Історія та розвиток публічного управління та адміністрування
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.M.026
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: проф. Білик О.І.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
o здатність описувати, аналізувати та пояснювати історичні, філософські та інституційні засади публічного адміністрування.
o Здатність продемонструвати знання про специфіку управління державою, економікою та громадянським суспільством.
o Здатність описати основи електронного урядування як елементи інформаційного суспільства.
o Здатність сформулювати та узагальнити етичні принципи та норми поведінки представників публічного адміністрування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Супутні і наступні навчальні дисципліни
1 - Філософія і методологія науки
2 - Реформування публічного сектору
3 - Глобальні інтеграційні процеси
4 - Публічне управління в ЄС
Короткий зміст навчальної програми: Демократизація українського суспільства та розбудова сучасної системи державного управління зумовлює необхідність впровадження нових цінностей та принципів публічного менеджменту, побудованого на ретроспективному баченні в діяльність владних інститутів. Вирішення цих завдань потребує пошуку шляхів поліпшення організації роботи органів державного управління та місцевого самоврядування, зумовлює зростання вимог до рівня професійної підготовки наукової еліти.
Обґрунтуванню цих заходів мають передувати наукові дослідження понятійного апарату, існуючих моделей децентралізованого управління розвинених країн світу. Саме основою для побудови цілісності знань у сфері публічного адміністрування та формуванні архітектури необхідних знань для формування власного наукового пошуку та дослідження є розкриття етапів формування публічного адміністрування як науки та історія його розвитку
Методи та критерії оцінювання: практичні заняття - 40%
іспит - 60%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гальчинський А. Глобальні трансформації: концептуальні альтернативи. Методологічні аспекти / Анатолій Гальчинський. – К. : Либідь. – 2006. – 312 с.
2. Гегель Г. В. Ф. Философия истории / Г. В. Ф. Гегель. – М. : Наука, 1993. – 483 с.
3. Геєць В. М. Інституційні перетворення і суспільний розвиток / В. М. Геєць // Економіка і прогнозування. – 2005. – № 2. – С. 9–37.
4. Гор А. Земля на чаше весов: в поисках новой общей идеи / А. Гор // Новая постиндустриальная волна на Западе: Антология / под ред. В. Л. Иноземцева. – М., 1999.
5. Гэлбрэйт Дж. К. Новое индустриальное общество / Дж. К. Гэлбрэйт. – М. : Прогресс, 1969. – 478 с.
6. Гриценко А. А. Особливості інституційної архітектоніки українського суспільства ХХІ століття / А. А. Гриценко // Економіка України: стратегія і політика довгосторокового розвитку / за ред. В. М. Гейця. – К. : Ін-т екон. прогнозув. Фенікс, 2003. – С. 155–171