Управління підприємництвом на засадах сталого розвитку

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 8.076.00.M.031
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Доктор економічних наук, професор Князь С.В.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у молодих науковців володіння сучасними теоретичними та методичними концепціями з управління економічним розвитком підприємництва та вивчення досвіду суб’єктів підприємництва у сфері реалізації концепції сталого розвитку.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні: - оволодіння загальнонауковими (філософськими) компетентностями, спрямованими на формування системного наукового світогляду, професійної етики та загального культурного кругозору. фахові: - здобуття глибинних знань із спеціальності, за якою аспірант проводить дослідження, зокрема, основних концепцій, розуміння теоретичних і практичних проблем, історії розвитку та сучасного стану наукових знань за обраною спеціальністю, оволодіння термінологією з досліджуваного наукового напряму в обсязі кредитів ЄКТС відповідно до стандартів вищої освіти. - здатність до критичного переосмислення і розвитку сучасних теорій, методологій, об'єктів досліджень й практик, із застосуванням системного підходу до врахування неекономічних аспектів з різних галузей знань, у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. - здатність усно та/або письмово презентувати, обговорювати, апробовувати результати досліджень, розробок, проєктів українською та іноземною мовами. - здатність застосовувати сучасні теоретично-методичні положення у сфері економічного розвитку підприємництва із урахуванням положень концепції сталого розвитку.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Мати передові концептуальні, методологічні знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності та/або на межі предметних галузей, а також дослідницькі навички, які є достатніми для проведення наукових, прикладних досліджень на рівні актуальних світових досягнень, отримання нових знань та/або здійснення інноваційної професійної діяльності Знання сучасних теоретичних та методичних концепції з управління економічним розвитком підприємництва, обізнаність із досвідом підприємств у сфері реалізації концепції сталого розвитку. Вільне спілкування з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством в цілому Використання академічної української та іноземної мови у професійній діяльності та дослідженнях Уміння критично аналізувати, оцінювати і синтезувати нові та комплексні ідеї. Уміння аналізувати теоретичні положення та досвід підприємств із практичного втілення концепції сталого розвитку з метою узагальнення та виявлення базових тенденцій. Вміння управляти розвитком торговельного підприємництва із урахуванням офшорних можливостей. Уміння адаптувати і вдосконалювати управлінські процеси на основі врахування трансформації управлінських підходів, зумовленої євроінтеграційними процесами. Здатність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Евристика та синектика Управління підприємництвом на засадах методів евристики Дослідницький семінар у галузі управління та адміністрування Синектика в системі управління позиціонуванням і просуванням товарів до споживача Методи дослідження у підприємництві, торгівлі та біржовій діяльності Моделювання біржової динаміки на засадах концепції рефлективності
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються питання розробки логічних та обґрунтованих послідовностей систем, механізмів, моделей, тощо для конкретних економічних об’єктів у сфері економічного розвитку підприємництва на засадах концепції сталого розвитку та застосовування одержаних знань з різних предметних сфер підприємництва для формулювання та обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у щодо сталого розвитку підприємництва.
Опис: Логічні та обґрунтовані послідовності, системи, механізми, моделі, тощо для конкретних економічних об’єктів у сфері економічного розвитку підприємництва на засадах концепції сталого розвитку Сучасні теоретичні та методичні концепції з управління економічним розвитком підприємництва Теоретичні положення і практичні рекомендації щодо сталого розвитку підприємництва Суб’єкти підприємництва у сфері реалізації концепції сталого розвитку Розвиток підприємництва на засадах сталого розвитку
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій, доповідей; відповіді при допуску та захисті лабораторної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо).
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота на практичних заняттях (10 балів): -розв’язок задач, ситуаційних вправ, кейсів (10 балів); - опитування, тестування (10 балів) Разом за поточний контроль 30 балів Письмова компонента 50 балів Усна компонента 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Методичні вказівки до виконання контрольної роботи з дисципліни з “Розвиток підприємництва на засадах сталого розвитку” для студентів ІІІ рівня вищої освіти усіх форм навчання / Укл.: Князь С.В., Бець М.Т. – Львів, 2020. 2. Методичні вказівки до виконання практичних занять з дисципліни “Розвиток підприємництва на засадах сталого розвитку ” для студентів ІІІ рівня вищої освіти усіх форм навчання / Укл.: Князь С.В., Бець М.Т. – Львів, 2020. 3. Методичні вказівки для самостійного вивчення дисципліни “ Розвиток підприємництва на засадах сталого розвитку ” / Укл.: Князь С.В., Бець М.Т. – Львів, 2020. Рекомендована література Базова Левчук, К.О., Романюк, Р.Я., 2022. СТАЛИЙ РОЗВИТОК МІСТА ЯК КЛЮЧОВИЙ ФАКТОР РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ КРАЇНИ. Математичне моделювання 131–140. doi:10.31319/2519-8106.1(46)2022.258455 Махначова Н. М., Ременюк Я. А. Усвідомлення сталого розвитку: крос-культурний підхід (бельгія, вірменія, Україна). Державне управління: удосконалення та розвиток. 2022. № 1. – URL: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=2607 Аверкина, М., & Коваленко, А. (2022). ДОСЛІДЖЕННЯ ТЕОРЕТИЧНИХ АСПЕКТІВ КОНЦЕПЦІЇ СТІЙКОГО РОЗВИТКУ. Молодий вчений, 2 (102), 63-68. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2022-2-102-13 Стратегічні орієнтири та пріоритетні напрями сталого розвитку сільських громад і територій в Україні в умовах децентралізації влади / Патика Н.І., Булавка О.Г. // Економіка АПК. - 2021. - № 8 - С. 91 Допоміжна Гой І.В., Смолянська Т.П. Підприємництво: навчальний посібник К.: ЦУЛ, 2013.  Кузьмін О.Є., Мала Н.Т., Мельник О.Г., Саніна О.Р. Менеджмент: навчальний посібник Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. Clark, Burton R. Sustaining Change in Universities. Continuities in Case Studies and Concepts. The Society for Research into Higher Education & Open University Press England: McGraw-Hill, 2004. Інформаційні ресурси Методологічні засади управління сталим розвитком. - Режим доступу: https:// er.nau.edu.ua/.../МЕТОДОЛОГІЧНІ%20ЗАСАДИ%20УПРАВЛІННЯ%20СТАЛИ Про стратегію сталого розвитку Україна 2020. - Режим доступу: https:// zakon.rada.gov.ua/go/5/2015 Реалізація принципів концепції сталого розвитку. - Режим доступу: https:// dspace.oneu.edu.ua/.../Реалізація%20принципів%20концеп
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).