Сучасне виробництво вакцин

Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 8.162.00.M.031
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: доцент Комаровська-Порохнявець Олена Зорянівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Здатність продемонструвати глибинні знання основ молекулярної біотехнології та біоінженерії. • Здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати інформацію з різних джерел. • Аргументувати вибір методів розв’язування науково-прикладної задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Планування та організація наукових досліджень та статистина обробка результатів; Академічне підприємництво кореквізити: Імуно- і ДНК-діагностика та ідентифікація ГМО; Генетика та селекція мікроорганізмів; Оцінка якості біопрепаратів та біопродукції
Короткий зміст навчальної програми: Основні біотехнологічні терміни вакцинології. Вакцини. Класифікація вакцин. Склад вакцин. Анатоксини. Ад'юванти: класифікація за походженням, фізико-хімічними властивостями та характеристика. Бактеріальні вакцини для профілактики інфекційних захворювань. Технологічна схема виробництва бактеріальних вакцин. Вірусні вакцини для профілактики інфекційних захворювань. Склад та технологія виробництва комбінованих вакцин. Пептидні та рибосомальні вакцини. Схема одержання рибосомальних вакцин. Рослинні вакцини. Промислове виробництво вакцин. Вимоги до вакцин. Контроль якості вакцинних препаратів. Параметри якості вакцин.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль: усне опитування, індивідуальні контрольні завдання (40%) • підсумковий контроль: контрольний захід (екзамен) письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Комісаренко C. Світова коронавірусна криза. – К.: ЛАТ&K, 2020. – 120 с. 2. Ада Г., Рамсей А. Вакцины, вакцинация и иммунный ответ: Пер. С англ. - М.:Медицина, 2002. - 344 с. 3. Биотехнология / под ред. Е.С.Воронова. - С-Пб.: Гиорд, 2008. - 703 с. 4. Review of Current Vaccine Development Strategies to Prevent Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) / B.M. Bennet, J. Wolf , R. Laureano, R. S. Sellers // Toxicologic Pathology – 2020. - V.48 (7). – P. 800-809. 5. Developing covid-19 vaccines at pandemic speed / Lurie, N, Saville, M, Hatchett, R, Halton, J. // N Engl J Med. – 2020. - V.382. – P. 1969–1973.