Світовий досвід організації публічного управління та публічної служби

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.M.037
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Публічне врядування
Лектор: ДРОБОТ ІГОР ОЛЕКСАНДРОВИЧ
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета – надання пошукувачам наукового ступеня «доктор філософії» (PhD) сучасних теоретичних і практичних знань, умінь і навичок про ключові аспекти формування системи, механізмів і інструментів здійснення публічного управління та публічної служби у контексті становлення публічного управління в Україні, з урахуванням предмету науково-дослідної роботи аспіранта.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни формує у здобувачів здатності: - уміння системно сприймати і використовувати для здійснення дослідницької роботи знання про публічне управління та публічну службу у країнах світу; - аналізувати сучасний характер публічного управління та публічної служби, оцінювати сутнісні особливості, узагальнювати досвід його організації, функціонування та розвитку в контексті адаптування до умов України; - застосовувати в науковій діяльності елементи технічної, адміністративної та фінансової допомоги, що надається іншим країнам з боку ЄС; - використовувати в контексті практичних рекомендацій ратифіковані Україною положення «аcquis communautaire» при аналізі та виробленні рекомендацій щодо удосконалення вітчизняних нормативно-правових актів; - розуміти політичний діалог та співробітництво як інструменти наукового осмислення характеру внутрішніх реформ з управління; - застосовувати положення Платформи громадянського суспільства як інструмент управлінської взаємодії та співробітництва органів управління з громадськими організаціями;
Результати навчання: За результатами вичення навчальної дисципліни аспіранти повинні: - володіти знаннями про методологію дослідження світового досвіду організації публічного управління та публічної служби. - мати уявлення про ґенезу публічного управління та публічної служби у контексті пошуку досконаліших моделей управління. - володіти комплексом знань про принципи здійснення публічного управління та публічної служби. - вміти використовувати загальні принципи зовнішніх і внутрішніх процедур публічного управління. - аналізувати цілі угоди про асоціацію Україна – ЄС. - володіти знаннями про політичний діалог та співробітництво як інструменти забезпечення внутрішніх реформ. - розуміти особливості здійснення процесу зближення зовнішньої політики та політика безпеки. - використовувати демократію, верховенство права, дотримання прав і основоположних свобод людини як інструменти становлення публічного управління в Україні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: Класичні та сучасні теорії публічного управління Методологія наукового дослідження Комунікації в науці та інтелектуальна власність Філософські проблеми науки Наступні дисципліни: Методики викладання у вищій школі. Академічне письмо українською та англійською мовами Управління науковими проектами
Короткий зміст навчальної програми: Навчальною дисципліною передбачено вивчення принципів, підходів, форм, методів, моделей формування, організації, функціонування та розвитку систем публічного управління інших країн
Опис: Зміст дисципліни: Предмет, метод та система навчальної дисципліни. Публічне управління та публічна служба у США, Канаді, ФРН, Франції, скандинавських та прибалтійських країнах, країнах Центрально-Східної Європи. Критерії вступу та вимоги до публічного управління при вступі до ЄС. Публічне управління та публічна служба в умовах політичної асоціації та політики безпеки, у сфері юстиції, свободи і безпеки особи, в торгово-економічній та фінансовій сферах. Організаційне та інституційне забезпечення публічного управління та публічної служби на основі Угоди про асоціацію Україна – ЄС.
Методи та критерії оцінювання: Основними організаційними формами навчання є лекції, семінарські заняття, самостійна робота, виконання індивідуальних навчально-практичних завдань та контрольні заходи. Аспіранти заохочуються до самостійної роботи над літературою та виконання індивідуальних завдань. Підсумкова оцінка за усіма складовими – 100 балів (з них 20 – поточний контроль, 20 – ІНПЗ, 60 – екзамен. Навчальна діяльність аспірантів оцінюються з урахуванням: - поточний контроль: презентація на семінарських заняттях з використанням мультимедійних засобів подання матеріалу – критеріями оцінки є: ступінь опрацювання проблеми (до 5 балів); відповідність змісту темі завдання (до 5 балів); подання матеріалу (до 5 балів); вміння аргументувати (до 5 балів); - виконання ІНПЗ – критеріями оцінки є: відповідність змісту висвітленого матеріалу темі ІНПЗ – до 10 балів; вміння аналізувати й узагальнювати вивчений матеріал – до 5 балів; ілюстрування прикладу у застосуванні теоретичного матеріалу – до 5 балів. - підсумкового тестування – критеріями оцінки є правильність відповідей.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань під час поточного та семестрового контролю з навчальної дисципліни проводиться згідно з Положенням «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів», затвердженим ректором Національного університету «Львівська політехніка» від 30 серпня 2018 р. Оцінювання результатів навчання та досягнень студента (аспіранта) здійснюється відповідно до інституційної 100-бальної шкали: - 88-100 балів – атестований з оцінкою «відмінно»; - 71-87 балів – атестований з оцінкою «добре»; - 50-70 балів – атестований з оцінкою «задовільно»; - 26-49 – «не атестований»; - 00-25 балів – «не атестований» – оцінка «незадовільно».
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Асоціація з Європою – угода нового покоління [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://yur-gazeta.com/publications/events/asociaciya-z-evropoyu--ugoda-novogo-pokolinnya.html. 2. Європейське врядування. Біла книга. Брюссель, 25.7.2001 СОМ (2001) 428 остаточна редакція [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.pravo.org/ua/ files/ konstutyc/WHITE_BOOK_UKR_REV.pdf. 3. Управління у Європейському Союзі : навч. посіб. [Текст] / авт. кол. О. Я. Красівський, О. С. Киричук, О. Ю. Мороз [та ін.]; за заг. ред. О. Я. Красівського, О. С. Киричук. – Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2014. – 208 с. 4. Галик В. М. Україна в Європі та світі [Текст] : навч. посіб. / В. Галик; відп. за вип. Л. В. Тимошенко. – К. : Знання, 2013. – 364 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).