Сучасні інструменти маркетингових досліджень

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 8.075.00.O.003
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: д.е.н., проф. Крикавський Є.В.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Поглибити теоретичні знання та практичні уміння і навики у галузі управління та адміністрування за спеціальністю маркетинг, розвинути філософські та мовні компетентності, проводити власні наукові дослідження, результати яких мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Здатність працювати в міжнародному контексті. Фахові компетентності: Здатність планувати i виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у теорії, методології i практиці сучасного маркетингу та дотичних до нього міждисциплінарних напрямах. Здатність застосовувати сучасні методи та інструменти маркетингу, цифрові технології, ресурси та економіко-математичні методи i моделі у науковій та педагогічної діяльності. Здатність до критичного переосмислення i розвитку сучасної теорії, методології та практики маркетингу в ході проведення власних оригінальних наукових досліджень. Здатність виявляти, ставити i вирішувати проблеми дослідницького характеру в сфері маркетингу, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних досліджень та публікацію ix результатів у профільних фахових вітчизняних i зарубіжних виданнях, що входять до міжнародних наукометричних баз даних.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни здобувач повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Знання: теоретичні та прикладні основи проведення маркетингових досліджень та сфер їх застосування; класична та сучасна методологічно-методична база досліджень соціально-економічних явищ і процесів у різних сферах маркетингу; Уміння: застосовувати одержані знання для формулювання та обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у конкретній області дослідження; обирати і застосовувати методологію та інструментарій наукового дослідження при здійсненні теоретичних й емпіричних досліджень у сфері маркетингу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пре-реквізити: - Ко-реквізити: Методи дослідження операцій в маркетингу
Короткий зміст навчальної програми: Вивчає еволюцію методів маркетингових досліджень та особливості глобальних маркетингових досліджень, практику розроблення дослідницького проекту, вибору різних маркетингових інструментів для вирішення конкретних завдань з врахуванням специфіки об’єкту дослідження та форс-мажорних ситуацій у ринковому середовищі, розкриває можливості застосування методів економіко-математичного моделювання і кластерного аналізу, прикладні аспекти щодо застосування хмарних технологій у процесі маркетингових досліджень за різними їх напрямками.
Опис: Маркетингові дослідження в глобальному світі. . Дескриптивні і пошукові маркетингові дослідження. Формування дослідницького проекту. Стандартизоване маркетингове інформаційне обслуговування. Методи кореляційно-регресійного аналізу та їх застосування в маркетингових дослідженнях. Методи дискримінантного і кластерного аналізу та їх застосування в маркетингових дослідженнях. Сучасні програмні продукти, їх використання в процесі маркетингових досліджень та інтерпретація результатів дослідження
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль роботи студента: - усне опитування на практичних заняттях; - представлення результатів індивідуальних завдань у формі звітів та презентацій; - виконання контрольних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100 %), зокрема усне опитування 30 %, виконання індивідуальних завдань (40 %), виконання контрольної роботи (30 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Маркетингові дослідження: підручник / Н.С. Косар, О.Б. Мних, Є.В. Крикавський, С.В. Леонова. Львів: Вид-во Національний університет «Львівська політехніка», 2018. 460 с. 2. Решетілова Т.Б., Довгань С.М. Маркетингові дослідження: підручник. Дніпропетровськ, 2015. 357 с. 3. Старостіна А.О. Маркетингові дослідження національних і міжнародних ринків: підручник. Київ, 2012. 480 с. 4. Тєлєтов О.С. Маркетингові дослідження: навч. посібник. Київ, 2010. 299 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» ( затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол №35).