Кінетика ферментативних реакцій

Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 8.162.00.M.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Доцент Івасів Володимир Васильович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати основні положення кінетики гомогенних хімічних і ферментативних реакцій та мати уявлення про механізм ферментативних реакцій та його зв'язок з кінетикою; • вміти визначати кінетичні параметри ферментативних реакцій з експериментальних даних; • аналізувати вплив інгібіторів і активаторів на кінетику ферментативних реакцій; • здійснювати кінетичний опис двостадійних ферментативних реакцій, що не підлягають рівнянню Міхаеліса-Ментен; • знати принципи нестаціонарної кінетики ферментативних реакцій; • аналізувати вплив рН і температури на швидкість ферментативних реакцій, вплив дифузії на швидкість гомогенних хімічних реакцій, каналізованих іммобілізованими ферментами; • використовувати теорію графів для побудови рівнянь кінетики ферментативних реакцій
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Теоретичні і практичні аспекти розвитку харчових технологій • Водопідготовка та водоочищення в харчових технологіях • Мікроорганізми в харчових технологіях
Короткий зміст навчальної програми: Основні положення кінетики гомогенних хімічних реакцій. Вплив температури на швидкість хімічної реакції. Основні поняття ферментативної кінетики. Загальні уявлення про механізм ферментативних реакцій та його зв'язок з кінетикою. Кінетичний опис двостадійної ферментативної реакції. Визначення кінетичних параметрів ферментативних реакцій з експериментальних даних. Вплив зворотних факторів (інгібіторів і активаторів) на кінетику ферментативних реакцій. Кінетичний опис двостадійних ферментативних реакцій, що не підлягають рівнянню Міхаеліса-Ментен. Інгібування і активація субстратом. Інтегральна форма рівняння швидкості для кінетичного аналізу ферментативної реакції. Нестаціонарна кінетика ферментативних реакцій. Вплив рН і температури на швидкість ферментативних реакцій. Вплив дифузії на швидкість гомогенних хімічних реакцій, каталізованих іммобілізованими ферментами. Використання теорії графів для побудови рівнянь кінетики ферментативних реакцій
Методи та критерії оцінювання: підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Березин, И.В. Основы физической химии ферментативного катализа / И.В. Березин, К. Мартинек. – М.: Высшая школа,1977. – 280 с. 2. Березин, И.В. Практический курс химической и ферментативной кинетики / И.В.Березин, А.А. Клесов. – М.: Издательство Московского университета. – 1976. – 320 с. 3. Виноградова, Р. П. Молекулярные основы действия ферментов: учеб. пособ. / Р. П. Виноградова. – К.: Вища школа, 1978. – 282 с. 4. Рубин, А.Б. Кинетика биологических процессов: учеб. пособие / А.Б. Рубин, Н.Ф. Пытьева, Г.Ю. Ризниченко. – М.: Изд-во МГУ, 1987.– 304 с. 5. Келети, Т. Основы ферментативной кинетики / Т. Келети. – М.: Мир, 1990. – 6. Диксон, М. Ферменты : в 3 томах / М. Диксон, Э. Уэбб ; пер. с англ. под ред. В. К. Антонова и акад. А. Е. Браунштейна. – М.: Мир, 1982. – Т. 1-3 / пер. с англ. Л. М. Гинодмана и М. И. Левянт. – 389 с., 397-808 c., 813-117 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).