Еволюція маркетингу: теорія і прикладні проблеми

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 8.075.00.M.023
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: д.е.н., проф. Бочко О.Ю., д.е.н., проф. Крикавський Є.В.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою складання даної дисципліни є формування знань і навичок щодо використання сучасних інструментів в маркетингу, відпрацювання практичних навичок вирішення маркетингових завдань і пошуку резервів удосконалення маркетингової діяльності підприємств
Завдання: Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у сфері маркетингу, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власні наукові дослідження, результати яких мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу Здатність усно i письмово презентувати та обговорювати результати наукових досліджень та інноваційних розробок українською та іноземною мовами, глибоке розуміння іншомовних наукових текстів за напрямом досліджень. Здатність застосовувати сучасні методи та інструменти маркетингу, цифрові технології, ресурси та економіко-математичні методи i моделі у науковій та педагогічної діяльності.Здатність до критичного переосмислення i розвитку сучасної теорії, методології та практики маркетингу в ході проведення власних оригінальних наукових досліджень.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни доктор філософії повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: • проводити сегментування ринків, • використовувати методи розробки продукції, • моделювати канали розподілу товарів, • розробляти комплекс маркетингових комунікацій; • обробляти маркетингову інформацію, • визначати коло потенційних споживачів, ціну продукції, її конкурентоспроможність, • планувати комплекс маркетингу; розробляти маркетингову стратегію
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Академічне підприємництво Дослідницький семінар в маркетингу
Короткий зміст навчальної програми: В результаті вивчення дисципліни фахівець-маркетолог повинен: знати характеристики основних типів ринків, принципи сегментації цих ринків, методи розробки продукції, канали розподілу товарів, маркетингові комунікації, різні підходи до стратегії маркетингу, особливості міжнародного маркетингу; вміти зібрати маркетингову інформацію, обробити її, визначити коло потенційних споживачів, ціну продукції, її конкурентоспроможність, спланувати комплекс маркетингу. Підготовлений фахівець повинен вміти розробити маркетингову стратегію для ефективного впровадження комплексу маркетингу.
Опис: Основні категорії та принципи маркетингу Потреби та їх класифікація у маркетингу Вплив мікро- та макросередовища на діяльність підприємств Процес прийняття рішення про купівлю товару Комплекс маркетингу підприємства та види маркетингу Сучасні проблеми маркетингу Глобальний маркетинг Інтерактивний маркетинг Індивідуальний маркетинг Товар та товарна політика підприємства Ціна, цінова політика підприємства та цінова еластичність попиту на товар Канали збуту продукції Маркетингова комунікаційна політика, фактори впливу Планування маркетингової діяльності Організування та контролювання маркетингової діяльності
Методи та критерії оцінювання: Усні, письмові, контрольні тести
Критерії оцінювання результатів навчання: опрацювання практичних занять, усне опитування (30%); підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Люльчак З.С. Маркетинг 1 : Навч.посібик// Карий О.І., Люльчак З.С. – Львів: Видавництво Магнолія-2006, 2014.- 297 с. 2. Гаркавенко С.С. Маркетинг: Підручник для вузів. К.: Лібра, 2007. – 720 с. 3. Маркетинг: Підручник/ В. Руделіус, О.М. Азарян, О.А. Виноградов та ін.- К.: Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент освіти в Україні», 2005. – 422 с. 4. Герасимчук В.Г. Маркетинг: теорія і практика: Навч.посібник. – К.: Вища школа, 1994. – 327 с. 5. Основи маркетингу: Навч. посібник/ Чеботар С.І., Ларіна Я.С., Шевчик М.Г. та ін.– К.: Наш час, 2006. – 240 с. 6. Крикавський Є.В. та ін. Маркетингова товарна політика: Навч.посібник. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2008. – 276 с. 7. Крикавський Є.В. та ін. Маркетингова політика розподілу: Навч.посібник. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2009. – 232 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).