Підприємництво у сфері природоохоронної діяльності та захисту довкілля
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 8.076.00.M.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.е.н. проф. Князь С.В.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні:
-. Оволодіння загальнонауковими (філософськими) компетентностями, спрямованими на формування системного наукового світогляду, професійної етики та загального культурного кругозору.
фахові:
-Здобуття глибинних знань із спеціальності, за якою аспірант проводить дослідження, зокрема, основних концепцій, розуміння теоретичних і практичних проблем, історії розвитку та сучасного стану наукових знань за обраною спеціальністю, оволодіння термінологією з досліджуваного наукового напряму в обсязі кредитів ЄКТС відповідно до стандартів вищої освіти.
- Здатність до критичного переосмислення і розвитку сучасних теорій, методологій, об'єктів досліджень й практик, із застосуванням системного підходу до врахування неекономічних аспектів з різних галузей знань, у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
- Здатність усно та/або письмово презентувати, обговорювати, апробовувати результати досліджень, розробок, проєктів українською та іноземною мовами.
- Здатність застосовувати сучасні теоретично-методичні положення у сфері економічного розвитку підприємництва із урахуванням положень концепції сталого розвитку.
Результати навчання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у молодих науковців компетентностей:
загальних:
- здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, комерціалізувати оригінальні наукові дослідження;
- ґрунтовні знання та розуміння філософської методології пізнання, ключових засад професійної етики, системи морально-культурних цінностей;
- здатність ініціювати та проводити оригінальні наукові дослідження, ідентифікувати актуальні наукові проблеми, здійснювати пошук та критичне аналізування інформації, продукувати інноваційні конструктивні ідеї та застосовувати нестандартні підходи до вирішення складних і нетипових завдань;
- уміння виявляти ораторську та риторичну майстерність при презентації результатів наукових досліджень, вести фахову наукову бесіду та дискусію із широкою науковою спільнотою та громадськістю українською мовою, формувати наукові тексти в письмовій формі, організовувати та проводити навчальні заняття, використовувати прогресивні інформаційно-комунікаційні засоби;
- здатність бути цілеспрямованим та наполегливим, самовдосконалюватись впродовж життя, усвідомлювати соціально-моральну відповідальність за одержані наукові результати;
- здатність ініціювати, обґрунтовувати та управляти актуальними науковими проектами інноваційного характеру, самостійно проводити наукові дослідження, взаємодіяти у колективі та виявляти лідерські здібності при виконанні наукових проектів.
фахових:
- уміння інтегрувати та застосовувати знання з різних міжпредметних сфер у процесі розв’язання теоретико-прикладних завдань у конкретній області дослідження;
- уміння робити пошук і дослідження інформації у сфері економічного розвитку підприємництва на засадах концепції сталого розвитку;
- знання методології та інструментаріїв наукових досліджень при здійсненні теоретичних та емпіричних досліджень у сфері економічного розвитку підприємництва на засадах концепції сталого розвитку.
Результати навчання дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
- уміння розробляти логічні та обґрунтовані послідовності, системи, механізми, моделі, тощо для конкретних економічних об’єктів у сфері у сфері економічного розвитку підприємництва на засадах концепції сталого розвитку;
- уміння застосовувати знання сучасних теоретичних та методичних концепції з управління економічним розвитком підприємництва;
- уміння застосовувати знання з різних предметних сфер підприємництва для формулювання та обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у конкретній області дослідження.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління підприємництвом на засадах евристики
Споживча безпека і комфорт у сфері електронної комерції
Синектика в системі управління позиціонуванням і просуванням товарів до споживача
Моделювання біржової динаміки на засадах концепції рефлективності
Розвиток торговельного підприємництва із врахуванням офшорних можливостей
Інтелектуальний потенціал в системі антикризового управління підприємством
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються питання розробки логічних та обґрунтованих послідовностей систем, механізмів, моделей, тощо для конкретних економічних об’єктів у сфері економічного розвитку підприємництва на засадах концепції сталого розвитку та застосовування одержаних знань з різних предметних сфер підприємництва для формулювання та обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у щодо сталого розвитку підприємництва
Опис: Логічні та обґрунтовані послідовності, системи, механізми, моделі, тощо для конкретних економічних об’єктів у сфері економічного розвитку підприємництва на засадах концепції сталого розвитку
Сучасні теоретичні та методичні концепції з управління економічним розвитком підприємництва
Теоретичні положення і практичні рекомендації щодо сталого розвитку підприємництва
Суб’єкти підприємництва у сфері реалізації концепції сталого розвитку
Розвиток підприємництва на засадах сталого розвитку
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів.
Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій, доповідей; відповіді при допуску та захисті практичної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль 30 балів
Усне опитування на практичних заняттях (8)
Вирішення ситуаційних завдань (8)
Доповіді та виступи на практичних заняттях (6)
Вирішення домашніх завдань (8)
Екзаменаційний контроль 70 балів
- письмова компонента (60)
усна компонента (10)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Методичні вказівки до виконання контрольної роботи з дисципліни з “Розвиток підприємництва на засадах сталого розвитку” для студентів ІІІ рівня вищої освіти усіх форм навчання / Укл.: Князь С.В., Бець М.Т. – Львів, 2016.
2. Методичні вказівки до виконання практичних занять з дисципліни “Розвиток підприємництва на засадах сталого розвитку ” для студентів ІІІ рівня вищої освіти усіх форм навчання / Укл.: Князь С.В., Бець М.Т. – Львів, 2016.
3. Методичні вказівки для самостійного вивчення дисципліни “ Розвиток підприємництва на засадах сталого розвитку ” / Укл.: Князь С.В., Бець М.Т. – Львів, 2016.
Рекомендована література
Базова
1. Ноздріна Л. В., Ящук В. І., Полотай О. І. Управління проектами: підручник К.: ЦУЛ, 2010
2. Чумаченко І.В., Морозов В.В., Доценко Н.В., Чередниченко А.М. Управління проектами: процеси планування проектних дій: навчальний посібник К.: КРОК, 2014.
3. Романовський О.О. Шляхи впровадження інновацій, підприємництва та підприємницької освіти в системі національної освіти України: монографія Вінниця: Нова книга, 2010.
4. Романовський О.О. Феномен підприємництва в університетах світу: монографія Вінниця: Нова книга, 2012.
Допоміжна
1. Гой І.В., Смолянська Т.П. Підприємництво: навчальний посібник К.: ЦУЛ, 2013.
2. Кузьмін О.Є., Мала Н.Т., Мельник О.Г., Саніна О.Р. Менеджмент: навчальний посібник Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012.
3. Clark, Burton R. Sustaining Change in Universities. Continuities in Case Studies and Concepts. The Society for Research into Higher Education & Open University Press England: McGraw-Hill, 2004.
Інформаційні ресурси
1. Методологічні засади управління сталим розвитком. - Режим доступу: https:// er.nau.edu.ua/.../МЕТОДОЛОГІЧНІ%20ЗАСАДИ%20УПРАВЛІННЯ%20СТАЛИ
2. Про стратегію сталого розвитку Україна 2020. - Режим доступу: https:// zakon.rada.gov.ua/go/5/2015
3. Реалізація принципів концепції сталого розвитку. - Режим доступу: https:// dspace.oneu.edu.ua/.../Реалізація%20принципів%20концеп
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).