувати навчання із значним ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пре-реквізити: Аналіз та діагностика соціальних процесів в організації, Управління людським капіталом в сучасних організаціях, Соціологічні виміри організаційної поведінки, Особистісна та комунікативна ефективність керівника. Ко-реквізити: Соціологія політики та електоральної поведінки, Соціальна інклюзія та розвиток людських ресурсів.
Короткий зміст навчальної програми: Головною метою є підготовка студентів до ролі ефективних супервізорів, здатних до керівництва та підтримки роботи колег у різних організаційних середовищах. Студенти будуть вивчати різні теорії та підходи до супервізії, включаючи моделі управління, розвитку та підтримки працівників; досліджуватимуть різні аспекти ролі супервізора, включаючи встановлення мети, планування та координацію роботи, комунікацію, навички конфліктного врегулювання та забезпечення ефективного функціонування команди; будуть ознайомлені з ключовими етапами процесу супервізії, включаючи встановлення цілей, планування сесій, використання методів спостереження та відгуку, вирішення проблем та оцінку розвитку працівників.
Опис: Визначення, цілі та складність супервізії. Роль та цілі професійної супервізії у соціальній роботі: теоретичні аспекти. Використання професійної супервізії найкращим чином. Моделі і функції професійної супервізії у соціальній роботі. Професійна супервізія як удосконалення персоналу. Адміністративний компонент у професійному супроводі. Професійна супервізія як технологія подолання професійного вигорання.
Методи та критерії оцінювання: робота на практичних заняттях (вибіркове усне опитування, доповіді, презентації), екзаменаційний контроль (тестовий контроль).
Критерії оцінювання результатів навчання: доповідь (якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність; правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом; культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу); рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки), презентація (відповідність тематиці практичного заняття; естетичне оформлення презентації; чітка, лаконічна доповідь; здатність відповісти на уточнюючі запитання; посилання на джерела)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Браун А., Боурн А. Супервізор у соціальній роботі: супервізія догляду в громаді, денних та стаціонарних установах / А.Браун, А Боурн: Пер. з англ. Т.Семигіної. – К.: Унів. вид-во «Пульсари», 2003. - 240 с. 2.ARLUKE, A. (1980) Roundsmanship: Inherent control on a medical teaching ward, Social Science and Medicine. 3.BARAK, M., PEARLMAN-AVNION, S. & GLANZ, J. (1997) Using developmentalsupervision to improve science and technologyinstruction in Israel, Journal of Curriculum and Supervision. 4.BOUD, D., COHEN, R. & WALKER, D. (1993) Using Experience forLearning (Buckingham, SRHE & Open University Press).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).