Підприємництво у сфері природоохоронної діяльності та захисту довкілля

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 8.076.00.M.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.е.н. проф. Князь С.В.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни є формування системи знань, вмінь і навичок у майбутніх фахівців з організації та здійснення торговельних операцій.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні: -. Оволодіння загальнонауковими (філософськими) компетентностями, спрямованими на формування системного наукового світогляду, професійної етики та загального культурного кругозору. фахові: -Здобуття глибинних знань із спеціальності, за якою аспірант проводить дослідження, зокрема, основних концепцій, розуміння теоретичних і практичних проблем, історії розвитку та сучасного стану наукових знань за обраною спеціальністю, оволодіння термінологією з досліджуваного наукового напряму в обсязі кредитів ЄКТС відповідно до стандартів вищої освіти. - Здатність до критичного переосмислення і розвитку сучасних теорій, методологій, об'єктів досліджень й практик, із застосуванням системного підходу до врахування неекономічних аспектів з різних галузей знань, у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. - Здатність усно та/або письмово презентувати, обговорювати, апробовувати результати досліджень, розробок, проєктів українською та іноземною мовами. - Здатність застосовувати сучасні теоретично-методичні положення у сфері економічного розвитку підприємництва із урахуванням положень концепції сталого розвитку.
Результати навчання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у молодих науковців компетентностей: загальних: - здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, комерціалізувати оригінальні наукові дослідження; - ґрунтовні знання та розуміння філософської методології пізнання, ключових засад професійної етики, системи морально-культурних цінностей; - здатність ініціювати та проводити оригінальні наукові дослідження, ідентифікувати актуальні наукові проблеми, здійснювати пошук та критичне аналізування інформації, продукувати інноваційні конструктивні ідеї та застосовувати нестандартні підходи до вирішення складних і нетипових завдань; - уміння виявляти ораторську та риторичну майстерність при презентації результатів наукових досліджень, вести фахову наукову бесіду та дискусію із широкою науковою спільнотою та громадськістю українською мовою, формувати наукові тексти в письмовій формі, організовувати та проводити навчальні заняття, використовувати прогресивні інформаційно-комунікаційні засоби; - здатність бути цілеспрямованим та наполегливим, самовдосконалюватись впродовж життя, усвідомлювати соціально-моральну відповідальність за одержані наукові результати; - здатність ініціювати, обґрунтовувати та управляти актуальними науковими проектами інноваційного характеру, самостійно проводити наукові дослідження, взаємодіяти у колективі та виявляти лідерські здібності при виконанні наукових проектів. фахових: - уміння інтегрувати та застосовувати знання з різних міжпредметних сфер у процесі розв’язання теоретико-прикладних завдань у конкретній області дослідження; - уміння робити пошук і дослідження інформації у сфері економічного розвитку підприємництва на засадах концепції сталого розвитку; - знання методології та інструментаріїв наукових досліджень при здійсненні теоретичних та емпіричних досліджень у сфері економічного розвитку підприємництва на засадах концепції сталого розвитку. Результати навчання дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: - уміння розробляти логічні та обґрунтовані послідовності, системи, механізми, моделі, тощо для конкретних економічних об’єктів у сфері у сфері економічного розвитку підприємництва на засадах концепції сталого розвитку; - уміння застосовувати знання сучасних теоретичних та методичних концепції з управління економічним розвитком підприємництва; - уміння застосовувати знання з різних предметних сфер підприємництва для формулювання та обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у конкретній області дослідження.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління підприємництвом на засадах евристики Споживча безпека і комфорт у сфері електронної комерції Синектика в системі управління позиціонуванням і просуванням товарів до споживача Моделювання біржової динаміки на засадах концепції рефлективності Розвиток торговельного підприємництва із врахуванням офшорних можливостей Інтелектуальний потенціал в системі антикризового управління підприємством
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються питання розробки логічних та обґрунтованих послідовностей систем, механізмів, моделей, тощо для конкретних економічних об’єктів у сфері економічного розвитку підприємництва на засадах концепції сталого розвитку та застосовування одержаних знань з різних предметних сфер підприємництва для формулювання та обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у щодо сталого розвитку підприємництва
Опис: Логічні та обґрунтовані послідовності, системи, механізми, моделі, тощо для конкретних економічних об’єктів у сфері економічного розвитку підприємництва на засадах концепції сталого розвитку Сучасні теоретичні та методичні концепції з управління економічним розвитком підприємництва Теоретичні положення і практичні рекомендації щодо сталого розвитку підприємництва Суб’єкти підприємництва у сфері реалізації концепції сталого розвитку Розвиток підприємництва на засадах сталого розвитку
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій, доповідей; відповіді при допуску та захисті практичної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль 30 балів Усне опитування на практичних заняттях (8) Вирішення ситуаційних завдань (8) Доповіді та виступи на практичних заняттях (6) Вирішення домашніх завдань (8) Екзаменаційний контроль 70 балів - письмова компонента (60) усна компонента (10)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Методичні вказівки до виконання контрольної роботи з дисципліни з “Розвиток підприємництва на засадах сталого розвитку” для студентів ІІІ рівня вищої освіти усіх форм навчання / Укл.: Князь С.В., Бець М.Т. – Львів, 2016. 2. Методичні вказівки до виконання практичних занять з дисципліни “Розвиток підприємництва на засадах сталого розвитку ” для студентів ІІІ рівня вищої освіти усіх форм навчання / Укл.: Князь С.В., Бець М.Т. – Львів, 2016. 3. Методичні вказівки для самостійного вивчення дисципліни “ Розвиток підприємництва на засадах сталого розвитку ” / Укл.: Князь С.В., Бець М.Т. – Львів, 2016. Рекомендована література Базова 1. Ноздріна Л. В., Ящук В. І., Полотай О. І. Управління проектами: підручник К.: ЦУЛ, 2010 2. Чумаченко І.В., Морозов В.В., Доценко Н.В., Чередниченко А.М. Управління проектами: процеси планування проектних дій: навчальний посібник К.: КРОК, 2014. 3. Романовський О.О. Шляхи впровадження інновацій, підприємництва та підприємницької освіти в системі національної освіти України: монографія Вінниця: Нова книга, 2010. 4. Романовський О.О. Феномен підприємництва в університетах світу: монографія Вінниця: Нова книга, 2012. Допоміжна 1. Гой І.В., Смолянська Т.П. Підприємництво: навчальний посібник К.: ЦУЛ, 2013. 2. Кузьмін О.Є., Мала Н.Т., Мельник О.Г., Саніна О.Р. Менеджмент: навчальний посібник Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 3. Clark, Burton R. Sustaining Change in Universities. Continuities in Case Studies and Concepts. The Society for Research into Higher Education & Open University Press England: McGraw-Hill, 2004. Інформаційні ресурси 1. Методологічні засади управління сталим розвитком. - Режим доступу: https:// er.nau.edu.ua/.../МЕТОДОЛОГІЧНІ%20ЗАСАДИ%20УПРАВЛІННЯ%20СТАЛИ 2. Про стратегію сталого розвитку Україна 2020. - Режим доступу: https:// zakon.rada.gov.ua/go/5/2015 3. Реалізація принципів концепції сталого розвитку. - Режим доступу: https:// dspace.oneu.edu.ua/.../Реалізація%20принципів%20концеп
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).