Педагогічна практика

Спеціальність: Біотехнології та біоінженерія
Код дисципліни: 8.162.00.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: Гавриляк Вікторія
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою педагогічної практики є узагальнення, теоретичне осмислення та вдосконалення професійних знань, умінь і навичок, розвиток професійних якостей науково-педагогічних кадрів, здатних до дослідницької, наукової і педагогічної діяльності та комплексного розв’язання актуальних проблем в освітній сфері, забезпечення підготовки здобувача щодо поглиблення знань з теорії і методики навчання, оволодіння практичними вміннями, удосконалення загальних і фахових компетентностей у процесі організування та проведення освітньої, дослідницької роботи на вищому етапі педагогічної освіти (за предметною спеціалізацією) з урахуванням сучасних умов її наукового, навчально-методичного та нормативного забезпечення.
Завдання: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати комплексні проблеми в галузі біотехнології, мікробіології, генетики, біоінженерії, проводити дослідницько-інноваційну діяльність, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань, а також практичне впровадження отриманих результатів. загальні компетентності: ЗК № 3: Набуття універсальних навичок дослідника, зокрема, організації та проведення навчальних занять, застосування сучасних інформаційних технологій (робота з ВНС, Microsoft Teams, Zoom тощо)
Результати навчання: ПРН ЗН №6. Знання та розуміння філософської методології наукового пізнання, психолого-педагогічних аспектів професійно-наукової діяльності, власний науковий світогляд та морально-культурні цінності ПРН УМ № 8. Оцінити доцільність та можливість застосування нових методів і технологій в задачах розробки біотехнологічних основ і методів виробництва нових біопродуктів і біопрепаратів, удосконалення вже існуючих. ПРН УМ № 9. Аргументувати вибір методів розв’язування науково-прикладної задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка
Короткий зміст навчальної програми: У процесі проходження педагогічної практики для здобувачів освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти передбачено такі види діяльності: навчально-методична: ознайомлення із структурою та напрямами діяльності закладу вищої освіти; особливостями побудови навчальних планів, моделювання графіків навчального процесу та складання розкладу; ознайомлення із плануванням та організацією навчального, наукового та методичного процесу у закладі вищої освіти; ознайомлення з функціональними обов’язками, напрямами діяльності вчених рад інститутів, вченої ради закладу, кафедр; відвідування лекційних (_2_ заняття), семінарських / практичних/лабораторних занять викладачів випускової кафедри (_2__ заняття) з подальшим їх педагогічним аналізом; розробка планів-конспектів та текстів 1 лекції, конспектів 2 семінарських / практичних /лабораторних занять, та їх проведення; відвідування навчальних занять колег та участь у їхньому обговоренні. науково-дослідницька: робота з науковими джерелами у контексті виконання компаративного аналізу формування окремих компетентностей здобувачів освіти за конкретною спеціальністю в одній із країн світу, особливостей підготовки фахівців; збір та аналіз первинної інформації, підготовка документів, написання тез доповіді або наукової статті.
Опис: Відвідування лекційних занять. Відвідування практичних/семінарських занять. Підготовка і проведення лекційних занять, год. Підготовка і проведення практичних занять. Підготовка і проведення виховного заходу. Підготовка звіту про проходження практики. Захист звіту про проходження практики.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль за проходженням практики і перевірка виконання завдань педагогічної практики проводяться у таких формах: - індивідуальна перевірка підготовлених планів-конспектів навчальних занять, проєкту сценарію виховного заходу; - оцінка активності та застосування творчого підходу до розв’язання завдань, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень тощо. Підсумковий контроль проводиться за результатами урахування якості виконаних практикантом завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий заліковий контроль включає урахування всіх видів діяльності здобувача освітньо-наукового рівня доктор філософії під час проходження практики, а саме: 1. Відвідування лекційних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри та аналіз відвіданого заняття (2 лекції) за схемою. Максимальна оцінка - 8 балів. 2. Відвідування практичних, лабораторних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри та аналіз відвіданого заняття за схемою (4 заняття). Максимальна оцінка – 8 балів. 3. Підготовка плану-конспекту і проведення лекції за обраною темою: Максимальна оцінка – 14 балів. 4. Підготовка плану-конспекту і проведення практичного/ лабораторного заняття за обраною темою: Максимальна оцінка – 7 балів за 1 проведене заняття. Проведення двох (трьох) практичних занять –14 балів. Виконання індивідуального завдання, яке відповідно до теми дисертаційного дослідження. Виконання індивідуального завдання оцінюється у 15 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Козубовська І.В., Розлуцька Г.М. Психологія і педагогіка вищої школи: управлінські аспекти (навчально-методичний посібник). Ужгород: УжНУ, 2018. 56 с 2. Головенкін В.П. Педагогіка вищої школи: підручник. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського. 2019. – 290 с. Базова 1. Бобало Ю. Я. (ред.) (2018). Організаційне та кадрове забезпечення освітнього процесу: збірник нормативних документів Національного університету «Львівська політехніка». Львів, Україна: Видавництво Львівської політехніки. 2. Педагогіка: підручник / Ю.М.Козловський, В.Л.Ортинський, Л.В.Дольнікова. – Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2020. – 372с. 3. СВО ЛП. (2019). Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка». Взято з: https://lpnu.ua/polozhennia-pro-orhanizatsiiu-provedennia-praktyky-studentiv 4. Черушева, Г.Б.; Пархоменко, В.В.; Барвінок, І.В. Педагогіка вищої школи Навчальний посібник. Практикум. Вид. 2, доповнене. Київ: Інтерсервіс, 2020. – 200 с. 5. Завгородня Т.К., Стражнікова І.В. Проблеми педагогіки вищої школи: історія, сучасність, перспективи. Збірник наукових праць. Івано-Франківськ: «НАІР». 2018. 282 с. 6. ВО Тюріна, МО Котелюх, ОІ Федоренко Педагогіка вищої школи: навчальний посібник. МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ. – Харків : ФОП Бровін О.В., 2020. – 240 с Допоміжна 1. Безлюдна, В. В. (2018). Теорія і практика професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов у вищих педагогічних навчальних закладах України (1948-2016 рр.). (Дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук: спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки»; 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Рівненський державний гуманітарний університет - загальна педагогіка та історія педагогіки. Рівне. 2. Дворецька, Л. П. (2017). Non-standardized math tests: ways of quality improvement. Актуальні проблеми теорії і методики навчання математики: до 70-річчя кафедри математики і теорії та методики навчання математики НПУ імені М. П. Драгоманова: Тези доповідей Міжнародної науково-практичної конференції. (с. 163–164). Київ, Україна: НПУ імені М. П. Драгоманова. 3. Казак, І. О. (2018). Теорія і методика викладання в вищій школі. Конспект лекцій з навчальної дисципліни. Київ, Україна: КПІ ім. Ігоря Сікорського.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).