Проблеми децентралізації і реформування місцевого самоврядування
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.M.031
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Публічне врядування
Лектор: ДРООБОТ ІГОР ОЛЕКСАНДРОВИЧ
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни формує у здобувачів здатність:
- аналізувати та поєднувати інформацію з різних джерел, документів для дослідження відповідних проблем публічного управління;
- ефективно висвітлювати, поширювати та передавати результати досліджень;
- обґрунтовані знання про публічну сферу, її роль і розвиток у суспільстві;
- відстежувати та аналізувати дослідження у даній сфері
- критично аналізувати закордонний досвід реформування публічного управління
- розуміти сутність, принципи та інструменти забезпечення сталого розвитку регіонів;
- вміти розробляти пропозиції щодо забезпечення ефективного використання енергетичних, матеріальних, природних та інших ресурсів регіону
- застосовувати методи оцінювання державних, регіональних та місцевих програм та прогнозування розвитку на національному, регіональному та місцевому рівнях
- застосовувати на практиці результати дослідницької, інноваційної діяльності
Результати навчання: Результатом навчальної дисципліни є:
- засвоїти причинно-наслідкові зв’язки виникнення потреби у реформуванні державного управління;
- зрозуміти сутність явища децентралізації, знати її роль у реформуванні системи державного управління;
- оволодіти повноваженнями посадових осіб органів публічного управління різних адміністративно-територіальних рівнів;
- ідентифікувати проблеми, що гальмують процеси реформування, з’ясовувати першопричини їх виникнення;
- знати учасників реформування державного управління та розуміти їх інтереси;
- обґрунтовувати рішення зі сприяння реформування державного управління та місцевого самоврядування в контексті свого наукового дослідження.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні:
Класичні та сучасні теорії публічного управління
Методологія наукового дослідження
Комунікації в науці та інтелектуальна власність
Філософські проблеми науки
Наступні:
Методики викладання у вищій школі.
Академічне письмо українською та англійською мовами
Управління науковими проектами
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна вивчає: принципи, методи, наукові підходи у питаннях перерозподілу повноважень між органами державного управління, органами місцевого самоврядування та громадськими інституціями щодо організації життєдіяльності територіальних громад.
Опис: Зміст дисципліни: децентралізація як засіб реформування державного управління; адміністративно-територіальний устрій – основа територіальної організації влади;. повноваження органів публічного управління на різних адміністративно-територіальних рівнях; проблеми формування нових адміністративно-територіальних одиниць;. проблеми децентралізації державного управління у сфері надання соціальних послуг; проблеми бюджетно-фіскальної децентралізації державного управління;. проблеми нормативно-правового забезпечення децентралізації державного управління
Методи та критерії оцінювання: Основними організаційними формами навчання є лекції, семінарські заняття, самостійна робота, виконання індивідуальних навчально-практичних завдань та контрольні заходи. Слухачі заохочуються до самостійної роботи над літературою та виконання індивідуальних завдань.
Підсумкова оцінка за усіма складовими – 100 балів (з них 20 – поточний контроль, 20 – ІНПЗ, 60 – екзамен.
Навчальна діяльність слухачів оцінюються з урахуванням:
- поточний контроль: презентація на семінарських заняттях з використанням мультимедійних засобів подання матеріалу – критеріями оцінки є: ступінь опрацювання проблеми (до 5 балів); відповідність змісту темі завдання (до 5 балів); подання матеріалу (до 5 балів); вміння аргументувати (до 5 балів);
- виконання ІНПЗ – критеріями оцінки є: відповідність змісту висвітленого матеріалу темі ІНПЗ – до 10 балів; вміння аналізувати й узагальнювати вивчений матеріал – до 5 балів; ілюстрування прикладу у застосуванні теоретичного матеріалу – до 5 балів.
- підсумкового тестування – критеріями оцінки є правильність відповідей.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів під час поточного та семестрового контролю з навчальної дисципліни «Технології та інструменти публічного управління» проводиться згідно з Положенням «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів», затвердженим ректором Національного університету «Львівська політехніка» від 30 серпня 2018 р.
Оцінювання результатів навчання та досягнень студента здійснюється відповідно до інституційної 100-бальної шкали:
- 88-100 балів – атестований з оцінкою «відмінно»;
- 71-87 балів – атестований з оцінкою «добре»;
- 50-70 балів – атестований з оцінкою «задовільно»;
- 26-49 – «не атестований»;
- 00-25 балів – «не атестований» – оцінка «незадовільно».
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ганущак Ю.І. Теритріальна організація влади: напрямки змін / за заг.ред.д.держ.упр., проф. Куйбіди В.С. [Монографія]. – Львів: Видавництво «Астролябія», 2013. – 166 с.
2. Дробот І.О. Гарантування місцевого самоврядування в Україні: теоретико-методологічний аспект: Монографія. – Львів: ЛРІДУ НАДУ, 2010. – 312 с.
3. Особливості публічного управління та адміністрування : Навчальний посібник / Бакуменко В. Д., Бондар І.С., Горник В. Г., Шпачук В. В. – К. : КНУКіМ, 2016. – 167 с.
4. Ресурсне забезпечення об’єднаної територіальної громади та її маркетинг: навч. посіб. / [Г. А. Борщ, В. М. Вакуленко, Н. М. Гринчук та ін.] – К. : – 2017. – 107 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).