Педагогічна практика

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 8.075.00.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: Гринів Н.Т., к.е.н., доц.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни аспірант повинен уміти: - володіти основами науково-методичної та навчально-методичної роботи: навичками структурування та психологічно грамотного перетворення наукових знань у навчальний матеріал, систематизації навчальних та виховних завдань; методами та засобами складання задач, вправ, тестів з різних тем, усного та письмового переказу предметного матеріалу, різноманітними освітніми технологіями; - вміти здійснити постановку навчальної мети, вибрати тип, вид занять, використовувати різні форм організації навчальної діяльності: діагностику, контроль та оцінку ефективності навчальної діяльності; - структурувати і представляти навчальні матеріали, використовувати різні способи активізації навчальної діяльності, знати особливості професійної риторики, за допомогою різних способів та прийомів оцінювати навчальну діяльність у вищій школі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: Іноземна мова для академічних цілей, Професійна педагогіка - кореквізити: -
Короткий зміст навчальної програми: Ознайомлення з закладом вищої освіти – базою педагогічного практикуму. Застосування методів науково-педагогічних досліджень у закладі вищої освіти. Ознайомлення з діяльністю профільної кафедри та її місцем у структурі закладу вищої освіти. Ознайомлення з педагогічною і викладацькою практикою провідних науково-педагогічних працівників профільної кафедри. Набуття навичок підготовки методичних матеріалів за окремою дисципліною. Засвоєння практичних навичок викладацької діяльності. Ознайомлення з правилами академічної доброчесності. Виконання індивідуального завдання. Підготовка загального звіту.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (70%): робота на практичних заняттях. - підсумковий контроль (30%, залік): семестровий контроль.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Аймедов К.В., Бабієнко В.В., Бабієнко В.А., Сторож В.В. Загальна педагогіка та історія педагогіки: підручник. К.: Видавничий дім «Слово», 2014. 352 с. 2. Гладуш В.А., Лисенко Г.І. Педагогіка вищої школи: теорія, практика, історія: навч. посіб. Дніпропетровськ. 2014. 416 с. 3. Зайченко І.В. Педагогіка: підручник: К.: Видавництво Ліра-К. 2016. 608 с. 4. Мороз О.Г., Юрченко В.І. Педагогіка і психологія вищої школи: навч. посіб. К.: НПУ. 2003. 276 с. 5. Нагаєв В.М. Методика викладання у вищій школі: навч. посіб. К.: ЦУЛ. 2007. 222 с. 6. Нікітіна І.В. Психологія та педагогіка вищої школи: навчально-методичний комплекс. К.: Національна академія управління. 2006. 118 с. 7. Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. К.: ЦУЛ. 2009. 472 с. 8. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: навч. посіб., К.: ТОВ «Філ-студія». 2006. 320 с. 9. Пономарьова Г., Репко І., Одарченко В. Практикум з педагогіки: навч. посібник. Харків: ТО Ексклюзив. 2016. 243 с. 10. Слєпкань З.І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі: навч. посіб. К.: Вища школа. 2005. 239 с. 11. Теслюк В.М. Основи педагогічної майстерності викладача вищої школи: підруч. К.: ДААКіМ. 2015. 361 с. 12. Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. Київ: Академвидав. 2014. 456 с. 13. Шадських Ю.Г. Психологія і педагогіка: навч. посіб. Видавництво «Магнолія 2006». 2012. 320 с.