Теорія ймовірностей і математична статистика

Спеціальність: Філологія (прикладна лінгвістика)
Код дисципліни: 6.035.10.O.022
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Вища математика
Лектор: Орищин О.Г., Клапчук М.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – формування у студентів базових математичних знань для розв’язування задач у професійній діяльності, вмінь аналітичного мислення та математичного формулювання технічних задач.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: • загальні компетентності: 1. Здатність до письмової та усної комунікації українською та англійською (чи іншою) мовами. 2. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області. 3. Уміння бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комунікацію, та здатність визначати та враховувати ці фактори в конкретних ситуаціях, а також уміння управляти часом. 4. Здатність застосовувати знання для розв’язання якісних та кількісних задач, а також продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення. 5. Здатність проводити пошук та опрацювання інформації з різних джерел та здійснювати її аналізування, а також здатність до адаптації та дії в новій ситуації. 6. Орієнтація на безпеку та збереження навколишнього природного середовища, а також на підприємницький дух, ініціативність через здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в управлінні наукою та в предметній області. 7. Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій. • фахові компетентності: 1. Здатність розуміти та уміло використовувати лінгвістичні, математичні та числові методи в професійній галузі. 2. Здатність проводити комплексне маркетингове дослідження зовнішнього ринку, пошук, вибір та встановлення контактів із закордонним партнером.
Результати навчання: 1. Розв’язувати задачі використовуючи класичне і геометричне означення ймовірності. 2. Розв’язувати задачі, використовуючи умовні ймовірності, формулу множення ймовірностей, формулу повної ймовірності, формулу Байєса. Перевіряти події на незалежність, незалежність в сукупності, знаходити ймовірності незалежних подій. 3. Користуючись формулою схеми Бернуллі і асимптотичними формулами в схемі Бернуллі, знаходити ймовірності подій в схемі незалежних випробувань. 4. Знаходити числові характеристики випадкових величин, розподіл функції випадкової величини. 5. Знаходити числові характеристики випадкових векторів. 6. Знаходити математичне сподівання, кореляційну функцію випадкової функції, математичне сподівання, кореляційну функцію від похідної і інтеграла випадкової функції. 7. Оволодіти основними фактами та методами математичної статистики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Алгебра та аналіз Дискретна математика
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Теорія ймовірностей та математична статистика» складається з розділів: «Випадкові події», «Одновимірні випадкові величини», «Багатовимірні випадкові величини», «Закон великих чисел», «Випадкові функції» та «Елементи математичної статистики».
Опис: 1. Випадкові події 2. Одновимірні випадкові величини 3. Багатовимірні випадкові величини 4. Елементи математичної статистики
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою усного опитування на практичних заняттях, контрольних та самостійних робіт, індивідуальних розрахунково-графічних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Навчальна дисципліна, завершується семестровим контролем, форма якого передбачена навчальним планом із виставленням семестрової оцінки. Семестрова оцінка складається із суми балів, передбачених на поточний контроль (40 балів) та екзаменаційний контроль (60 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дрогомирецька Х.Т. та ін. Теорія ймовірностей і математична статистика. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 396 с. 2. Бобик О.І., Берегова Г.І., Копитко Б.І. Теорія ймовірностей і математична статистика. – Київ : Видавничий дім “Професіонал”, 2007. – 558 с. 3. Вентцель Е.С. Теория вероятностей. – М.: Наука, 1973. 4. Жлуктенко В. І, Наконечний С. І. Теорія ймовірностей. — К: КНЕУ, 1999. 5. Турчин В.М. Математична статистика. — К.: Вид. центр «Академія», 1999.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).