Молекулярна біотехнологія та біоінженерія
Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 8.162.00.M.028
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: професор, д.б.н., с.н.с. Гавриляк Вікторія Василівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Здатність продемонструвати глибинні знання основ молекулярної біотехнології та біоінженерії.
• Здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати інформацію з різних джерел.
• Оцінити доцільність та можливість застосування нових методів і технологій в задачах розробки біотехнологічних основ і методів виробництва нових біопродуктів і біопрепаратів, удосконалення вже існуючих.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
Молекулярна біологія;
Біоінженерія (клітинна,генетична);
Генетика (загальна та молекулярна);
Біоінформатика та інформаційні технології в біотехнології
кореквізити:
Біотехнологія та біоінженерія рослин
Короткий зміст навчальної програми: Завдання молекулярної біотехнології та біоінженерії. Сучасні методи молекулярної біології та біотехнології. Гени. Клонування генів. Основи ГМО-технологій, їх поширення. Технології зі стовбуровими клітинами. Фукнкціональна геноміка. Принципи дослідження протеому. Принципи функціонування глікому. Молекулярна діагностика. Правові аспекти та проблеми біобезпеки.
Методи та критерії оцінювання: Письмово-усний контроль - 40 балів;
Підсумковий контроль (іспит) - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Глик Б., Пастернак Дж. Молекулярная биотехнология. — М.: Мир, 2002. — 589 с.
2. Швед О. В., Миколів О. Б., Комаровська-Порохнявець О. З., Новіков В. П. Екологічна біотехнологія, Кн. І. – Львів: НУ “ЛП”. - 2010.– 424 с.
3. Швед О. В., Миколів О.Б., Комаровська-Порохнявець О. З., Новіков В. П. Екологічна біотехнологія, Кн. ІІ. – Львів: НУ “ЛП”. - 2010. – 368 с.
4. Огурцов А.Н. Молекулярная биотехнология. Фундаментальные и прикладные аспекты: уч. пособие. — Харьков: НТУ ХПИ. — 2012. — 432 с.
5. Огурцов А.Н., Близнюк О. Н., Масалитина Н.Ю. Овновы генной инженерии и биоинженерии.: в 2-х частях. — Харьков: НТУ ХПИ. — 2018. — 288 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).