Методи дослідження операцій в маркетингу
Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 8.075.00.O.006
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Косар Н.С.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Спеціальні (фахові) компетентності:
Здатність планувати i виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у теорії, методології i практиці сучасного маркетингу та дотичних до нього міждисциплінарних напрямах.
Здатність застосовувати сучасні методи та інструменти маркетингу, цифрові технології, ресурси та економіко-математичні методи i моделі у науковій та педагогічної діяльності.
Здатність до провадження науково-організаційної діяльності та управління науково-дослідницькими проектами.
Здатність виявляти, ставити i вирішувати проблеми дослідницького характеру в сфері маркетингу, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних досліджень та публікацію ix результатів у профільних фахових вітчизняних i зарубіжних виданнях, що входять до міжнародних наукометричних баз даних.
Здатність опрацьовувати обґрунтовані послідовності, моделі, механізми, системи тощо для чітко визначених економічних об’єктів у сфері маркетингу.
Результати навчання: Знання:
теоретичні та прикладні основи усього спектру різновидів маркетингу та сфер їх застосування; класична та сучасна методологічно-методичної база досліджень соціально-економічних явищ і процесів у різних сферах маркетингу;
Уміння:
застосовувати одержані знання з різних предметних сфер маркетингу для формулювання та обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у конкретній області дослідження; обирати і застосовувати методологію та інструментарій наукового дослідження при здійсненні теоретичних й емпіричних досліджень у сфері маркетингу; здійснювати економіко-математичне моделювання та соціально-економічне діагностування різних процесів та об’єктів у сфері маркетингу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Філософія і методологія науки, Сучасні інструменти маркетингових досліджень
Кореквізити: Дослідницький семінар в маркетингу
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання здобувачам знань про методологію проектування та критерії оптимізації маркетингових рішень, а також формування практичних навичок щодо використання оптимізаційних методів і моделей в маркетинговій діяльності
Опис: Основні поняття дослідження операцій та етапи операційного дослідження. Багатокритеріальні задачі та їх використання в маркетингу. Ігрові задачі дослідження операцій. Використання моделей масового обслуговування в економічних дослідженнях. Формування моделей динамічного програмування.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь студента при вивченні дисципліни включають:
1. Поточний контроль роботи студента:
- розв’язування аналітико-розрахункових завдань.
2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент)
Письмова компонента:
- завдання 1-го рівня – тести із однією правильною відповіддю;
- завдання 2-го рівня – тести із декількома правильними відповідями;
- завдання 3-го рівня – розв’язати задачі.
Усна компонента:
- усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: виконання аналітико-розрахункових завдань та опитування на практичних заняттях (30%);
Підсумковий контроль: контрольний захід, екзамен (70 %) - письмова компонента 55 %, усна компонента 15%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Боровик О.В., Боровик Л.В. Дослідження операцій в економіці: Навч. посібник. Київ: Центр учбової літератури, 2007. 424 с.
2. Економіко-математичні методи та моделі: Навч. посібник. / За заг. ред. В.М. Мацкул. Одеса: ОНЕУ, 2018. 404 с.
3. Моделювання економічних процесів: Навч. посібник / П.І. Островський, О.М. Гострик, Т.П. Добрунік, О.В. Радова. Одеса: ОНЕУ, 2012. 132 с.
4. Ульянченко О.В. Дослідження операцій в економіці: Підручник. Суми: Видавництво «Довкілля», 2010. 594 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).