Системний аналіз в маркетингу
Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 8.075.00.M.031
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: д.е.н., професор Мних О. Б., кафедра маркетингу та логістики
к.е.н., доцент Леонова С.В., кафедра маркетингу та логістики
к.е.н., доцент Гірна О.Б., кафедра маркетингу та логістики
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
фахові компетентності професійного спрямування:
Здатність застосовувати сучасні методи та інструменти маркетингу, цифрові технології, ресурси та економіко-математичні методи i моделі у науковій та педагогічної діяльності.
Здатність до виявлення i формалізації закономірностей розвитку cy6’єктів ринкових відносин на основі фундаментальних та прикладних досліджень, розроблення рекомендацій щодо підвищення ефективності маркетингових систем.
Здатність опрацьовувати обґрунтовані послідовності, моделі, механізми, системи тощо для чітко визначених економічних об’єктів у сфері маркетингу
Результати навчання: Планувати i виконувати емпіричні та/або теоретичні дослідження з маркетингу та дотичних міждисциплінарних напрямів з використанням сучасних інструментів та дотриманням норм професійної i академічної етики, критично аналізувати результати власних досліджень i результати інших дослідників у контексті усього комплексу сучасних знань щодо досліджуваної проблеми.
Вільно презентувати та обговорювати з фахівцями i нефахівцями результати досліджень, наукові та прикладні проблеми маркетингу державною та іноземною мовами, оприлюднювати результати досліджень у наукових публікаціях у провідних міжнародних наукових виданнях.
Розробляти моделі взаємодії окремих економічних агентів та механізми впливу на них
Адаптувати та застосовувати в маркетингу апарат наукових досліджень суміжних спеціальностей і галузей знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: -
Кореквізити: -
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання здобувачам вищої освіти ступеня доктора філософії знань про сутність і сферу застосування системного аналізу, зміст його методів та їх вплив на маркетингову діяльність підприємства, а також формування практичних навичок прийняття обґрунтованих управлінських рішень з використанням системного підходу до аналізу змінної ринкової ситуації.
Опис: Предмет, методи і задачі курсу. Роль системного аналізу в економіці і в маркетингу. Методологічні засади системного аналізу. Принципи системності та ізоморфізму Тенденції розвитку системного підходу в умовах VUCA-світу. Характеристика системи та її основних властивостей . Побудова систем і дослідження ефекту синергії . Ієрархічні системи. Поняття про систему маркетингу, особливості її елементів і зв’язків між ними. Адаптивність систем і розвиток системно-рефлексивного маркетингу. Принцип Ешбі, як обґрунтування ієрархічної структури. Методологія системного аналізу та її прикладні аспекти у сфері маркетингу. Загальна характеристика сучасних методів системного аналізу і структурне моделювання. Гібридні моделі та їх особливості. АМВ-файли та їх роль у багатовимірному моделюванні процесів. Оптимальність системи та пошук оптимальних управлінських рішень хз використанням хмарних технологій. Розвиток економічної метрології в умовах сервісної економіки.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (40%): письмова компонента роботи (55%), усна компонента опитування ( 5%).
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Поточний контроль роботи передбачає оцінювання знань здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії на практичних заняттях (оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті);
2. Екзаменаційний контроль: оцінювання знань студентів на екзамені, що передбачає письмову та усну компоненту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Вітлінський В. В. Економіко-математичні методи та моделі: оптимізація: Навч. посібник / Вітлінський В. В., Терещенко Т. О., Савіна С. С. - К. : КНЕУ, 2016. - 303 с.
2. Економіко-математичне моделювання: Навч. посібник / [Р.В. Фещур, В.П. Кічор, І.Я. Олексів та ін.]. – Львів: Бухгалтерський центр «Ажур», 2010. – 340 с.
3. Економіко-математичне моделювання: Навч. посібник / За ред. О. Т. Іващука. – Тернопіль: ТНЕУ «Економічна думка», 2008. – 704 с.
4. Економіко-математичні методи та моделі: Навч. посібник. / За заг. ред. В.М. Мацкул - Одеса: ОНЕУ, 2018.- 404 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).