Світовий досвід організації публічного управління та публічної служби

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.M.037
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Публічне врядування
Лектор: ДРОБОТ ІГОР ОЛЕКСАНДРОВИЧ
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета – надання пошукувачам наукового ступеня «доктор філософії» (PhD) сучасних теоретичних і практичних знань, умінь і навичок про ключові аспекти формування системи, механізмів і інструментів здійснення публічного управління та публічної служби у контексті становлення публічного управління в Україні, з урахуванням предмету науково-дослідної роботи аспіранта.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни формує у здобувачів здатності: - уміння системно сприймати і використовувати для здійснення дослідницької роботи знання про публічне управління та публічну службу у країнах світу; - аналізувати сучасний характер публічного управління та публічної служби, оцінювати сутнісні особливості, узагальнювати досвід його організації, функціонування та розвитку в контексті адаптування до умов України; - застосовувати в науковій діяльності елементи технічної, адміністративної та фінансової допомоги, що надається іншим країнам з боку ЄС; - використовувати в контексті практичних рекомендацій ратифіковані Україною положення «аcquis communautaire» при аналізі та виробленні рекомендацій щодо удосконалення вітчизняних нормативно-правових актів; - розуміти політичний діалог та співробітництво як інструменти наукового осмислення характеру внутрішніх реформ з управління; - застосовувати положення Платформи громадянського суспільства як інструмент управлінської взаємодії та співробітництва органів управління з громадськими організаціями;
Результати навчання: За результатами вичення навчальної дисципліни аспіранти повинні: - володіти знаннями про методологію дослідження світового досвіду організації публічного управління та публічної служби. - мати уявлення про ґенезу публічного управління та публічної служби у контексті пошуку досконаліших моделей управління. - володіти комплексом знань про принципи здійснення публічного управління та публічної служби. - вміти використовувати загальні принципи зовнішніх і внутрішніх процедур публічного управління. - аналізувати цілі угоди про асоціацію Україна – ЄС. - володіти знаннями про політичний діалог та співробітництво як інструменти забезпечення внутрішніх реформ. - розуміти особливості здійснення процесу зближення зовнішньої політики та політика безпеки. - використовувати демократію, верховенство права, дотримання прав і основоположних свобод людини як інструменти становлення публічного управління в Україні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: Класичні та сучасні теорії публічного управління Методологія наукового дослідження Комунікації в науці та інтелектуальна власність Філософські проблеми науки Наступні дисципліни: Методики викладання у вищій школі. Академічне письмо українською та англійською мовами Управління науковими проектами
Короткий зміст навчальної програми: Навчальною дисципліною передбачено вивчення принципів, підходів, форм, методів, моделей формування, організації, функціонування та розвитку систем публічного управління інших країн
Опис: Зміст дисципліни: Предмет, метод та система навчальної дисципліни. Публічне управління та публічна служба у США, Канаді, ФРН, Франції, скандинавських та прибалтійських країнах, країнах Центрально-Східної Європи. Критерії вступу та вимоги до публічного управління при вступі до ЄС. Публічне управління та публічна служба в умовах політичної асоціації та політики безпеки, у сфері юстиції, свободи і безпеки особи, в торгово-економічній та фінансовій сферах. Організаційне та інституційне забезпечення публічного управління та публічної служби на основі Угоди про асоціацію Україна – ЄС.
Методи та критерії оцінювання: Основними організаційними формами навчання є лекції, семінарські заняття, самостійна робота, виконання індивідуальних навчально-практичних завдань та контрольні заходи. Аспіранти заохочуються до самостійної роботи над літературою та виконання індивідуальних завдань. Підсумкова оцінка за усіма складовими – 100 балів (з них 20 – поточний контроль, 20 – ІНПЗ, 60 – екзамен. Навчальна діяльність аспірантів оцінюються з урахуванням: - поточний контроль: презентація на семінарських заняттях з використанням мультимедійних засобів подання матеріалу – критеріями оцінки є: ступінь опрацювання проблеми (до 5 балів); відповідність змісту темі завдання (до 5 балів); подання матеріалу (до 5 балів); вміння аргументувати (до 5 балів); - виконання ІНПЗ – критеріями оцінки є: відповідність змісту висвітленого матеріалу темі ІНПЗ – до 10 балів; вміння аналізувати й узагальнювати вивчений матеріал – до 5 балів; ілюстрування прикладу у застосуванні теоретичного матеріалу – до 5 балів. - підсумкового тестування – критеріями оцінки є правильність відповідей.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань під час поточного та семестрового контролю з навчальної дисципліни проводиться згідно з Положенням «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів», затвердженим ректором Національного університету «Львівська політехніка» від 30 серпня 2018 р. Оцінювання результатів навчання та досягнень студента (аспіранта) здійснюється відповідно до інституційної 100-бальної шкали: - 88-100 балів – атестований з оцінкою «відмінно»; - 71-87 балів – атестований з оцінкою «добре»; - 50-70 балів – атестований з оцінкою «задовільно»; - 26-49 – «не атестований»; - 00-25 балів – «не атестований» – оцінка «незадовільно».
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Асоціація з Європою – угода нового покоління [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://yur-gazeta.com/publications/events/asociaciya-z-evropoyu--ugoda-novogo-pokolinnya.html. 2. Європейське врядування. Біла книга. Брюссель, 25.7.2001 СОМ (2001) 428 остаточна редакція [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.pravo.org/ua/ files/ konstutyc/WHITE_BOOK_UKR_REV.pdf. 3. Управління у Європейському Союзі : навч. посіб. [Текст] / авт. кол. О. Я. Красівський, О. С. Киричук, О. Ю. Мороз [та ін.]; за заг. ред. О. Я. Красівського, О. С. Киричук. – Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2014. – 208 с. 4. Галик В. М. Україна в Європі та світі [Текст] : навч. посіб. / В. Галик; відп. за вип. Л. В. Тимошенко. – К. : Знання, 2013. – 364 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).