Інноваційний процес в публічних інституціях
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.M.024
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: д.е.н., професор Поплавська Ж.В.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
• Проведення оцінювання змін, що викликані євроінтеграцією, супроводжуються глобалізацією економіки та інтеграцією у світове господарство.
• Трансформування діючих принципів ведення інноваційної діяльності у національних галузях до умов поглиблення загальнодержавної інтеграції.
• Здійснення стратегічного планування інноваційної діяльності інституцій в межах європейського економічного простору.
• Адаптація та розробка нових інноваційних підходів до створення організаційних структур.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання :
1 Здатність проводити аналізування процесів трансформування інституцій та адаптування до умов євроінтеграції.
2 Здатність здійснювати аналіз важливості отриманих результатів та застосовувати їх в практичних проектах.
3 Здатність послідовно вибудовувати логічні підходи до вивчення інноваційних процесів в публічних інституціях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Історія та розвиток публічного адміністрування
Реформування публічного сектора
Супутні і наступні навчальні дисципліни
Лідерство та ефективність у публічному управлінні
Публічне управління в ЄС
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна Інноваційний процес у публічних інституціях полягає у проникненні у глибину та особливості інноваційних процесів, які відбуваються у публічних інституціях, та визначенні напрямків їх вдосконалення та поглиблення
Опис: 1. Особливості інновацій в публічному управлінні
2. Інноваційна політика держави
3. Особливості інноваційного розвитку системи публічного управління в Україні
4. Інноваційні аспекти діяльності органів місцевого самоврядування
5. Організаційно-правовий механізм електронного врядування
6. Процеси Lean Government в публічному управлінні
7. Використання методології Foresight в стратегічному управлінні публічними процесами
Методи та критерії оцінювання: Основними методами оцінювання студентів є усне опитування на практичних заняттях, виконання письмових самостійних робіт, індивідуального науково-дослідного завдання, контрольних робіт, колоквіум та підсумковий контроль у формі екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах:
Поточний контроль (ПК) - 40 балів
Екзаменаційний контроль: письмова компонента - 40 балів,
усна омпонента - 20 балів
Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова
1.Чуйко О. Науково-теоретичні основи інновацій та інноваційного процесу: сутність, види, еволюція / О. Чуйко // Економіка. — 2008. — №2. — С. 7-13.
2. Впровадження інноваційних підходів до організації навчання державних службовців та
посадових осіб місцевого самоврядування : Довідник. – Київ: Київ ЦНТЕІ, 2011. –с. 79
3. Серьогін С. Традиції та інновації як складові модернізації державної служби України /
Сергій Серьогін, Ірина Хожило, Ольга Антонова // Публічне управління: теорія і практика :зб. наук. пр. Асоціації докторів наук з державного управління. – Х.: Вид-во «ДокНаукДержУпр», 2011. – № 1(5). – С. 33 – 37.
4. .Федулова І. В. Теоретичні положення з виз¬начення категорій інноваційний процес та іннова¬ційна діяльність / І. В. Федулова // Проблеми на¬уки, 2007. — № 8. — С. 2-7.
5. Кущук Н.А. Інноваційні зміни - необхідна умова якісного розвитку державного управлінняь/ Н.А. Кущук // Інновації в державному управлінні: системна інтеграція освіти, науки,практики : Матеріали науково-практичної конференції за міжнародною участю
(Київ, 27травня 2011 р.); У 2-х томах. - К. : Вид-во НАДУ, 2011. - Т.2. - 544 с.
6. Семенова Л. Дидактичні умови інноваційних технологій навчання державних службовців
/ Л.Семенова // Актуальні проблеми державного управління на новому етапі державотво-
рення : Матеріали наук.-практ. конф. за міжнар. участю, присвяченої 10-річчю Академії,
Київ, 31 травня 2005 р.; У 2-х т. / За заг. ред. В.І.Лугового, В.М.Князєва. - К. : Вид-во
НАДУ, 2005. - Т.1. - 364 с.
7. Приходько В.П. Інноваційні аспекти удосконалення системи підготовки, перепідготовки
та підвищення кваліфікації кадрів публічної влади / В.П.Приходько // Політико-правові,
науково-методичні та інституційні аспекти підвищення кваліфікації кадрів органів
публічної влади : Матеріали Всеукраїнських громадських слухань, 25 вересня 2009 р. - Оде-
са : ОРІДУ НАДУ, 2009. - 100 с.
8. Тертишна О.А. Удосконалення системи підвищення кваліфікації державних службовців
та посадових осіб місцевого самоврядування / О.А.Тертишна // Політико-правові, науково-
методичні та інституційні аспекти підвищення кваліфікації кадрів органів публічної вла-
ди : Матеріали Всеукраїнських громадських слухань, 25 вересня 2009 р. - Одеса : ОРІДУ
НАДУ, 2009. - 100 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).