Коучінг і консультування в управлінні персоналом

Спеціальність: Соціологія та розвиток людських ресурсів
Код дисципліни: 6.054.03.E.057
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Професор Климанська Л.Д.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни та результати навчання: оволодіння і реалізація компетентностей, заявлених для даної дисципліни; формування уявлення про роль коучингу і консультування в системі управління персоналом в установах соціальної сфери; розуміння сутності коучингу та консалтингу як інноваційних методів управління персоналом організації; оволодіння навичками втручання в організаційні процеси управління, прийняття рішень та комунікації з методами коучингової та консалтингової діяльності; опанування здатності застосовувати технології консультування та коучингу з метою підвищення ефективності управлінської діяльності та праці персоналу в установах соціальної сфери.
Завдання: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері соціології, що передбачають застосування основних соціологічних теорій і методів та характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. ЗК 1. Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях. ЗК 8. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК 9. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК 14.Вміння виявляти проблеми і приймати обґрунтовані рішення. СК 4. Здатність збирати, аналізувати та узагальнювати соціальну інформацію з використанням соціологічних методів. СК 6. Здатність аналізувати та систематизувати одержані результати, формулювати аргументовані висновки та рекомендації. СК 8. Здатність дотримуватися у своїй діяльності норм професійної етики соціолога. ФКС 2.5.Здатність застосовувати практики стимулювання персоналу до професійного зростання;
Результати навчання: РН01. Використовувати понятійний апарат соціології в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності. РН02. Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми. РН03. Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі. РН04. Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач. РН05. Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань. РН06. Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач. РН07. Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації. РН08. Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури. РН09. Вміти розробляти програму соціологічного дослідження. РН10. Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів. РН11. Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців. РН12. Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити Соціологічні виміри організаційної поведінки Соціологія економіки та управління Управління людським потенціалом в сучасних організаціях Особистісна і комунікаційна ефективність керівника Людський капітал в екстремальних умовах Основи супервізії в організації Кореквізити Соціальна інклюзія та розвиток людських ресурсів Соціальний маркетинг
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Коучинг і консультування в управлінні персоналом» передбачає аналіз міждисциплінарної сфери знань, синтез існуючих підходів, концептів та теорій. У курсі розглядаються теми, пов'язані з кадровим менеджментом, актуальними аспектами практичного застосування коучингових та консультаційних технологій в управлінні персоналом та розвитку кадрового потенціалу організації. Вивчення дисципліни передбачає роботу студента на лекціях та практичних заняттях, а також самостійну роботу при опрацюванні тем зазначеної дисципліни та вивченні наукової літератури; виконання індивідуального науково-дослідного завдання та складання іспиту. Виклад теоретичних положень і виконання практичних завдань супроводжується тісною співпрацею викладача та студентів, що значно підвищує рівень ефективності засвоєння знань.
Опис: Сутність коучингу як інструменту управління персоналом. Історія виникнення та розвиток коучингу в сучасному світі. Підходи до визначення поняття «коучинг». Специфіка коучингу у порівнянні з іншими видами надання допомоги особистості. Мета та завдання коучингу. Види коучингу.Клієнти коуча. Вивчення запиту та оцінка ресурсів клієнта. Типи коучингових розмов. «Зона комфорту». Роль емоцій під час коучингового процесу. Мотивація до змін як основа коучингового процесу. Подолання перешкод на шляху коучінга. Зовнішні перешкоди. Внутрішні перешкоди. Переваги коучингу як методу управління персоналом.
Методи та критерії оцінювання: 1. Оцінювання здобувачів освіти з дисципліни «Коучинг і консультування в управлінні персоналом в установах соціальної сфери» здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання. 2. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання є його тематика, завдання до практичних та індивідуальних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій. 3. Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється після виконання здобувачами освіти робочої програми у повному обсязі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих програмних результатів навчання з використанням методів комплексної діагностики: семестровий контроль (СК) знань здобувачів освіти здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), та виконання контрольного заходу (КЗ).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Бала, Р.Д. (2013). Економічне оцінювання та розвиток коучингу на промислових підприємствах: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. ек. наук. Львів. Воронова, С.В. (2018). Коуч-технологія для директора школи. Харків : Основа. Гонтарева, І.В. (2010). Управління консалтинговою діяльністю. Х. : Вид. ХНЕУ. Кузьмін О.Є., Князь, С.В., Литвин, І.В., Зінкевич, Д.К. (2010). Креативний менеджмент : навч. посіб. Л. : Нац. ун-т “Львівська політехніка”. Нежинська, О.О. Тименко, В.М. (2017). Основи коучингу : навчальний посібник. Київ; Харків : ТОВ «ДІСА ПЛЮС». Соколенко, В.А., Лінькова О.Ю. (2018). Основи управлінського консультування : навч.-метод. посіб. Харків : НТУ «ХПІ». Шелегеда, Б.Г., Шарнопольська, О.М., Василишина, Л.М. (2013). Основи управлінського консультування: навч. посіб. Донецьк: ТОВ „ВРА „Епіцентр”. Шубалий, О.М., Рудь, Н.Т., Гордійчук, А.І. (2018). Управління персоналом : підручник Луцьк : ІВВ Луцького НТУ.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).