Розвиток торговельного підприємництва із урахуванням офшорних можливостей

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 8.076.00.M.026
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.е.н. проф. Князь С.В.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у молодих науковців глибинних знань основ міжнародного правового регулювання офшорного бізнесу та виявлення його ролі у торговельному підприємництв
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у молодих науковців компетентностей: загальних: - здатність ініціювати та проводити оригінальні наукові дослідження, ідентифікувати актуальні наукові проблеми, здійснювати пошук та критичне аналізування інформації за допомогою положень теорії розв’язання пошукових задач; - уміння виявляти ораторську та риторичну майстерність при презентації результатів наукових досліджень, вести фахову наукову бесіду та дискусію із широкою науковою спільнотою та громадськістю українською мовою, формувати наукові тексти в письмовій формі, організовувати та проводити навчальні заняття, використовувати прогресивні інформаційно-комунікаційні засоби; - здатність бути цілеспрямованим та наполегливим, самовдосконалюватись впродовж життя, усвідомлювати соціально-моральну відповідальність за одержані наукові результати; фахових: - уміння розробляти логічні та обґрунтовані послідовності, системи, механізми, моделі розв’язання проблем у сфері торговельного підприємництва; - уміння реалізовувати основні управлінські функції у сфері торговельного підприємництва; - уміння застосовувати теоретичні підходи, методологічну основу для інформаційноаналітичного забезпечення процесів у сфері торговельного підприємництва. - уміння управляти розвитком торговельного підприємництва із урахуванням офшорних можливостей Результати навчання дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: - уміння застосувати одержані знання із міжнародного нормативно-правового забезпечення у сфері офшорного бізнесу; - уміння здійснювати економіко-математичне моделювання та соціально-економічне діагностування офшорних можливостей; - уміння прогнозувати розвиток торговельного підприємництва із врахуванням офшорних можливостей.
Результати навчання: Результати навчання дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: - уміння застосувати одержані знання із міжнародного нормативно-правового забезпечення у сфері офшорного бізнесу; - уміння здійснювати економіко-математичне моделювання та соціально-економічне діагностування офшорних можливостей; - уміння прогнозувати розвиток торговельного підприємництва із врахуванням офшорних можливостей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління підприємництвом на засадах евристики Моделювання біржової динаміки на засадах концепції рефлективності Синектика в системі управління позиціонуванням і просуванням товарів до споживача Оптимізація організаційного розвитку підприємницьких структур на засадах інструментарію ZFС Педагогічний практикум Інтелектуальний потенціал в системі антикризового управління підприємництвом
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються питання сутності міжнародного нормативноправового забезпечення у сфері офшорного бізнесу; історія виникнення офшорного бізнесу; види офшорного бізнесу; економіко-математичне моделювання та соціально-економічне діагностування офшорних можливостей та розвиток торговельного підприємництва із врахуванням офшорних можливостей.
Опис: Офшорний бізнес. Історія виникнення. Види офшорного бізнесу Міжнародне нормативно-правове забезпечення у сфері офшорного бізнесу Економіко-математичне моделювання офшорних можливостей Соціально-економічне діагностування офшорних можливостей Розвиток торговельного підприємництва із врахуванням офшорних можливостей
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій, доповідей; відповіді при допуску та захисті лабораторної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль 30 балів Усне опитування на практичних заняттях (8) Вирішення ситуаційних завдань (8) Доповіді та виступи на практичних заняттях (6) Вирішення домашніх завдань (8) Екзаменаційний контроль 70 балів - письмова компонента (60) усна компонента (10)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Методичні вказівки до виконання контрольної роботи з дисципліни з “Розвиток торговельного підприємництва із врахуванням офшорних можливостей” для здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії усіх форм навчання / Укл.: Князь С.В.– Львів, 2016. – 12 с. 2. Методичні вказівки до виконання практичних занять з дисципліни “Розвиток торговельного підприємництва із врахуванням офшорних можливостей” для здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії усіх форм навчання / Укл.: Князь С.В.– Львів, 2016. – 20 с. 3. Методичні вказівки для самостійного вивчення дисципліни “Розвиток торговельного підприємництва із врахуванням офшорних можливостей” для здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії/ Укл.: Князь С.В.– Львів, 2016. – 33с. Рекомендована література Базова 1.Ahmed Zorome. Concept of Offshore Financial Centres: In Search of an Operational Definition // IMF Working Paper, WP/07/87, 2007. 2. Мазаракі А.А, Притульська Н.В., Осика В.А. Товарознавство і торговельне підприємництво. — К: Київ нац. торг.екон ун-т, 2014. 3. Мазаракі А.А, Притульська Н.В., Світовий ринок товарів і послуг — К: Київ нац.. торг.екон ун-т, 2015. 4. Міжнародна торгівля і фінанси: навчальний посібник / С.В. Князь, М.Т. Бець, Г.Л. Вербицька; за заг. ред. С.В. Князя. - Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2016. –304 с. 5. Шэксон Н. Люди, обокравшие мир. Правда и вымысел о современных офшорных зонах / Шэксон Николас; [пер. с англ. А. А. Калинина]. – М. : Эксмо, 2012. – 281 с. Допоміжна 1. Передумови та економічна доцільність формування офшорних зон в Україні : Автореф. дис... канд. екон. наук : 08.10.01 / О. А. Гарасюк; Наук.-дослід. екон. ін-т М-ва економіки України. - К., 2001. - 19 c. 2. Лук'яненко Д.Г. Міжнародна економіка: підручник К.: КНЕУ, 2014. 3. Торгівля, комерція, підприємництво : збірник наукових праць / [редакц. кол.: Апопій В. В., Куцик П. О., Шевчук В. О. та ін.].–Львів : Львівська комерційна академія, 2014. –Вип. 17. – 208 с. 4. Porter M. E. Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors / M. E. Porter. New York: Simon and Schuster, 2008. - 432 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).