Управління підприємництвом на засадах методів евристики

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 8.076.00.M.030
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.е.н. проф. Князь С.В.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у молодих науковців системних знань щодо володіння методами вибору цілей або напрямків у розв'язуванні задач у сфері управління підприємництвом на засадах евристики.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у молодих науковців компетентностей: загальних: - здатність ідентифікувати управлінські та інженерно-технологічні проблеми, які можуть бути розв’язані за допомогою методів евристики ; - ґрунтовні знання та розуміння філософської методології аналізування форм розвитку евристики, ключових засад моделювання евристичних рішень у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності; - здатність ініціювати та проводити оригінальні наукові дослідження, ідентифікувати актуальні наукові проблеми, здійснювати пошук та критичне аналізування інформації за допомогою положень теорії розв’язання пошукових задач; - уміння виявляти здатність застосовувати стохастичну оптимізацію; - здатність ініціювати, обґрунтовувати та управляти актуальними креативними ідеями, пов’язаними із реалізацією евристичних функцій менеджменту. фахових: - уміння розробляти логічні та обґрунтовані послідовності, системи, механізми, моделі розв’язання проблем у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності за допомогою методів евристики; - уміння організовувати реалізацію основних управлінських функцій з урахуванням особливостей евристичного моделювання; - уміння застосовувати теоретичні підходи, методологічну основу для інформаційноаналітичного забезпечення процесів евристичного алгоритмування.
Результати навчання: Результати навчання дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: - здатність продемонструвати глибинні знання історичних та сучасних концептуально-методологічних та методичних засад активізування креативного мислення; - уміння обирати і застосовувати методологію та інструментарій наукового дослідження при застосування методів евристики щодо прийняття раціонального інноваційного рішення; - уміння оцінювати ринкову придатність креативної ідеї на засадах застосування положень теорії розв’язання пошукових задач; - уміння обирати і поєднувати різні види активізування творчого мислення і управляти креативними групами задля вироблення ідей, придатних до їх перетворення на готові рішення, в тому числі продукти, які можна комерціалізувати; - уміння оцінювати управління підприємництвом на засадах евристики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Розвиток торговельного підприємництва із врахуванням офшорних можливостей Моделювання біржової динаміки на засадах концепції рефлективності Синектика в системі управління позиціонуванням і просуванням товарів до споживача Оптимізація організаційного розвитку підприємницьких структур на засадах інструментарію ZFС Педагогічний практикум Інтелектуальний потенціал в системі антикризового управління підприємництвом
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються питання історії виникнення поняття «евристики»; види евристичних методів (за сферою придатності; за етапом проектування; за наявністю критерію переваги; за спрямованістю; за ступенем алгоритмізації); евристичні функції менеджменту (креативний менеджмент; інноваційний менеджмент; венчурний менеджмент); евристичні методи активізування творчого мислення; метаевристика або стохастична оптимізація; евристичні моделі; теорія розв’язання наукових задач.
Опис: Історія виникнення поняття «евристика». Концептуальнометодологічні та методико-прикладні засади евристики у торговельному підприємництві та біржовій діяльності Види евристичних методів (за сферою придатності; за етапом проектування; за наявністю критерію переваги; за спрямованістю; за ступенем алгоритмізації). Евристичні функції менеджменту (креативний менеджмент; інноваційний менеджмент; венчурний менеджмент) Евристичні методи активізування творчого мислення. Евристичні методи розробки моделей явищ та процесів. Технології розроблення евристичних алгоритмів Евристичні методи розробки моделей явищ та процесів і технологій розроблення евристичних алгоритмів Управління підприємництвом на засадах евристики
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій, доповідей; відповіді при допуску та захисті лабораторної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль 30 балів Усне опитування на практичних заняттях (8) Вирішення ситуаційних завдань (8) Доповіді та виступи на практичних заняттях (6) Вирішення домашніх завдань (8) Екзаменаційний контроль 70 балів - письмова компонента (60) усна компонента (10)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Методичні вказівки до виконання контрольної роботи з дисципліни з “Управління підприємництвом на засадах евристики” для студентів ІІІ рівня вищої освіти усіх форм навчання / Укл.: Князь С.В.– Львів. 2. Методичні вказівки до виконання практичних занять з дисципліни “Управління підприємництвом на засадах евристики” для студентів ІІІ рівня вищої освіти усіх форм навчання / Укл.: Князь С.В.– Львів. 3. Методичні вказівки для самостійного вивчення дисципліни “Управління підприємництвом на засадах евристики” / Укл.: Князь С.В.– Львів. Рекомендована література 1. Гой І.В.,Смолянська Т.П. Підприємництво: навчальний посібник К.: ЦУЛ, 2013. 2. Кузьмін О.Є., Мала Н.Т., Мельник О.Г., Саніна О.Р. Менеджмент: навчальний посібник Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 3. Кашуба Я. Розвиток підприємництва в Україні: стратегія та механізми: монографія Львів: Апріорі, 2013. 4. Антошкіна Л. І. Методологія економічних досліджень: підручник К.: Знання, 2015. 5. Franz Rothlauf, Design of Modern Heuristics: Principles and Application Springer, 2011. 6. M. Hyde, G. Kendall, G. Ochoa, E. Ozcan, J. Woodward Classification of Hyperheuristics Approaches, Handbook of Metaheuristics, International Series in Operations Research Springer, 2009. Інформаційні ресурси 1 Сутність креативного менеджменту. – Режим доступу: https://www pidruchniki.com/84860/.../sutnist_kreativnogo_menedzhme. 2. Сутність евристичних функцій у системі менеджменту. – Режим доступу: https://www irbis-nbuv.gov.ua/.../cgiirbis_64.exe.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).