Експерементальні методи досліджень біомолекул
Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 8.162.00.O.006
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: Професор, д.б.н., с.н.с. Гавриляк Вікторія Василівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Знання сучасних методів досліджень в області молекулярної біотехнології та біоінженерії для створення нових біотехнологічних об’єктів.
• Глибинні знання сучасних фізико-хімічних та біофізичних методів визначення біоорганічних препаратів.
• Аргументувати вибір методів розв’язування науково-прикладної задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Біоінформатика та інформаційні технології в біотехнології
Кореквізити:
Молекулярна біотехнологія та біоінженерія
Біотехнологія та біоінженерія рослин
Короткий зміст навчальної програми: Фізико-хімічні методи аналізу біомолекул. Основні методи отримання тканинних гомогенатів та клітинних екстрактів. Методи дезінтеграції про- та еукаріотичних клітин. Первинне фракціонування гетерогенних сумішей біомолекул. Розділення клітин та біополімерів для біотехнологій. Хроматографічні методи у біотехнології. Електрофоретичні методи в біотехнології. Імуннийй аналіз біологічних макромолекул. Оптичні методи досліджень біомолекул. Спектрофотометрія. Види спектрофотометрії. Мас-спектрометрія.
Методи та критерії оцінювання: Письмово-усний контроль - 30 балів;
Підсумковий контроль (іспит) - 70 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Зінчук В. К., Левицька Г. Д., Дубенська Л. О. Фізико-хімічні методи аналізу. Навч. Посібник. — Л.: В-во ЛНУ ім. І. Франка, 2008. — 361 с.
2. Хроматографічні методи аналізу: навч. посіб. / Федорченко С В., Курта С. А. – Івано-Франківськ : Прикарп. нац. ун-т ім. В. Стефаника, 2012. – 146 с.
3. Електрофоретичні методи аналізу / А. Ю. Куліков, О. С. Чернишова, Н. О. Нікітіна. - Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2013. – 68 с.
4. Сучасні методи біохімічних досліджень: учб. посібник /Бабенюк Ю.Д., Войціцький В.М. – К.: Фітосоціоцентр, 2001. – 424 с.
5. Федоренко В.О., Осташ Б.О., Гончар М.В., Ребець Ю.В. Великий практикум з генетики, генетичної інженерії та аналітичної біотехнології мікроорганізмів: навч.посібник . – Л.: ЛНУ ім. Івана Франка, 2007 – 279 с.
6. Mitchell T., Costisella B. NMR — from spectra to structure. Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2007. — 220 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).