Економіка ідей і інтелектуальна власність

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 8.075.00.M.024
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Мамчин М.М.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у сфері маркетингу, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власні наукові дослідження, результати яких мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. .
Завдання: Здатність розв’язувати комплексні проблеми у сфері маркетингу на основі системного наукового світогляду та загального культурного кругозору із дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності. Здатність планувати i виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у теорії, методології i практиці сучасного маркетингу та дотичних до нього міждисциплінарних напрямах. Здатність усно i письмово презентувати та обговорювати результати наукових досліджень та інноваційних розробок українською та іноземною мовами, глибоке розуміння іншомовних наукових текстів за напрямом досліджень. Здатність до провадження науково-організаційної ді Здатність до виявлення i формалізації закономірностей розвитку cy6’єктів ринкових відносин на основі фундаментальних та прикладних досліджень, розроблення рекомендацій щодо підвищення ефективності маркетингових систем
Результати навчання: Розробляти та реалізовувати наукові та/або інноваційні проекти, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику i розв’язувати значущі наукові та технологічні проблеми маркетингу з урахуванням соціальних. економічних та правових аспектів. Представляти та оприлюднювати результати самостійних оригінальних наукових досліджень, які мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення з дотриманням належної академічної доброчесності, а також демонструвати володіння методологією викладання професійно-орієнтованих дисциплін i нести відповідальність за навчання інших. Адаптувати та застосовувати в маркетингу апарат наукових досліджень суміжних спеціальностей і галузей знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити: сучасні інструменти маркетингових досліджень; пререквізити: комунікаційний менеджмент; управління взаємовідносинами із зацікавленими сторонами (стейкхолдерами).
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання здобувачам знань про сутність економіки ідей і інтелектуальної власності. Дисципліна передбачає набуття здобувачами навичок практичної реалізації генерованих ідей і оцінки їх вартості.
Опис: Поняття ідей. Відмінність ідей, знань та інформації від традиційних ресурсів. Ідеї як стратегічний ресурс інноваційних змін. Сутність інтелектуального капіталу підприємства, організації, установи. Структура інтелектуального капіталу, місце ідей в структурі інтелектуального капіталу. Оцінка інтелектуального капіталу. Методи оцінки інтелектуального капіталу. Поняття інтелектуальної власності. Основні інститути права інтелектуальної власності. Комерційна реалізація інтелектуальних продуктів. Методи оцінки вартості прав на об’єкти інтелектуальної власності. Відповідальність за порушення прав на об’єкти права інтелектуальної власності. Правова та інформаційна захищеність інтелектуальної продукції
Методи та критерії оцінювання: Опрацювання практичних занять, усне опитування (30%); підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: виконання аналітико-розрахункових завдань та опитування на практичних заняттях (30%); Підсумковий контроль: контрольний захід, екзамен (70 %) - письмова компонента 55 %, усна компонента 15%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Федулова Л.І. Економіка знань: підручник, НАН України, Ін-т економіки та прогнозування НАН України. К. 2009.; Мікульонок І.О. Основи інтелектуальної власності: Навч. посібник. Нац. тех. університет України «Київ, політехн. ін-т» К.: 2005. 230 с.; Основи інтелектуальної власності: Навч. посібник / А.О. Бояр, Волин. нац. ун-т. ім. Лесі Українки. Луцьк: Волин. нац. ун-т. ім. Л.Українки, 2010. 265 с.; Дорофієнко В.В. Менеджмент в науково-технічній діяльності: Підручник. Донецьк: «ВІК», 2011.421 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).