Педагогічна практика

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.O.010
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна

Педагогічна практика

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.O.009
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Подольчак Н. Ю.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Основними завданнями вивчення дисципліни “Педагогічний практикум” є: - формування усвідомлення нової ролі вищої освіти в умовах глобалізації; - ознайомлення з основними проблемами адаптації вищої освіти України до вимог Болонського процесу; - засвоєння основних принципів організації навчального процесу у вищих навчальних закладах України; - оволодіння практичними навичками та методами проведення занять; - усвідомлення внутрішніх механізмів навчально-виховного процесу у вищому навчальному закладі; - набуття навичок з планування та реалізації на практиці різних форм, методів, засобів навчання, враховуючи специфіку спеціальності; - забезпечення власного педагогічного становлення здобувачів вищої освіти як викладачів; - засвоєння теоретико-методологічних і методичних основ викладання на сучасному етапі розвитку вищої освіти; - оволодіння організаційними формами, технологіями і методами навчання; - розуміння ролі навчальних закладів у суспільстві, основних проблем дисциплін, що визначають конкретну область його діяльності; - активізація навчальної діяльності студентів; - оволодіння знаннями курсу, достатніми для аналітичної оцінки, вибору й реалізації освітньої програми, що відповідає рівню підготовленості студентів, їхнім потребам, а також вимогам суспільства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка. Супутні і наступні навчальні дисципліни: Управління науковими проектами.
Короткий зміст навчальної програми: Загальна характеристика вищої освіти та її складових як системи і процесу Тенденції та перспективи розвитку системи вищої освіти в Україні Викладач і студент як основні суб’єкти процесу навчання. Організація навчального процесу в системі підготовки фахівців Лекція як форма організації навчання у ВНЗ Методологічні та методичні засади проведення семінарських, практичних та лабораторних занять Методика організації самостійної навчально- пізнавальної діяльності й індивідуальної роботи здобувачів вищої освіти у вузі Методика організації науково-дослідної роботи та особливості організації практичної підготовки студентів у вузі Контроль навчально- пізнавальної діяльності студентів. Організація контрольних заходів перевірки рівня засвоєння здобувачами вищої освіти навчального матеріалу Психолого-педагогічні аспекти здійснення виховної роботи у вищому навчальному закладі Сучасні технології навчання у вищому навчальному закладі Інноваційні педагогічні технології активізації навчання Організація проблемного навчання Інтеграція науково-дослідної роботи викладачів і студентів в умовах вищого навчального закладу.
Методи та критерії оцінювання: Контрольні роботи, усне опитування, підсумковий контроль (100%, контрольний захід, залік)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Васянович Г. П. Педагогічна етика : Навч. посіб. – К. : «Академвидав», 2011. –248 с. 2. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології : Навч. посіб. [2-е видання, доповнене] – К. : «Академвидав», 2012. – 352 с. 3. Карапузова Н. Д. Основи педагогічної ергономіки : Навч. посіб. / Н. Д. Карапузова, Є. А. Зімниця, В. М. Помогайбо. – К. : «Академвидав», 2012. – 192 с. 4. Лекції з педагогіки вищої школи : Навчальний посібник / За ред. В. І. Лозової. – 2-е вид., доп. і випр. – Харків : «ОВС», 2010. – 480 с. 5. Малихін О. В. Організація самостійної навчальної діяльності студентів вищих педагогічних навчальних закладів: теоретико-методологічний аспект : монографія / Олександр Володимирович Малихін. – Кривий Ріг : Видавничий дім, 2009. – 307 с. 6. Методика викладання у вищій школі : навчальний посібник / О. В. Малихін, І. Г. Павленко, О. О. Лаврентьєва, Г. І. Матукова. – Київ: КНТ, 2014. – 262 с. 7. Мешко Г. М. Вступ до педагогічної професії : Навч. посіб. – К. : «Академвидав», 2010. – 200 с. 8. Ортинський В. Л. Педагогіка вищої школи : Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / К. : Центр учбової літератури, 2009. – 472 с. 9. Теслюк В. М. Основи педагогічної майстерності : Навчальний посібник /В. М. Теслюк, П. Г. Лузан, Л. М. Шовкун. – К. : ДАККіМ, 2010. – 244 с. 10. . Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи : Навч. посіб. [2-е видання, доповнене] – К. : «Академвидав», 2014. – 456 с.