Біотехнологія та біоінженерія рослин
Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 8.162.00.M.022
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: доцент, к.т.н. Петріна Романа Омелянівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні:
1) Уміння проводити наукові дослідження та виконувати наукові проекти на засадах ідентифікування актуальних наукових проблем.
2) Здатність самостійно проводити наукові дослідження та приймати рішення.
3) Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно дослідницької та професійної діяльності біотехнологів, комерціалізувати наукові наукові дослідження в галузі біотехнології та біоінженерії
фахових:
1) знання про сучасні тенденції розвитку і найбільш важливі нові наукові досягнення в одержанні нових біотехнологічних та біоінженерних продуктів, їх якості та встановлення термінів придатності;
2) систематичні знання і розуміння сучасних наукових теорій і методів, та вміння їх ефективно застосовувати для синтезу та аналізу біологічно активних речовин;
3) здатність ефективно застосовувати методи аналізу, математичне моделювання, виконувати мікробіологічні, генетичні та біотехнологічні експерименти при проведенні наукових досліджень
Результати навчання: • Знання методів генної, клітинної інженерії та селекції мікроорганізмів та рослин та сучасних методів вивчення та ідентифікації ГМО, імуно- та ДНК-діагностики.
• Самостійно виконувати експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички.
• Оцінити доцільність та можливість застосування нових методів і технологій в задачах розробки біотехнологічних основ і методів виробництва нових біопродуктів і біопрепаратів, удосконалення вже існуючих.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
Молекулярна біотехнологія та біоінженерія;
Біоінформатика та інформаційні технології в біотехнології
кореквізити:
Фізико-хімічні та біофізичні методи ідентифікації біоорганіки;
Аналітичні та чисельні методи досліджень
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна включає сучасні альтернативні біотехнологічні методи вирощування рослин в умовах in vitro та одержання калусної біомаси. Сучасні методи ідентифікації біологічно активних сполук у біомасі рослин.
Сучасні методи та підходи аналізу геному рослин. Комп'ютерні програми визначення геному рослин.
Опис: Сучасні альтернативні біотехнологічні методи вирощування рослин в умовах in vitro. Біотехнологічні методи одержання калусної біомаси рослин в умовах in vitro. Методи виділення біологічно активних сполук з калусної біомаси рослин. Порівняння результатів з біомаси інтактних рослин.
Методи та критерії оцінювання: • виконання практичних робіт, усне опитування - 30%.
• екзаменаційний контроль - 70 % (контрольна робота – 60%, усна компонента – 10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) та семестровий (СК) контролі, які здійснюються з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Основи біотехнології в рослинництві:[ Методичні рекомендації]/ Миколаївський національний аграрний університет, 2017
2. Біотехнологія рослин : [навчальний посібник] / Т.М.Сатарова, О.Є.Абраімова, А.І.Вінніков, A.В.Черенков. – Дніпропетровськ : Адверта, 2016. – 136 с.
3. 1st Edition Plant Biotechnology By S. Umesha Copyright Year 2019; Published January 16, 2019 by CRC Press, 436 pages
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Біотехнологія та біоінженерія рослин
Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 8.162.00.M.032
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна