Дослідницький семінар у галузі управління та адміністрування

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 8.076.00.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.е.н, проф. Фарат О.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: розвиток навичок проведення самостійних наукових досліджень та вмінь та чітко визначати актуальність, мету та завдання дослідження, які допоможуть аспірантам здійснювати дисертаційні дослідження на належному рівні та у відповідності до встановленого плану.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: - здатність працювати автономно. - здатність приймати обґрунтовані рішення. фахових: - здобуття глибинних знань із спеціальності, за якою аспірант проводить дослідження, зокрема, основних концепцій, розуміння теоретичних і практичних проблем, історії розвитку та сучасного стану наукових знань за обраною спеціальністю, оволодіння термінологією з досліджуваного наукового напряму в обсязі кредитів ЄКТС відповідно до стандартів вищої освіти.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - ініціювання інноваційних комплексних проектів, лідерство та повна автономність під час їх реалізації - соціальна відповідальність за результати прийняття стратегічних рішень - здатність саморозвиватися і самовдосконалюватися протягом життя, відповідальність за навчання інших. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: - знати найбільш передові концептуальні та методологічні знання в галузі науково-дослідної та/або професійної діяльності і на межі предметних галузей. - уміти розробляти та реалізовувати проекти, включаючи власні дослідження, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику і розв’язання значущих соціальних, наукових, культурних, етичних та інших проблем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Педагогічна практика Методи дослідження у підприємництві, торгівлі та біржовій діяльності Академічні та чисельні методи дослідження
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Дослідницький семінар у галузі управління та адміністрування» є обов’язковою навчальною дисципліною і спрямована на розвиток навичок проведення самостійних наукових досліджень та вмінь чітко визначати актуальність, мету та завдання дисертаційного дослідження.
Опис: Тема 1. Особливості наукової роботи і наукове спілкування. Тема 2. Загальні правила виконання науково-дослідних робіт у галузі управління та адміністрування. Тема 3. Наукові дослідження кафедри ПЕЕТ Національного університету «Львівська політехніка». Тема 4. Вивчення стану розробленості досліджуваної проблеми у галузі управління та адміністрування. Тема 5. Розробка наукового аппарату дослідження. Тема 6. Проведення дослідження і формулювання висновків у галузі управління та адміністрування. Тема 7. Укладання тексту і оформлення науково-дослідницької роботи у галузі управління та адміністрування.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій, доповідей; відповіді при допуску та захисті лабораторної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%): виконання та захист практичних робіт, захист контрольної роботи, письмовий експрес-контроль. Підсумковий контроль (70%): усна компонента (10%); письмова компонента (60%). Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни проводиться згідно з Положенням «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів», затвердженим Ректором Національного університету «Львівська політехніка» 23 січня 2019 р. За виконання усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР) виставляють максимальну кількість балів за такими критеріями: своєчасність виконання; самостійність виконання; правильність методики вирішення завдання та алгоритму її реалізації; достовірність результатів; відповідність одиниць вимірювання; аргументованість висновків; відповідність звіту встановленим вимогам. Порядок виставляння балів за ОІР у % від максимальної кількості балів виділених на певний вид ОІР: 0% – завдання не виконано або виявлено плагіат чи встановлено факт несамостійного виконання ОІР; 40% – завдання виконано частково та містить суттєві помилки методичного або розрахункового характеру; висновки не аргументовані і не конкретні, звіт підготовлено недбало; 60% – завдання виконано повністю і вчасно, проте містить суттєві помилки у розрахунках або методиці; висновки містять окремі недоліки, судження студента не достатньо аргументовані; звіт підготовлено з незначним відхиленням від вимог; 80% – завдання виконано повністю і вчасно, проте містить окремі несуттєві недоліки (розмірності, висновки, оформлення тощо); 100% – завдання виконано правильно, вчасно і без зауважень Студент зобов’язаний дотримуватися встановленого графіку виконання ОІР. Оцінювання результатів навчання студента здійснюють відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Університеті: 100-88 балів – Атестований з оцінкою «відмінно» 87-71 балів – Атестований з оцінкою «добре» 70-50 балів – Атестований з оцінкою «задовільно» 49-26 балів – Не атестований 25-00 балів – Не атестований з оцінкою «незадовільно» Атестований з оцінкою «відмінно» – відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; виконанню усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР); Атестований з оцінкою «добре» – відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; виконанню усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР), допускаючи окремі помилки; Атестований з оцінкою «задовільно» – відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки; виконанню усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР), допускаючи при їх використанні суттєві помилки; Не атестований – відповідає незнанню основного програмного матеріалу; не володінню у достатній мірі основними поняттями курсу; виконанню більше 50 % ОІР з навчальної дисципліни; Не атестований з оцінкою «незадовільно» – відповідає не розумінню сутності поставлених питань та не володінню у достатній мірі основними поняттями курсу; виконанню менше 50 % ОІР з навчальної дисципліни (хоча б з одного їх виду). У разі відпрацювання всіх ОІР студент отримує допуск до екзаменаційного контролю.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Електронна дисципліна «Дослідницький семінар у галузі управління та адміністрування» у Віртуальному навчальному середовищі Львівської політехніки - (https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=12922) 2. Методичні вказівки для практичних занять з дисципліни «Дослідницький семінар у галузі управління та адміністрування» для студентів денної форми навчання із спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність». Рекомендована література Базова 1. Бублик С. Г. Світові тенденції розвитку системи вищої освіти та місце в ній дослідницького процесу / С. Г. Бублик, Т. М. Велентейчик, Т. В. Гончарова // Наука та наукознавство : міжнар. наук. журн. – 2019. – № 1(103). – С. 46–67. 2. Бублик С. Г. Тематичне ядро публікацій дослідника: наукометр. підхід / С. Г. Бублик // Наука та наукознавство : міжнар. наук. журн. – 2019. – № 4(106). – С. 52–67. 3. Входження національної системи вищої освіти в європейський простір вищої освіти та наукового дослідження : моніторингове дослідження : аналітичний звіт / [кер. авт. кол. Т. В. Фініков] ; Міжнар. благодійний фонд "Міжнар. фонд досліджень освітньої політики". - К. : Таксон, 2012. - 55 с. 4. Данильян О. Г. Організація та методологія наукових досліджень : навч. посіб. / О. Г. Данильян, О. П. Дзьобань. — Харків : Право, 2017. — 448 с. 5. Загальні вимоги до оформлення наукової, навчальної та навчально-методичної літератури: метод. рек. для наук.-пед. працівників / уклад.: Н. М. Ніколаєнко, Т. О. Рудич. — Харків: ХНТУСГ, 2019. — 83 с. 6. Зінсер В. Текст-пекс-шмекс. Магія переконливих текстів / пер. з англ. Д. Кожедуб. – К.: Наш формат, 2018. – 288 с. 7. Ісакова Н. Б. Потенціал та досягнення вузівської науки України / Н. Б. Ісакова // Наука та наукознавство : міжнар. наук. журн. – 2017. – № 2(96). – С. 90–111. Допоміжна 1. Системний підхід і моделювання в наукових дослідженнях : підручник / М. П. Бутко, І. М. Бутко, М. Ю. Дітковська та ін. ; за заг. ред. Бутка М. П. — Київ : Центр учбової літератури, 2014. — 360 с. 2. Палеха Ю. Основи науково-дослідної роботи : навч. посіб. / Ю. І. Па леха, Н. О. Леміш. — Київ : Ліра-К, 2016. — 336 с. 3. Клименюк О. В. Виклад та оформлення результатів наукового дослідження : авторський підручник / Олександр Клименюк. - Ніжин: Аспект-Поліграф, 2007. - 397с. 4. Шаравара Т. О. Інформаційний пошук і робота з бібліотечними ресурсами : навч. посіб. / Т. О. Шаравара. — Київ : Ліра-К, 2017. — 256 с. 5. Якимчик А. І. Щодо проблеми використання в Україні наукометричних показників: на прикладі аналізу публікаційної активності окремого науковця / А. І. Якимчик // Вісн. Нац. акад. наук України. – 2020. – № 9. – С. 66–77. 6. King, Gary, Designingsocialinquiry : scientificinferenceinqualitativeresearch / GaryKing, Robert O. Keohane, SidneyVerba. - Princeton, N.J. : PrincetonUniversityPress, c1994. - xi, 245 p. 35.Kosiv, Hanna, Howtowrite a researchpaper : a manualforstudents / HannaKosiv. - Львів : Колесо, 2011. - 63 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).